خبرگزاری کار ایران

رویاهای روشن شرکت سبلان نور

رویاهای روشن شرکت سبلان نور
کد خبر : ۱۵۴۸۸۱۹

شرکت سبلان نور، با تولید بیش از ۱۲۰ قطعه الکترونیکی خودرو و ورود به صنعت روشنایی، با تلاش‌های مدیرعامل و تیم متخصص خود، در مسیر تبدیل شدن به برند صادراتی خوش‌نام، با چالش‌های متعدد تأمین ارز و حمایت‌های دولتی روبرو است.

ایلنا؛ کاهنی، مدیرعامل شرکت سبلان نور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از ۱۵ سال فعالیت این شرکت در تولید قطعات الکترونیکی خودرو و ورود به عرصه صنعت نور و روشنایی ساختمان خبر داد.

او گفت: فعالیت ما تقریباً از ۱۵ سال پیش با تولید قطعات الکترونیکی خودرو آغاز شد. اکنون در صنعت خودرو بالغ بر ۱۲۰ قلم قطعه حساس الکترونیکی ساخت داخل در دست تولید داریم. شرکت ما به دلیل فعالیت‌های مثمر ثمر خود جزء شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی صنعتی فعال در استان اردبیل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بالغ بر یک سال است که وارد عرصه صنعت نور و روشنایی ساختمان شده‌ایم و محصولات متعددی را در زمینه‌های مختلف برای صنعت ساختمان و روشنایی عرضه کرده‌ایم. امیدواریم این برنامه‌ریزی انجام شده بتواند ما را به عنوان برند صادراتی خوش‌نام در سطح منطقه تبدیل کند.

او ادامه داد: ما با ۱۸۰ نفر نیروی انسانی تحصیل‌کرده به صورت مستقیم و ۳۵ نفر به صورت غیرمستقیم توانسته‌ایم اشتغال‌زایی مناسبی داشته باشیم. هر چند سبد بزرگ محصولات تولیدی داریم، اما سیاست‌گذاری‌های ناگهانی و تصمیمات بدون پروسه‌های کارشناسی، هر ساله آسیب‌های جدی به بخش تولید ما وارد کرده و مشکلاتی به وجود آورده است.

وی افزود: به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۳ وزارت صمت تخصیص ارز برای ماشین‌آلات را متوقف کرد که به روند توسعه ما لطماتی وارد کرد. همچنین تأخیر بیش از ۴ ماه در تخصیص ارزِ مواد اولیه و وجود نرخ‌های چند نرخی ارز مشکلاتی در تأمین ارز، مشکلات ما را بیشتر ساخت.

مدیرعامل شرکت "سبلان نور" با اشاره به مشکلاتی که سیستم بانکی کشور برای آنها ایجاد کرده است گفت: بانک‌ها نیز تسهیلاتی با نرخ‌های بالای ۴۰ درصد ارائه می‌کنند که این امر منجر به افزایش هزینه‌های تولید و کاهش رقابت‌پذیری ما در بازارهای جهانی شده است. علاوه بر این، در بخش تأمین منابع مالی نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم.

کاهنی‌تصریح کرد: در مورد صادرات، خوشبختانه به کشورهای منطقه صادرات خوبی داریم و برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه صادرات انجام داده‌ایم. اما نرخ چند نرخی ارزها و تعهدات ارزی یکی از معضلات بزرگ واحدهای صنعتی است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز