خبرگزاری کار ایران

فومن شیمی؛

شرکتی موفق اما بی سر و صدا

شرکتی موفق اما بی سر و صدا
کد خبر : ۱۵۳۵۹۳۹

شرکت فومن شیمی بهداشت، تولیدکننده لوازم شیمیایی بوده که باعث اشتغال بسیاری از هم‌وطنان شده است و علی‌رغم مشکلات بسیار برای تولیدکنندگان در کشور تاکنون با تعدیل نیرو و تعطیلی نیز مواجه نشده است.

ایلنا؛ شرکت فومن شیمی، در سال ۱۳۴۳ با نام "ایران گریس" در تهران تاسیس شد و پس از آن در شهرک صنعتی رشت ادامه فعالیت داد.

بنیانگذار فومن شیمی

سیدعباس موسوی رهپیما بنیانگذار فومن شیمی که در تاریخ دوم مرداد سال ۱۳۱۷ در شهر فومن متولد و شرکت خود را با برندهای ایران گریس، دقیق شیمی، روغن موتور لوشان، فومن شیمی، بوزال فومن پارس، دوپلی پارس پخش کاسپین، صنایع غذایی فومن و .... است، را افتتاح کرد.

از دیگر اقدامات وی احداث دانشکده فنی فومن وابسته به دانشگاه تهران است که طراحی و ساخت آن بر اساس علم به روز بوده است.

زمینه فعالیت

این شرکت سعی در تولید محصولات با کیفیت جهانی داشته، از اینرو انواع محصولات شامل روغن ترمز، ضد جوش، ضد یخ، روغن موتور را با بهترین متریال‌ها در سطح جهانی تولید می‌کند.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به روغن هیدرولیک، اسپری موتورشوی، روغن دنده، روغن فرمان، فیلتر هوا، حشره‌کش، خوشبو کننده هوا، چسب مو،  اسپری بدن و ... اشاره داشت.

هم‌چنین بزرگترین آمپول سازی ایران توسط این شرکت راه‌اندازی شده است.

اشتغال در مجموعه فومن شیمی

در مجموعه فومن شیمی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به کار اشتغال داشته که رقم قابل توجهی بوده که از این تعداد، پرسنل فعال فومن شیمی ۵۰۰ نفر و در شرکت کاسپین در استان گیلان ۴۱۰ نفر هستند.

اهداف شرکت فومن شیمی

افزایش حداقل دو برابری محصولات شرکت، واردات تجهیزات و دستگاه‌های جدید و با تکنولوژی روز در جهت برآورده کردن نیازهای صنعت لوازم جانبی خودروها و افزایش صادرات از اهداف شرکت فومن شیمی عنوان شده است.

گذشته شرکت

این شرکت با وجود تهدیدها و مشکلات بی‌شماری نظیر جنگ تحمیلی و آتش سوزی حتی یک روز نیز تعطیل نشد و این موضوع بیانگر قدرت مدیریت مدیر این کارخانه و همکاری و همدلی کارکنان آن است.

کمپین‌های فومن شیمی

فومن شیمی همواره سعی داشته تا در زمینه خدمات اجتماعی نیز نقش بزرگی ایفاء کند از این رو به عنوان نمونه در مورد سیل بلوچستان حضور پررنگی داشت.

چالش های فومن شیمی

کمبود نقدینگی عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در کشور است که شرکت فومن شیمی نیز از این امر مستثنی نیست.

اخذ ارز دولتی

بر طبق تنها آماری که از این شرکت موجود است یکبار موفق به ارز دولتی به میزان ۵۰ هزار یورو شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز