خبرگزاری کار ایران

راهکارهای هوشمندانه برای وصول مهریه

راهکارهای هوشمندانه برای وصول مهریه
کد خبر : ۱۵۴۱۶۶۲

بهترین، سریع‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین راه های دریافت مهریه کدام است؟ برای افرادی که خواهان دریافت مهریه خود در هر شرایطی حتی خارج از بحث طلاق هستند، پاسخ به این سوال امری ضروری به‌حساب می‌آید. ازآن‌جایی‌که اغلب آقایان صرف‌نظر از مبلغ مهریه بیشتر تمایل به نپرداختن آن دارند، پرداختن به موضوع انواع راه‌کارهای رایج و قابل دسترس برای دریافت این مبلغ توسط بانوان موضوعی ضروری و جذاب است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

ارائه بهترین روش‌ها، دریافت مشاوره و گرفتن وکلایی مجرب در این زمینه مطالبی هستند که در این مقاله مطالعه خواهید کرد.

اقدام ازطریق اجرای ثبت و اسناد رسمی

یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین راه‌های وصول مهریه اقدام ازطریق ثبت اسناد رسمی است که با استفاده از گرفتن مشاوره وکیل مهریه می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به این امر اقدام کنید. مطابق با قوانین تعیین‌شده، مفاد اسناد رسمی و لازم‌الاجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قابل اجرایی شدن و پیگیری هستند. با توجه به این موضوع، می‌توانید به‌وسیله سند ازدواج خود که یک سند رسمی در کشور به‌حساب می‌آید اقدام به گرفتن مهریه خود کنید.

بنابراین، بعداز اجرای نهادهای مذکور می‌توانید نسبت به شناسایی و توقیف اموال زوج اقدام کنید. این روش یکی از رایج‌ترین راه های دریافت مهریه محسوب می‌شود که می‌توانید با کمک وکیل خود آن را به‌راحتی و در کم‌ترین زمان انجام دهید.

شورای حل اختلاف یکی از راه های دریافت مهریه است؟

راهکارهای هوشمندانه برای وصول مهریه

استفاده از این روش دارای محدودیت‌های خاصی است که این شیوه را برای تمام شرایط مناسب نمی‌کند. تنها متقاضیانی می‌توانند از این روش نتایج قابل قبولی دریافت کنند که مهریه‌ای کم‌تر از مبلغ 20میلیون تومان دارند. محدودیت‌هایی که در این روش برای دریافت مهریه خانم‌ها وجود دارد سبب شده تا افراد کم‌تری حتی در مواقعی مانند مهریه در طلاق توافقی به آن اقدام کنند. بنابراین، با گرفتن مشاوره از وکلای مجرب خود در این زمینه می‌توانید در شرایط خاص و قابل قبول از این روش استفاده کنید.

به‌اجرا گذاشتن مهریه ازطریق توقیف اموال زوج

همواره باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرار از پرداخت مهریه همیشه از سمت آقایان وجود دارد و این سبب می‌شود که اولین اقدام جهت گرفتن تمام و کمال مهریه درخواست توقیف اموال زوج ازطریق دادگاه خانواده و اداره ثبت باشد. وکیل طلاق شما پس‌از انجام این کار، درخواست مراحل به اجرا گذاشتن مهریه شما را تنظیم خواهد کرد. بنابراین، یکی از راه های دریافت مهریه در مناسب‌ترین زمان ممکن استفاده از این روش معرفی می‌شود.

طلاق توافقی یکی از راه های دریافت مهریه به‌صورت کامل است؟

شرایطی که طلاق توافقی را در اختیار زوج و زوجه قرار می‌دهد مطابق با دریافت کامل و بدون کسری از مهریه نیست. بااستفاده از طلاق توافقی و طرح برخی از شرایط و دلایل خاص و تنها با دریافت بخشی از مهریه که آن نیز به‌صورت توافقی قید شده‌ است می‌توانید مهریه خود را دریافت کنید.

بنابراین، ازطریق این توافق که بین زوج صورت می‌گیرد، زن رضایت خواهد داد که در قبال دریافت بخش معینی از مهریه، از همسر خویش جدا شود. این روش برای افرادی که سعی در گرفتن تمام مهریه خود دارند راه‌حلی عملی و مثبت نیست.

البته ممکن است در شرایطی زوج تمام حق و حقوق زن را به صورت کامل بدهد و این موضوع بستگی به توافقات بین آن‌ها دارد.

ممنوع الخروج کردن زوج می‌تواند یکی از راه های دریافت مهریه باشد؟

یکی از راه‌های کسب مهریه، در مضیقه قراردادن زوج جهت دریافت کامل آن، با ممنوع‌الخروج کردن وی امکان‌پذیر است. در واقع با استفاده از این روش می‌توانید فشار پرداخت کامل مهریه خود را روی زوج‌تان بیشتر کرده و در کم‌ترین زمان آن را دریافت کنید.

زمانی که زوج شما حتی با داشتن تمکن مالی از پرداخت مهریه سرباز می‌زند، می‌توانید با گرفتن حکم ممنوع‌الخروجی وی نسبت به دریافت مهریه خود اقدام کنید. زوج برای رفع ممنوع‌الخروجی اضطراری خود موظف به پرداخت کامل مهریه شما خواهد بود. بنابراین، استفاده از این روش را می‌توانید یکی از گزینه‌های پیش رو برای گرفتن تمام مبلغ مهریه خود در نظر بگیرید.

جدید‌ترین حالت‌های مهریه طبق قوانین جدید آن

راهکارهای هوشمندانه برای وصول مهریه

بررسی حالت‌های موجود در پرداخت و دریافت مهریه توسط زوج و زوجه ازجمله اقداماتی به‌حساب می‌آید که برای درخواست طلاق باید انجام بگیرد. این کار باعث می‌شود تا شما با جزئیات و مراحل این روند آشنا شده و بهترین روش‌ها را برای دریافت مهریه خود انتخاب کنید.

حالت اول: زمانی که مهریه زوجه کم‌تر از 110 سکه طلا باشد و آن را به‌اجرا بگذارد، زوج موظف است تا آن را به‌صورت تمام و کمال پرداخت کند. اگر از این کار سرباز زند مطابق با قانون تعیین‌شده در این زمینه با او رفتار خواهد شد.

حالت دوم: در این حالت نیز تعداد سکه‌های تعیین‌شده برای زوجه دقیقا 110 سکه طلا است که ازطریق ثبت و درخواست طلاق باید به زوجه به‌صورت کامل پرداخت شود. عدم قبول این شرایط توسط شوهر موجب می‌شود تا طبق قوانین تعیین‌شده برای پرداخت مهریه اموال وی مصادره شده و ثبت‌وضبط شود.

حالت سوم: سومین حالتی که می‌توان برای پرداخت مهریه در نظر گرفت، به‌اجرا گذاشتن مهریه‌ای بیش ‌از 110 سکه طلا است که زوج باید با بررسی شرایط و رسیدن به یک توافق خاص اقدام به حل این شرایط کند. طبق قانون پرداخت 110 سکه تمام از سوی مرد الزامی است و مابقی مبلغ نسبت به تمکن مالی مرد ازطریق دادگاه بررسی می‌شود.

علت استفاده از بهترین راه های دریافت مهریه ازطریق زوج‌ها

یکی از علت‌های رایج برای به‌کارگیری بهترین راه‌های دریافت مهریه این است که به‌محض به‌اجرا گذاشتن درخواست طلاق برای عدم پرداخت مهریه آقایان سعی در انتقال و فروش اموال منقول و غیرمنقول خود دارند تا مانع از پرداخت مهریه به زوجه خود شود. در این ‌صورت بررسی بهترین روش‌ها در کم‌‌ترین زمان توسط وکلای مجرب یکی از بهترین راه‌های گرفتن مهریه خانم‌ها است. موکل یار بهترین موسسه در امر طلاق است که می‌توانید به‌ آن مراجعه کنید.

معرفی بهترین دفتر وکالت طلاق در تهران

با این‌که راه های دریافت مهریه به‌صورت کم‌ریسک و مطمئن بسیار محدود است اما با استفاده از وکلایی کارکشته و حرفه‌ای در زمانی مناسب امکان‌پذیر خواهد بود. باید به این نکته توجه داشته باشید که پرداخت مهریه در هر زمان برای خانم‌ها میسر است و این تنها محدود به طلاق نمی‌شود.

آقایان موظف هستند تا حق و حقوق همسر خود را در هر شرایطی بدون کم‌وکاست پرداخت کنند. این شرایط تحت هیچ دلیلی نمی‌تواند برای هر خانمی تغییر کند و پرداخت مهریه ازسمت زوج باید کامل صورت گیرد.

مجموعه موکل یار با مدیریت آقای دکتر خلیل جمعه زاده، وکیل پایه یک دادگستری و وکیل طلاق حرفه‌ای در تهران، با بررسی و پیگیری صدها پرونده طلاق می‌تواند به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی کند و کافیست از طریق سایت موکل یار و یا شماره تلفن وکیل طلاق به آن‌ها در ارتباط باشید.

https://www.movakelyar.com/

شماره وکیل طلاق 09129276686

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز