خبرگزاری کار ایران

کنترل قیمت تمام شده دارو با استفاده از ارزآوری

کنترل قیمت تمام شده دارو با استفاده از ارزآوری
کد خبر : ۱۵۴۱۷۶۸

حدود ۵۰ درصد از مواد اولیه صنعت دارو از کشورهای چین و هندوستان وارد می‌شود، بنابراین قیمت تمام شده دارو تحت تاثیر مستقیم نوسانات ارز قرار دارد اگر شرکتی صادرات به صورت پیوسته نداشته باشد نمی‌تواند منابع مورد نیاز خود را تامین کند.

ایلنا؛ داروسازی ابوریحان از سال ۱۳۴۳ با شماره ثبت ۹۷۶۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به نام شرکت سهامی برلیمد ایران و با مالکیت شرکت آلمانی شرینک و از سال ۲۰۰۶ زیر مجموعه شرکت “بایر” آلمان در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۸۰۰ متر مربع در سه راه تهرانپارس شروع به فعالیت کرد.

این شرکت در حال حاضر برای تعداد ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و با شعار سلامتی سرمایه است و با تاکید بر دانش و فناوری‌های روز دنیا و زیرساخت‌های کیفی و استانداردهای بین‌المللی سعی در ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط دارد.

اتفاقات مهم در شرکت داروسازی ابوریحان

بر اساس صورتجلسه مورخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۶۰ نام شرکت به داروسازی ابوریحان (سهامی خاص) تغییر یافت و پس از مجمع عمومی در تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۳۷۰ نیز این شرکت به سهامی عام مبدل گشت.

منشور عملکرد شرکت

این شرکت همیشه سعی داشته تا با رعایت قوانین GXP و ضوابط WHO در ساخت و کنترل داروها، بر اساس آخرین استانداردهای بین المللیUSP، BP وEP  بهترین محصولات دارویی را با اثر بخشی کلینیکی مطلوب، تولید و عرضه کند.

نماد معاملاتی دابور

نماد معاملاتی ابوریحان در سازمان اوراق بهادر با نام دابور شناخته شده و در گروه دارویی و زیر گروه داروهای شیمیایی و گیاهی قرار گرفته است و در بازار دوم بورس در تاریخ ۲۱ مهرماه با آخرین قیمت۱۳,۲۱۰  ریال خرید و فروش شد.

تعداد سهام دابور B۲ ، ۱۶ درصد آن شناور است؛ دارای حجم مبنای  ۱,۱۴۵,۹۱۳بوده که مقدار سود آن  (EPS) ۱,۲۴۳و ارزش آن  (P/E) ۱۰.۶ محاسبه شده است.

این شرکت پس از کسب رکوردهای خوب در ابتدای سال ۱۴۰۳، سه شهریور ۱۴۰۳ توانست ۹۷ درصد از سود سهامداران حقیقی خود را پرداخت کند.

عنوان «سهام‌داران حقیقی»، به آن‌ دسته از سهام‌داران ابوریحان اطلاق می‌شود که در سامانه سجام ثبت نام کرده و از طریق سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، ذی‌نفع بوده و مشمول دریافت سود شده‌اند.

فروش ماه جاری دابور نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته در حالی که فروش ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است.

خط تولید ابوریحان

خط تولید شرکت داروسازی ابوریحان شامل داروهای جامد از قبیل انواع متنوع قرص‌های ساده، قرص‌های روکشدار، دراژه، کپسول، فرآورده‌های نیمه جامدات شامل انواع شیاف‌، پماد‌، کرم، ژل و فرآورده‌های تزریقی که انواع فرآورده‌های تزریقی روغنی، آبی، سوسپانسیون به صورت آمپول و ویال و چند محصول لیوفیلیزه است.

محصولات دارویی ابوریحان

محصولات لیوفیلیزه اخیراً با استفاده از تکنولوژی موجود در کشور در دستور کار قرار گرفته است. واحد تولید داروهای دامی در این شرکت از سال ۱۳۷۰ راه اندازی و شامل سه بخش تولید داروهای تزریقی استریل، کرم و پماد می‌شود.

داروسازی ابوریحان با ۲۴۸ نوع دارو که تعداد ۲۱۵ آن داروهای انسانی و ۳۳ قلم داروهای دامی است، توانسته با به روزرسانی و تجهیز دستگاه‌های داروسازی و ارتقای سطح دانش و کیفیت در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم، کارآمد و پویا به عرضه محصولات درمانی و بهداشتی روز دنیا اهتمام ورزیده و با تکیه بر منشور اخلاقی شرکت ابوریحان، محصولات مهم و استراتژیک خود را که در حدود ۲۴ قلم است را به بازار عرضه کند.

ابوریحان در بازارهای بین المللی

شرکت ابوریحان در کنار اینکه به بازار داخلی بسنده نکرده است و در نمایشگاه‌های مختلف از قبیل ایران فارما و... شرکت می‌کند، در سطح بین المللی نیز اقدامات گسترده‌ای داشته است.

از کشورهایی که خریدار محصولات شرکت داروسازی ابوریحان هستند می‌توان به عراق، افغانســتان، لبنان، یمن، تایلند، سوریه، سریلانکا، میانمار، ویتنام اشاره کرد.

هم‌چنین تاجیکســتان، ازبکســتان، قزاقستان، اوکراین، آذربایجان، گرجستان و اوگاندا نیز از دیگر مشتریان محصولات دارویی کشورمان هستند.

صورت مالی ابوریحان

گزارش صورت مالی، تولیدات و فروش محصولات ابوریحان از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه ۱۴۰۳ 

را مشاهده می‌کنید:

 

کنترل قیمت تمام شده دارو با استفاده از ارزآوری

 

کنترل قیمت تمام شده دارو با استفاده از ارزآوری

 

کنترل قیمت تمام شده دارو با استفاده از ارزآوری

 

عوامل موثر در تغییر قیمت تمام شده دارو

حدود ۵۰ درصد از مواد اولیه صنعت دارو از کشورهای چین و هندوستان وارد می‌شود، بنابراین  قیمت تمام شده دارو تحت تاثیر مستقیم نوسانات ارز قرار دارد اگر شرکتی صادرات به صورت پیوسته نداشته باشد نمی‌تواند منابع مورد نیاز خود را تامین کند.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز