خبرگزاری کار ایران

برای معاملات طلا در کدام بروکر فارکس ثبت نام کنیم؟

برای معاملات طلا در کدام بروکر فارکس ثبت نام کنیم؟
کد خبر : ۱۵۴۰۸۱۳

در دنیای امروزی که تعداد کارگزارها برای ارائه خدمات مالی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، انتخاب بهترین بروکر فارکس قابل‌اعتماد برای معاملات طلا، به کاری سخت تبدیل شده است. این سختی، هنگامی برای کاربران ایرانی بیشتر می‌شود که تحریم‌های جهانی از سوی مبدأ نیز وارد ماجرا می‌شوند. با این حال، هنوز هم بروکر فارکس‌های مطمئن و مناسبی وجود دارند که قابل‌استفاده برای همه افراد هستند، در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم.

 

ویژگی‌های یک بروکر مناسب برای معاملات طلا

پیش از هر چیز، لازم است درباره سابقه و قانونی‌بودن بروکر فارکسی که قصد انجام معامله در آن را دارید، تحقیق کنید. درصورتی‌که بروکر در این مرحله موفق بود، سراغ مرحله دوم بروید؛ میهن بروکر به عنوان یک مرجع بررسی بروکرها و آموزش معاملات فارکس و طلا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. یک بروکر فارکس باید اکثر ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را داشته باشد:

  • دارابودن مجوز رسمی: باتوجه‌به اینکه بروکر فارکس مستقیماً با سرمایه شما در ارتباط است، داشتن مجوزهای رسمی و قانونی فارکس برای آن الزامی است؛ از وجود و صحت این مجوزها اطمینان حاصل کنید.
  • سرعت بالا در انجام معاملات: در همه معامله‌ها بخصوص معاملاتی که به طلا مربوط هستند، سرعت اجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا قیمت‌ها زودبه‌زود تغییر کرده و هرگونه تأخیر، ممکن است به ضرر منجر شود. در انتخاب کارگزار خود، به‌سرعت آن در انجام فعالیت‌ها دقت کنید.
  • پایین‌بودن مقدار اسپرد: هزینه معامله یا همان اسپرد که به تفاوت قیمت بین خریدوفروش اشاره دارد، در میزان سود شما تأثیرگذار است؛ زیرا تعیین‌کننده مبلغی است که بروکر فارکس از معامله دریافت می‌کند. به‌طورکلی، میزان اسپرد هرچقدر پایین‌تر باشد، بهتر است.
  • امکان استفاده از انواع حساب: در دنیای فارکس، انواع حساب‌های کاربری وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی‌ها و دسترسی‌های متفاوتی هستند؛ بنابراین بروکر فارکس مناسب، بروکر فارکسی است که امکان استفاده از حساب‌های متنوع برای معاملات طلا را در اختیار کاربرش قرار می‌دهد.
  • دارابودن لوریج بالا: لوریج یا همان اهرم، تعیین‌کننده سقف مبلغی است که می‌توانید وارد معامله کنید. بروکر فارکس‌هایی که لوریج بالا دارند و دست کاربر را در معامله‌های بزرگ باز می‌گذارند، مناسب‌تر و محبوب‌تر هستند. البته ذکر این نکته هم لازم است که معامله‌های بزرگ، درصد ریسک بیشتری داشته و استفاده از آن برای افراد تازه‌کار خطرناک است. 
  • بهترین پشتیبانی: یک بروکر فارکس، هرچقدر هم از همه لحاظ کامل باشد، در صورت نداشتن پشتیبانی مناسب، بی‌ارزش طلقی می‌شود. به عبارتی دیگر، وجود پشتیبانی‌ای که پاسخگویی سریع و صحیح داشته باشد، از بهترین ویژگی‌های بروکر است.
  • ارائه انواع نمادهای معاملاتی: تنوع نمادهای معاملاتی در یک بروکر فارکس، به ایجاد فرصت‌های بیشتر برای معامله منجر می‌شود؛ بنابراین، کارگزاری را انتخاب کنید که فرصت معامله انواع سهام، رمزارز، کالا، فلزات و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • سهولت انجام تراکنش: بروکر فارکس مناسب، از سرعت تراکنش بالا و ارائه راه‌های متنوع برای واریز و برداشت برخوردار است.

بررسی حساب‌های معاملاتی ای پلنت

برای معاملات طلا در کدام بروکر فارکس ثبت نام کنیم؟

 

بروکر ای پلنت، از جدیدترین بروکرهایی است که به کاربران ایرانی سرویس دهی می‌کند. بروکر ePlanet در سال 2022 فعالیت معاملاتی خود را آغاز کرد و از همان زمان، میان کاربران ایرانی محبوب شد. ثبت نام در ای پلنت نیز مانند سایر بروکرها، حساب‌های معاملاتی مختلفی را برای هر سلیقه‌ای در دسترس قرار می‌دهد که شامل حساب‌های Standard، ECN، ECN Pro، Gold Special و Crypto می‌شود. همانطور که مشخص است، تنوع حساب‌های معاملاتی در ای پلنت بیشتر از آلپاری است. همچنین لازم به ذکر است که Gold Special، تنها از طریق پلتفرم MT5 بروکر ای پلنت قابل‌استفاده است. در ادامه، برای سهولت بیشتر در مقایسه حساب‌های معاملات طلا، ویژگی‌های آنها را به این صورت شرح می‌دهیم:

برای معاملات طلا در کدام بروکر فارکس ثبت نام کنیم؟

 

بررسی حساب‌های معاملاتی آلپاری

برای معاملات طلا در کدام بروکر فارکس ثبت نام کنیم؟

بروکر آلپاری که اصالتی روسی دارد، برای سال‌های متمادی، از پرطرف‌دارترین و پرکاربردترین بروکرها بخصوص برای ایرانیان بوده است که یکی از دلایل این اتفاق، پشتیبانی آن از زبان فارسی است. امکانات و مزایای ثبت نام در آلپاری، برای اکثر کسانی که به دنیای معاملات وارد هستند پوشیده نیست، اما در ادامه قصد داریم درباره انواع حساب‌های معاملاتی در این بروکر فارکس صحبت کنیم.

به‌طورکلی، آلپاری کنونی سه نوع حساب را به کاربران خود ارائه می‌دهد، حساب Standard، حساب ECN و حساب Pro ECN که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. البته در گذشته نه‌چندان دور، حسابی با عنوان Cent یا نانو نیز در آلپاری وجود داشت که بیشتر مورداستفاده تازه‌کاران قرار می‌گرفت، اما اکنون حذف شده است. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با حساب‌های کنونی آلپاری برای معاملات طلا، در ادامه درباره هرکدام از آنها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  • حساب Standard: معمولی‌ترین حساب معاملاتی که در هر بروکری فعال است. این حساب پایه، کمترین مقدار واریزی اولیه، بیشترین نمادهای معاملاتی و اسپرد متوسطی دارد که برای افراد تازه‌کار مناسب است؛ هرچند تریدرهای کاربلد هم از آن استفاده می‌کنند. مقدار واریزی اولیه در این حساب، در متاتریدر 4، 50 دلار و در متاتریدر 5، 100 دلار است.
  • حساب ECN: این نوع حساب آلپاری، امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به‌نوعی، ارتقا یافته حساب استاندارد است. از ویژگی‌های ECN می‌توان به اسپرد کمتر و لوریج بیشتر نسبت به استاندارد اشاره کرد که به تریدرهای تجربه‌دارتر پیشنهاد می‌شود. مقدار واریزی اولیه در این حساب نیز به نسبت استاندارد بیشتر و 300 دلار است.
  • حساب Pro ECN: نسخه‌ای دیگر از حساب ECN که در بروکر آلپاری نسبت به بقیه بروکرها کمی متفاوت است (Pro ECN در آلپاری، برابر با ECN در سایر بروکرها است). حداکثر نمادهای معاملاتی، اسپرد کمتر و واریز اولیه 500 دلاری، از ویژگی‌های این نوع حساب معاملاتی هستند.

 

جمع‌بندی

انتخاب بروکر فارکس مناسب برای معاملات، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این انتخاب، باید ویژگی‌های مختلفی از جمله داشتن مجوز رسمی، سرعت بالا در اجرای معامله، اسپرد کم، تنوع حساب، لوریج بالا، پشتیبانی خوب، نمادهای معاملاتی متنوع و سهولت تراکنش را در نظر گرفت. برای دستیابی به بهترین آموزش‌ها، ابزار و پشتیبانی درباره معاملات فارکس، کافیست به سایت میهن بروکر مراجعه کرده و از خدمات آن برای معامله‌گران ایرانی بهره ببرید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز