خبرگزاری کار ایران

سهم ۳۰ درصدی "حریرخوزستان" از بازار کاغذ تیشو

سهم ۳۰ درصدی "حریرخوزستان" از بازار کاغذ تیشو
کد خبر : ۱۵۴۷۸۱۰

کارخانه حریر خوزستان ۳۰ درصد از سهم بازار داخلی محصول کاغذ تیشو را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا؛ حریر خوزستان از اولین تولیدکننده‌های "تیشو" در ایران است که در سال ۱۳۶۳ با سرمایه ۱ میلیون ریال تاسیس شد. در اواخر سال ۱۳۷۴ مالکیت آن به سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) واگذار شد و در سال ۱۳۸۲ کلیه سهام شرکت حریرخوزستان به شرکت محصولات کاغذی لطیف زیر گروه شرکت هلدینگ سلولزی تامین گستر نوین (تاسیکو) یکی از شرکتهای مدیریتی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) منتقل شد.

مساحت زمین کارخانه شرکت حریر خوزستان ۴۹ هزار مترمربع واقع در منطقه صنعتی هفت تپه استان خوزستان است. این شرکت کاغذ تیشو را در گرماژهای مختلف از ۱۳ تا ۴۵ گرم در متر مربع  و با استفاده ازخمیر۱۰۰ درصد طبیعی تولید می­ کند. این کارخانه مواد اولیه خود را برای تولید تیشو که از خمیر ویرژین خارجی الیاف بلند و کوتاه تهیه می گردد؛ از دیگر کشورها وارد می کند. تولید شرکت حریر خوزستان بیش از ۱۵ هزار تن در سال است و این کارخانه ۳۰ درصد از سهم بازار داخلی محصول تیشو را به خود اختصاص داده است.

در این شرکت حدود ۱۲۰ پرسنل مشغول به کار هستند که ۸۶ درصد آنها تحصیلات عالیه در سطح لیسانس و فوق لیسانس دارند که با ظرفیت تولید کارخانه در ۳ شیفت کاری مشغول به ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن کاغذ در سال هستند.

محصولات این شرکت تولید انواع کاغذ تیشو برای تولید دستمال کاغذی، کاغذ توالت، حوله کاغذی، سفره کاغذی، ملحفه بهداشتی، پوشک بچه و نوار بهداشتی است.

با توجه به کمبودها و محدودیت‌ها در حوزه انرژی و قطعی‌های برق به خصوص در تابستان بسیاری از صنایع و شرکت ها به ویژه شرکت حریر خوزستان با کاهش تولید و ایجاد خسارت در برخی دستگاه‌ها مواجه شده است که این شرکت برای رفع مشکلات در بخش کمبود انرژی احداث نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر را در نظر گرفته است. همچنین حریر خوزستان در تلاش است برای رفع مشکل کمبود برق، نیروگاه پنل‌های خورشیدی را در این شرکت راه‌اندازی کند.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) ۸۰ درصد مالکیت سهام مدیریتی این شرکت را برعهده دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز