خبرگزاری کار ایران

هشدار به ساختمان‌سازها: احتمال گرانی آجر سفال در کمین است!

هشدار به ساختمان‌سازها: احتمال گرانی آجر سفال در کمین است!
کد خبر : ۱۵۴۶۷۰۴

سیوان لند، بازار آنلاین صنعت ساختمان، بر اساس تجربیات سال‌های گذشته خود پیش‌بینی می‌کند که در اواخر پاییز و زمستان امسال نیز، همچون سال‌های گذشته، به دلیل کمبود گاز با افزایش قیمت آجر رو‌به‌رو باشیم.

 

مشکلات تأمین سوخت گریبان‌گیر کوره‌های آجرپزی

بررسی روند قیمت آجر سفال در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که با ورود به فصول سردتر سال، قیمت این مصالح نیز افزایش یافته است. دلیل اصلی این افزایش قیمت را می‌توان مشکلات مربوط به تأمین گاز دانست که در پی افزایش مصرف آن در کشور به وجود می‌آید.  

قطعی مکرر گاز و جیره‌بندی آن برای کوره‌های آجرپزی، باعث می‌شود که تولیدات آن‌ها نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و پاسخگوی تقاضای بازار نباشد. این پیشی گرفتن میزان تقاضا نسبت به عرضه منجر به کمیاب شدن آجر و افزایش قیمت آن می‌گردد.

چاره کار چیست؟

از آن‌جا که این موضوع به یک روند تکراری در سال‌های گذشته تبدیل شده است، پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز در اواخر پاییز و اوایل زمستان دوباره با مشکل کمبود و گرانی آجر سفال و دیگر انواع آجر روبه‌رو باشیم. در چنین شرایطی برای این که پروژه‌های ساخت‌وساز به دلیل نبود مصالح دچار وقفه نشوند، پیشنهاد می‌شود که با ورود به پاییز، آجر مورد نیاز خود را خریداری کرده و در محل کارگاه در شرایط مناسب انبار کنید، به تولیدکنندگان معتبر مراجعه کنید که توانایی تأمین آجر سفال مورد نیاز شما را داشته باشند و یا در نهایت از سایر مصالح جایگزین استفاده کنید.

خرید و انبار آجر سفال

هشدار به ساختمان‌سازها: احتمال گرانی آجر سفال در کمین است!

یکی از اولین راه‌حل‌هایی که می‌توان در جهت به مشکل نخوردن برای تأمین آجر سفال مورد نیاز و پیشبرد پروژه اتخاذ کرد، تهیه آن از پیش و انبار کردن آن است. شما می‌توانید با توجه به روند پروژه خود پیش‌ینی کنید که آیا در زمستان به مرحله دیوارچینی رسیده‌اید یا خیر. و اگر در این زمان به سفال نیاز خواهید داشت، آن را ضمن محاسبه مقدار مورد نیاز از پیش خریداری کرده و در محل پروژه انبار کنید. که البته باید در نظر داشته باشید که به منظور جلوگیری از خراب شدن آجرها و شوره‌زدن آن‌ها، می‌بایست نکات مربوط به انبار کردن آجر را رعایت کنید.

خرید آجر سفال از تأمین‌کنندگان معتبر

اگر امکان خرید و انبار کردن آجر سفال را ندارید، می‌توانید با ارتباط گرفتن با فروشندگان معتبری که توانایی تولید سفال در این شرایط را دارند، نیاز پروژه خود را برطرف کنید. در هر دو این روش‌ها، پیشنهاد ما به شما خرید آجر سفال از سیوان لند است.

سیوان لند پلتفرمی است که به عنوان بازار آنلاین صنعت ساختمان فعالیت می‌کند و تولیدکنندگان انواع مصالح ساختمانی می‌توانند با ایجاد فروشگاه آنلاین خود در این پلتفرم، به فروش مصالحشان بپردازند. یکی از مصالح اصلی در سیوان لند، آجر سفال و دیگر انواع آجر است که برترین تولیدکنندگان کشور، از جمله کوره‌های شهرهای یزد و اصفهان، سفال خود را با بهترین قیمت از طریق این سایت عرضه می‌کنند.

خرید از سیوان لند این امکان را به شما می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان، مصالح تولیدکنندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و با بررسی ویژگی‌های آن‌ها، بهترین انتخاب متناسب با نیاز پروژه خود را داشته باشید.

جایگزین کردن سایر مصالح با آجر سفال

دیگر راه‌حلی که می‌توان در زمان کمبود و گران شدن آجر سفال به‌کار گرفت، تا از وقفه افتادن در روند پروژه جلوگیری کرد، استفاده از سایر مصالح جایگزین است.  از آن‌جا که آجر سفال عمدتا برای دیوارچینی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان از سایر مصالحی که برای این کار استفاده می‌شوند، مثل انواع بلوک‌های سبک معدنی یا بلوک هبلکس، نیز استفاده کرد. در هنگام جایگزین کردن این مصالح با آجر سفال، باید ویژگی‌های هرکدام را با سفال مقایسه کرد تا بتوان انتخاب بهتری داشت.

هشدار به ساختمان‌سازها: احتمال گرانی آجر سفال در کمین است!

برای مثال اگر انتخاب شما به جای سفال بلوک لیکا باشد، با اینکه لیکا از نظر مقاومت فشاری و ضریب حرارتی بهتر عمل می‌کند، اما به طور کلی می‌توان گفت که قیمت بلوک نسبت به سفال بیشتر است. و یا در مقایسه بلوک هبلکس با آجر سفال، با اینکه شاید هبلکس از نظر وزنی، مقاومت و میزان پرتی نسبت به سفال برتری داشته باشد و شاید در نگاه اول قیمت بلوک هبلکس با توجه به ابعاد آن نسبت به آجر سفال به‌صرفه‌تر باشد، اما باید محاسبه کرد که آیا هزینه اجرای آن نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود و آیا استفاده از آن جوابگوی نیازهای پروژه هست یا خیر.

در نهایت به طور خلاصه می‌توان گفت که با توجه به احتمال گرانی مجدد آجر سفال و کمیاب شدن آن درنتیجه‌ی کاهش تولید، پیشنهاد می‌شود که یا آجر سفال مورد نیاز خود را زودتر خریداری و انبار کنید. اگر امکان این کار را ندارید به سایت‌هایی نظیر سیوان لند که چندین تولیدکننده آجر سفال در آن فعالیت دارند و آجر سفال خود را با بهترین قیمت به فروش می‌رسانند و به سراسر ایران ارسال می‌کنند، مراجعه کنید. در نهایت نیز می‌توانید در صورت امکان، مصالح دیگر را جایگزین آجر سفال کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز