چگونه بازدیدکنندگان غرفه نمایشگاهی خود را تحتتاثیر قراردهید
مطمئن هستیم که شما با عبارت « همیشه حق با مشتری است» آشنا هستید و در ذهن داشتن و به نمایش گذاشتن چنین تفکری و امری، مادامیکه تمایل به ارتباط با دنیای خرده فروشی و مهمان نوازی دارید همواره ارزشمند خواهد بود.
ایلنا؛ غرفههای نمایشگاهی شباهت بسیاری به فروشگاههای خردهفروشی دارند.خردهفروشان مشتریان را جذب میکنند و هنگام انجام این کار، اطمینان حاصل میکنند که خریداران با احساس خوشحالی و با فکر بازگشت مجدد در آیندهای نزدیک،نمایشگاه را ترک کنند. درعین حال، آنها با دوستان و خانواده در مورد تجربه فوق العاده خود سخن میگویند.
همین شیوه را میتوانید برای غرفه نمایشگاهی خود داشته باشید. چنانچه غرفه (کارگاه) شما به میزان کافی جذاب و پذیرا باشد، خریداران نمایشگاه را تشویق به توقف مقابل غرفه خود خواهید کرد و آنها وقت خود را صرف بازدید و بررسی کالای شما خواهند کرد. اگر تجربه آنها مثبت از بازدید غرفه شما باشد، درباره آن با سایر بازدیدکنندگان و مخاطبین خود صحبت خواهند کرد. درنگاه عمیقتر، ورای ظواهر بیرونی دنیای خرده فروشی، نورپردازی و نمای ظاهری این دو حوزه (خرده فروشی و غرفه داری نمایشگاه)، تنها وجه مشترک میان آنها نیست.این امر تعاملی روزمره با مشتریان،دیدار و احوال پرسی،و ارائه خدمات همراه با لبخند است.به عبارت دیگر، این تجربه مشتری است (سخن مترجم: در حقیقت مستریان انتظار چنین برخوردی را در تعامل با فروشندگان و عرضه کنندگان خدمات دارند).
'حق همیشه با مشتری است'.
مطمئن هستیم که شما با عبارت « همیشه حق با مشتری است» آشنا هستید و در ذهن داشتن و به نمایش گذاشتن چنین تفکری و امری، مادامیکه تمایل به ارتباط با دنیای خرده فروشی و مهمان نوازی دارید همواره ارزشمند خواهد بود.
درپیش گرفتن این نوع طرز تفکر در طراحی غرفه، بلافاصله به شما اطمینانمیدهد که از بازدیدکنندگان به گرمی استقبال کنید، که این به نوبه خود باعث میشود آنها احساس راحتی بیشتری در مورد بررسی خدمات ارائه شده از سوی شما، داشته باشند. یک لبخند و "سلام" ممکن است اقدامات بسیار سادهای باشد که بسیاری از ما آن را انجام میدهیم، اما در واقع میتواند بازدیدکنندگان را تشویق کند تا به جای توقف کوتاه، حقیقتا ایستاده، اطراف را بررسی کرده و با شما صحبت کنند.
همچنین بطورهمزمان باید نگاه و نیزصحبت کنید. اگر قصد دارید تا شرکت خود را حرفهای نشان دهید، مطمئن شوید که تیم حاضر در نمایشگاه پوشش حرفهای داشته باشند.این کار را برای بسیاری از شرکتهای طرف کار خود، با لباس کار یکدست و رسمی انجام دادهایم و این امر سبب میشود تیم شرکت در هر نقطهای برای بازدیدکنندگان قابل شناسایی باشند. (توجه کنید -چنانچه استفاده از لباسهای سال قبل مقرون به صرفه بنظربرسد، مطمئن شوید که هنوز هم نام تجاری فعلی شما را بر روی آنها وجود دارد. هیچ چیز غیر حرفهای از رویتیک جایگاه مزین به لوگو و پیامرسانیقبلی و کارکنان ملبس به لباسی که نام تجاری سال گذشته بر آن درجشده است، وجود ندارد).
بنابراین بهترین راه برای خوشآمدگویی به بازدیدکنندگان و نحوه برقراری تماس چشمی با آنها را پوشش دادهایم.
نکاتی مانند ایندر جذب افراد به غرفه شما کمک خواهند کرد، اما چطور میتوانید آنها را تشویق کنید تا زمان خود را صرف بازدید از غرفه شما کنند؟
شماقصد ترساندن آنها را ندارید، بلکه میخواهید با آنها تعامل داشته باشیدو بهترین شیوه برای تحت تاثیر قراردادن آنها جلب توجه آنها درگیر شدن در مکالمه مرتبط با آنها میباشد.
ممکن است بخواهید یک متن تیمی داشته باشید تا افراد به راحتی شما را دنبال کنند یاممکن است بخواهیدنظر بازدیدکنندگان را از طریق یک پرسشنامه کوتاه یایک مسابقه کوتاه جلب کنید. هر روشی که انتخاب می کنید، ضروری است که در مورد آنچه که بیشتر به آن اهمیت میدهند فکر کنید و این امر نشان می دهد که تحقیقات خود را بر روی بخش خود و نوع چالش هایی که با آنها در ارتباط هستید انجام میدهید.
اما اگر قصد ندارید تا برای جذب افرادتنها به هنر مکالمه و گفتگو اکتفا نکنید، راه های بسیاری وجود دارد که میتوانیدبه آنها بها دهید، مانند برگزاری عملیات دمو (که برای شکستن یخ مناسب است)، کارگاه ها و جلسات اجرایی، و همچنین پرسش و پاسخ.
تمام افراد تمایل به مکالمه با شما ندارند، اما چنانچه مکالمه را کوتاه و شیرین و مناسب نمایید، از مسیر خطا به دور خواهید بود.
امیدواریم که پند و مشاورتی که با شما اشتراک گذاشتهایم، شما را در مسیرصحیحی قراردهدو بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهید به شیوه ای که تا سالها منتظر بازگشت آنها باشید. اشتباه بسیاری از غرفه داران این است که توجه کافی به غرفه سازی ندارند در حالیکه، جذب بازدیدکنندگان تنها با تحت تاثیرقراردادن آنها میسر است.
فکر کردن در مورد نحوه برقراری تماس چشمی، خوش آمدگوئی و تعامل با بازدیدکنندگان، بخشی دیگر از معادله است که می تواند پنجرهای به خرید را برای بازدیدکنندگان شما (چیزی بیش از بازدید صرف) بگشاید.