خبرگزاری کار ایران

سفر به نجف: از انتخاب بلیط تا بازدید از مکان‌های مذهبی

سفر به نجف: از انتخاب بلیط تا بازدید از مکان‌های مذهبی
کد خبر : ۱۵۴۸۸۲۰

نجف یکی از شهرهای کشور عراق است که به دلیل وجود حرم مطهر حضرت علی علیه السلام در آن هر ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. ایرانیان می‌توانند با خرید بلیط پرواز تهران به نجف در کمتر از دو ساعت خودشان را به این شهر زیارتی برسانند.

 

همچنین از آن جا که فرودگاه کربلا در عراق هنوز افتتاح نشده است، زائرین حرم مطهر امام حسین (ع) نیز برای سفر هوایی به عراق از این پرواز استفاده می‌کنند. با سفر به نجف نه تنها می‌توانید حرم مطهر امام اول شیعیان را زیارت کنید، بلکه اماکن مذهبی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. با ما همراه شوید تا بیشتر با این اماکن مذهبی در نجف آشنا شویم.

سفر هوایی به نجف و خرید بلیط

سفر هوایی به نجف چیزی بین یک ساعت و 15 دقیقه تا کمتر از دو ساعت با توجه به شرایط جوی هوا طول خواهد کشید. شما می‌توانید بلیط پرواز تهران به نجف را به صورت آنلاین و از سایت علی بابا خریداری کنید. انجام این کار بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را با چند کلیک ساده و تنها ظرف چند دقیقه انجام دهید.

کافی است در سایت علی بابا در بخش خرید بلیط، هواپیما را انتخاب کنید. در صفحه باز شده مبدا و مقصد و تاریخ دقیق سفر را وارد کرده و نوع سفر از جهت یک طرفه یا دو طرفه بودن را انتخاب کنید. با کلیک بر روی آیکون جست و جو تمامی پروازهای موجود از تمامی ایرلاین‌ها به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید پرواز و صندلی مورد نظرتان را انتخاب کرده و هزینه آن را با کارت بانکی خود پرداخت کنید. هزینه پرواز تهران به نجف با توجه به شرایط مختلف متفاوت است اما برای خرید این بلیط باید حداقل حدود چهار میلیون تومان پرداخت کنید.

سفر به نجف: از انتخاب بلیط تا بازدید از مکان‌های مذهبی

اماکن مذهبی شهر نجف

سفر به شهر نجف می‌تواند یک سفر پربار زیارتی برای شما باشد. در این سفر اماکن مذهبی متعددی وجود دارد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

حرم حضرت امیرالمومنین

بدون شک مهم‌ترین هدف زیارتی همه افراد از سفر به نجف، زیارت حرم حضرت علی (ع) است. حرم حضرت علی نخستین بار توسط هارون خلیفه عباسی ساخته شده و به تدریج بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده است. این حرم در دوران حکومت صفوی، افشاریه و قاجار بیش از دوران دیگر مورد بازسازی و توجه قرار گرفته است.

قبرستان وادی السلام

قبرستان وادی السلام یکی دیگر از اماکن مذهبی نجف است که آرامگاه حضرت هود و حضرت صالح در آن قرار دارد. این قبرستان بسیار ساده و قدیمی است و حضور در آن به شما احساس آرامش خاصی خواهد داد.

آرامگاه شیخ طوسی

شیخ طوسی یکی از بزرگ‌ترین فقهای شیعه و بنیانگذار حوزه علمیه نجف است. آرامگاه شیخ طوسی در منزل خود او ساخته شده که در نزدیکی حرم مطهر امام علی قرار دارد. منزل شیخ طوسی در حال حاضر به عنوان مدرسه علوم انسانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آرامگاه بنا و معماری خاص و زیبایی نیز دارد که به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از خرید بلیط پرواز تهران به نجف حتما سری به آن نیز بزنید.

سفر به نجف: از انتخاب بلیط تا بازدید از مکان‌های مذهبی

مقام امام زین العابدین (ع)

مقام مقبره و آرامگاه نیست. مقام در شهر نجف مربوط به جایی است که امام زین العابدین زمانی که برای زیارت حضرت علی به این شهر آمده، در آن نماز خوانده است.

مساجد نجف

با توجه به آن که نجف شهری زیارتی است و هر ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند، مساجد زیادی در طول تاریخ در آن ساخته شده است. این مساجد از نظر هنر معماری اسلامی نیز خاص و چشم نواز هستند که بازدید از آن‌ها در کنار حس معنوی خالی از لطف نخواهد بود. از جمله این مساجد می‌توان به مسجد شیخ انصاری، مسجد خضرا، مسحد هندی، مسجد جواهری و مسجد حنانه اشاره کرد.

مقبره ذی الکفل

مقبره ذی الکفل علاوه بر آن که یک مکان زیارتی در نجف به شمار می‌رود، یکی از اماکن تاریخی مهم شهر نیز است. این مقبره آرامگاه یکی از پیامبران بنی اسرائیل به همین نام است. آرامگاه بنای آجری شکل و کوچکی دارد. پشت این مقبره مسجدی وجود دارد که به عقیده بسیاری چهار نفر از حواریون و دختر همین پیامبر در ان دفن شده‌اند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز