خبرگزاری کار ایران

مقایسه گوشی A06 و A05 سامسونگ؛ دو گوشی و یک طراحی!

مقایسه گوشی A06 و A05 سامسونگ؛ دو گوشی و یک طراحی!
کد خبر : ۱۵۴۱۶۸۵

در ادامه این دو محصول را با یک دیگر مقایسه خواهیم کرد تا در صورت نیاز برای خرید بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

گوشی A06 و A05 جزو محصولات اقتصادی و خوش قیمت سامسونگ محسوب می‌شوند. شباهت بین این دو محصول بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا برای افراد زیادی این سوال مطرح شود که تفاوت بین A06 و A05 چیست و کدام یک از این گوشی سامسونگ ارزش خرید دارد؟ در ادامه این دو محصول را با یک دیگر مقایسه خواهیم کرد تا در صورت نیاز برای خرید بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

مقایسه گوشی A06 و A05 سامسونگ؛ دو گوشی و یک طراحی!

طراحی و صفحه‌نمایش

شباهت ظاهری این دو محصول با یک دیگر زیاد است؛ اما تفاوت‌هایی نیز با یک دیگر دارند. گوشی سامسونگ گلکسی A05 ابعادی برابر با 168.8 در 78.2 در 8.8 میلی‌متر دارد و در مقابل A06 ابعادی برابر با 167.3 در 77.3 در 8 میلی‌متر دارد. همانطور که مشخص است از نظر ابعادی محصول کمی جمع و جور‌تر و ظریف‌تر شده است. وزن a05 نیز 195 گرم در نظر گرفته شده که در این بخش نیز a06 دچار کاهش وزن شده و 189 گرم است. در جنس بدنه تغییری صورت نگرفته و هر دو محصول پنل پشتی پلاستیکی دارند و فریم آن‌ها نیز پلاستیکی است.

در بخش صفحه‌نمایش مدل جدیدتر همچنان از همان رویه استفاده کرده و پنل 6.7 اینچی PLS LCD دارد. صفحه‌نمایش هر دو محصول از رزولوشن 720 در 1600 پیکسل پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسلی 262 پیکسل در هر اینچ دارد. تنها تفاوت این دو محصول با یک دیگر نسبت بدنه به صفحه‌نمایش آن‌ها است. در A05 نسبت صفحه‌نمایش به بدنه از 82.1 درصد به 83.8 درصد رسیده که این به معنی کمتر شدن حاشیه‌های صفحه است. 

در مجموع همانطور که مشاهده کردید در بخش طراحی و صفحه‌نمایش تغییرات عمده و زیادی اتفاق نیفتاده تنها A06 مقدار خیلی جزئی کوچکتر شده و وزن آن نیز سبک‌تر است.

مقایسه تراشه و سخت افزار

مقایسه گوشی A06 و A05 سامسونگ؛ دو گوشی و یک طراحی!

تراشه به کار برده شده در هر دو گوشی Mediatek Helio G85 است و مدل جدید نسبت به سال قبلی تراشه جدید و بهتری دریافت نکرده است. تراشه گرافیکی نیز دست نخورده باقی مانده و هر دو گوشی پردازشگر گرافیکی Mali-G52 MC2 را درون خود جا داده‌اند. تنها تفاوت این دو محصول در نرم افزار مشخص می‌شود. سیستم عامل پیش فرض قرار گرفته روی A05 اندروید 13 است و A06 چون جدیدتر است اندروید 14 را اجرا می‌کند. از نظر بخش سخت افزاری هر دو محصول تفاوت عمده‌ای با یک دیگر ندارند و عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند. سامسونگ گلکسی A06 و گلکسی A05 هر دو از کارت حافظه جانبی نیز استفاده می‌کنند و نگرانی از بابت کافی نبودن فضای داخلی گوشی نخواهید داشت. هر دو محصول را می‌توانید با حافظه‌های 64 و 128 گیگابایت به همراه رم 4 یا 6 گیگابایت خریداری کنید. متأسفانه نوع حافظه ذخیره سازی eMMC 5.1 است و بنابراین برای استانداردهای امروزی بسیار کند است.

مقایسه دوربین گلکسی A06 با A05

در ادامه مقایسه این دو محصول از گوشی سامسونگ نوبت به دوربین می‌رسد. باید در بخش دوربین نیز بگوییم که هیچ تغییری صورت نگرفته و همان لنزها و سنسورهای به کار برده شده در A05 دقیقا در A06 نیز تکرار شده‌اند. پنل پشتی هر دو گوشی میزبان دوربین دوگانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق هستند. هر دو این دوربین‌ها می‌توانند با کیفیت 1080 فیلمبرداری کنند. برای دوربین سلفی هر دو محصول نیز سنسور 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین A05 و A06 کیفیت معمولی دارند و برای ثبت تصاویر روزمره مناسب هستند؛ اما برای عکاسی حرفه‌ای مناسب نیستند. بر خلاف دوربین اصلی، دوربین سلفی کیفیت مناسبی دارد و تصاویر مناسبی را به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها طبیعی و بسیار نزدیک به واقعیت هستند.

مقایسه اسپیکر در گوشی های A06 و A05

گلکسی A05 و A06 یک بلندگو در پایین بدنه دارند. این موضوع برای گوشی ارزان قیمت کاملا قابل درک است؛ اما ناگفته نماند که سایر گوشی‌های موجود در این رده قیمتی مانند گلکسی A25 سال گذشته یا شیائومی ردمی نوت 13 4G، بلندگوهای استریو را با بودجه کمی ارائه می‌کنند. کیفیت اسپیکر هر دو گوشی معمولی هستند و بیس چشمگیری ندارند. سامسونگ برای این اسپیکر قابلیت Dolby Atmos را نیز در نظر گرفته است.

مقایسه باتری و سایر مشخصات گلکسی A06 و A05

هر دو گوشی اقتصادی سامسونگ از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. هر دو باتری از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را با کمترین زمان ممکن شارژ کنید. با توجه به این موضوع تغییر جدیدی نیز در این بخش وجود ندارد و دقیقا با همان گوشی قبلی رو به رو هستید.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که این دو گوشی با یک دیگر دارند این است که galaxy A06 از سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور استفاده می‌کند و این در حالی است که a05 این سنسور را ندارد.

گوشی A05 بخریم یا A06؟

همانطور که مشاهده کردید در این دو محصول تفاوت‌های خیلی زیادی وجود ندارد و گوشی‌ها دقیقا مشابه هم هستند و تنها در برخی جزئیات تفاوت دارند؛ بنابراین با گوشی جدیدی رو به رو نیستید. اگر تمایل به ارتقا دارید بهتر است دست نگهدارید و منتظر محصولات بعدی این برند باشید. قیمت گوشی A06 با A05 تفاوت زیادی ندارد و هزینه یکسانی بابت خرید هر یک خواهید پرداخت.

خرید این دو گوشی مناسب چه کسانی است؟

این دو گوشی، همانطور که متوجه شدید امکانات محدودی دارند و با توجه به بازه قیمتی خود اصلا دور از انتظار نیست. این گوشی‌ها برای کسانی خوب هستند که استفاده محدودی از گوشی هوشمند دارند و کاری فراتر از تماس گرفتن یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند پیامرسان ندارند. بنابراین، شما می‌توانید یکی از این دو گوشی را برای سالمندان تهیه کنید یا به‌عنوان گوشی دانش آموزی روی آن‌ها حساب باز کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز