خبرگزاری کار ایران

خرابی جاپودری لباسشویی و تعمیرآن

خرابی جاپودری لباسشویی و تعمیرآن
کد خبر : ۱۵۴۷۷۱۲

جاپودری، یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی به شمار می‌آید که اگر خراب شده یا کارکرد درستی نداشته باشد، اولین نشانه آن نشتی آب از دستگاه خواهد بود. در بسیاری از موارد، شما حتی ممکن است مشاهده کنید که حجم زیادی از کف، از طریق جاپودری دستگاه بیرون می‌زند. از جمله رایج‌ترین دلایلی که برای خرابی جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارند، می‌توان به نصب‌کردن نادرست و غیراستاندارد ماشین لباسشویی اشاره کرد.

جاپودری، یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی به شمار می‌آید که اگر خراب شده یا کارکرد درستی نداشته باشد، اولین نشانه آن نشتی آب از دستگاه خواهد بود. در بسیاری از موارد، شما حتی ممکن است مشاهده کنید که حجم زیادی از کف، از طریق جاپودری دستگاه بیرون می‌زند. از جمله رایج‌ترین دلایلی که برای خرابی جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارند، می‌توان به نصب‌کردن نادرست و غیراستاندارد ماشین لباسشویی اشاره کرد.

علت بیرون زدن کف از جاپودری ماشین لباسشویی

دلایل زیادی برای بیرون زدن کف از جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارند که در جدول زیر به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

دلایل

توضیحات

استفاده از پودر دستی

اگر از پودر شستشوی دستی به‌جای پودر ماشین لباسشویی استفاده کرده باشید، این کار باعث می‌شود تا حجم زیادی از کف در حین شستشو ایجاد شده و در نتیجه کف تولید شده، از طریق جاپودری به سمت بیرون دستگاه حرکت کند.

پودر بی‌کیفیت

ممکن است پودر لباسشویی که شما در حال استفاده از آن هستید، یک پودر بی‌کیفیت باشد و همین موضوع، باعث شده تا کف از جاپودری ماشین لباسشویی شما بیرون بزند.

حجم پودر زیاد

زمانی که لباس‌های خود را داخل ماشین لباسشویی قرار داده و داخل جاپودری نیز پودر ماشین لباسشویی می‌ریزید، حتما باید به اندازه آن توجه کنید. اگر پودر استفاده شده توسط شما بیش از اندازه زیاد باشد، این احتمال وجود دارد که کف زیادی تولید شده و این کف از طریق جاپودری به سمت بیرون بیاید.

سختی بالای آب

در برخی از مناطق، سختی آب بسیار بالاست و املاح زیادی درون آب وجود دارند که از حل شدن درست و استاندارد پودر ماشین لباسشویی داخل آب جلوگیری می‌کنند. همین موضوع نیز باعث بیرون زدن کف از جاپودری دستگاه شما می‌شود.

مسدود شدن مسیر تخلیه

دلیل آخر برای بیرون زدن کف از جاپودری لباسشویی، این است که مسیر تخلیه آب از دستگاه مسدود شده و همین موضوع، باعث شده تا کف تولید شده درون دستگاه از قسمت جاپودری بیرون بزند.

 

بررسی خرابی جاپودری لباسشویی و تعویض آن

اگر جاپودری ماشین لباسشویی شما خراب شده باشد، احتمالا نیازمند این خواهید بود که از خدمات تعمیر لباسشویی در اهواز استفاده کنید. گاهی اوقات، ممکن است آسیبی به که جاپودری ماشین لباسشویی شما وارد شده خیلی جدی باشد و نتوانید آن را تعمیر کنید. در این شرایط، نیازمند تعویض جاپودری خواهید بود. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در ابتدا سعی کنید یک جاپودری با همان مدل جاپودری فعلی خود خریداری کنید که با ماشین لباسشویی شما سازگاری کاملی داشته باشد.

2- در مرحله بعدی، جریان برق ورودی به دستگاه را قطع کرده و جاپودری قدیمی خود را خارج کنید.

3- حال باید محل جاپودری در ماشین لباسشویی را به‌خوبی تمیز کنید. برای این کار، می‌توانید از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید.

4- در ادامه جاپودری جدید را درون ماشین لباسشویی خود جاگذاری کرده و سپس اقدام به وصل کردن جریان برق دستگاه کنید.

اگر از ماشین لباسشویی بوش استفاده می‌کنید، بهترین گزینه برای شما این خواهد بود که از خدمات تعمیر لباسشویی بوش در اهواز استفاده کنید.

خرابی جاپودری لباسشویی و تعمیرآن

شایع ترین دلایل خرابی جاپودری لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی، یکی از محبوب‌ترین برندهای ماشین لباسشویی است که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. خراب شدن جاپودری ماشین لباسشویی ال جی، ممکن است به علت یکی از دلایل زیر رخ داده باشد:

1- اولین دلیل این است که ماشین لباسشویی خود را به شکلی استاندارد نصب نکرده‌اید. در این صورت آب داخل جاپودری جمع شده و باعث خرابی آن می‌شود.

2- اگر جاپودری ماشین لباسشویی ال جی شما هم خراب شده است، بهتر است حتما هیدرواستات دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که هیدرواستات خراب شده باشد، حجم زیادی از آب وارد جاپودری شده و از آن خارج نمی‌شود. همین موضوع نیز باعث خرابی این قطعه در ماشین لباسشویی ال جی می‌شود.

3- مسدود شدن جاپودری دستگاه را بررسی کنید. اگر مسیر تخلیه آب یا کف از جاپودری مسدود شده باشد، آب داخل آن جمع شده و باعث ایجاد رسوب درون این قطعه می‌شود. همین موضوع نیز در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به جاپودری ماشین لباسشویی ال جی می‌شود.

خرابی جاپودری لباسشویی و تعمیرآن

شایع ترین خرابی جاپودری لباسشویی سامسونگ

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، باید بدانید که دلایل زیر، شایع‌ترین دلایلی هستند که باعث خرابی جاپودری این دستگاه می‌شوند:

1- گاهی اوقات در فرایند جابه‌جایی ماشین لباسشویی، ممکن است آسیب جدی به جاپودری آن وارد شود و همین موضوع، باعث خرابی آن شود.

2- در صورتی که باقی مانده پودر لباسشویی، از داخل جاپودری دستگاه شستشو داده نشود، این مسئله در دراز مدت باعث رسوب‌گرفتن این قطعه شده و در نتیجه، جاپودری دستگاه شما دیگر عملکرد روز اول را نخواهد داشت.  

3- اگر تمام دلایل بالا را بررسی کرده و به نتیجه نرسیدید، می‌توانید مطمئن شوید که به شکل مناسب و استانداردی از پودر شستشو استفاده نمی‌کنید. حال ممکن است پودر شستشوی شما کیفیت لازم را نداشته باشد یا این‌که احتمال دارد، پیش از اندازه جاپودری دستگاه را با پودر ماشین لباسشویی پر کرده‌اید.

شایع ترین خرابی جاپودری لباسشویی بوش

آیا جاپودری ماشین لباسشویی بوش شما نیز نشتی داشته و عملکرد درستی را به شما ارائه نمی‌دهد؟ موارد زیر را بررسی کرده و مطمئن شوید که چه عاملی باعث بروز این مشکل شده است؟

در ابتدا، جاپودری ماشین لباسشویی بوش را خارج کرده و ببینید که آثار ترک خوردگی یا شکستگی را روی آن پیدا می‌کنید یا خیر؟ اگر جاپودری دستگاه شما ترک برداشته یا شکسته است، حتما باید آن را تعویض کنید.

2- در مرحله بعدی، چک کنید که آیا آب به شکلی درست و به اندازه وارد دستگاه می‌شود یا خیر؟ معمولا یک دلیل کارکرد اشتباه جاپودری ماشین لباسشویی بوش، این است که آب وارد این قطعه نمی‌شود.

3- مطمئن شوید که جاپودری ماشین لباسشویی به شکلی درست درون ماشین لباسشویی بوش قرار گرفته و شل نیست.  

چگونه می‌توانیم از خرابی جاپودری ماشین لباسشویی و عملکرد نادرست آن جلوگیری کنیم؟

برای این‌که بتوانید عملکرد جاپودری ماشین لباسشویی خود را به شکلی استاندارد در بیاورید و از بروز مشکل در آن جلوگیری کنید، بهترین راه برای شما این خواهد بود که دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

بعد از هر بار شستشو، مطمئن شوید که قسمت‌های داخلی جاپودری دستگاه خود را تمیز می‌کنید. برای این‌ کار، می‌توانید کمی آب داخل جاپودری بریزید تا به تدریج، مواد شوینده باقی مانده داخل آن را خارج کند.

سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی، می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد این قطعه را بهبود دهید. در بسیاری از موارد، مسدود شدن مسیر تخلیه آب از دستگاه، باعث عملکرد نادرست جاپودری می‌شود.

وقتی که قصد تعویض جاپودری ماشین لباسشویی خود را دارید، سعی کنید محصولات اصل و اورجینال را خریداری کنید تا مطمئن شوید که طول عمر بالایی داشته باشند.

برای تعمیر جاپودری انواع ماشین لباسشویی، از خدمات اهواز تعمیر کمک بگیرید

جاپودری ماشین لباسشویی ما خراب شده است، چه کار کنیم؟ اگر خودتان نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید و با امتحان کردن تمام راهکارها و بررسی تمام دلایل، همچنان جاپودری دستگاه شما عملکرد درستی ندارد، بهترین گزینه برای شما تماس گرفتن با کارشناسان مجموعه اهواز تکنیک خواهد بود. تکنسین‌های مجموعه اهواز تکنیک، در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کرده و با بررسی مشکل به وجود آمده برای جاپودری دستگاه شما، اقدام به حل مشکل آن می‌کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز