خبرگزاری کار ایران

خرید نازل پلاستیکی فیلتر شنی

خرید نازل پلاستیکی فیلتر شنی
کد خبر : ۱۵۳۳۰۵۶

فیلتر شنی یک جزء حیاتی در کلیه سیستم های تصفیه آب است و موثرترین راه برای حذف مواد معلق از آب به شمار می رود. این دستگاه از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده است. نازل فیلتر شنی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه به حساب می آید و نحوه عملکرد دستگاه تا حد زیادی به کیفیت آن بستگی دارد. در زمان خرید نازل فیلتر شنی به کیفیت این قطعات توجه نمایید.

خرید نازل فیلتر شنی

انواع نازل فیلتر شنی قطعات کوچکی هستند که وظیفه توزیع و پخش آب را دارند. این قطعات از جنس های مختلفی ساخته شده و بر اساس کاربردشان اسامی معینی نیز به آن ها اطلاق می گردد. به طور کلی به دو دسته ذیل تقسیم بندی می شوند :

1-  نازل پلاستیکی فیلتر شنی : این نازل ها از جنس پروپیلن (PP) می باشند.

2-  نازل برنجی : این مدل از نازل ها از آلیاژ برنج ساخته می شوند.

 

فروش انواع نازل پلاستیکی فیلتر شنی

واحد صنعتی « آرام نازل » مفتخر به عرضه انواع نازل پلاستیکی برای دستگاه های فیلتر شنی ، فیلتر کربنی و سختی گیر در ابعاد و کاربردهای مختلف می باشد. این محصولات از متریال درجه یک تولید شده اند و شیوه ساخت آن براساس جدیدترین متدهای روز می باشد.

این مجموعه با مجهز نمودن لاین تولید خود به دستگاه های پیشرفته، دقت ساخت را افزایش داده است. نازل فیلتر استخر و جکوزی یکی از جدیدترین محصولات این واحد صنعتی است که با بهترین شیوه طراحی و پیاده سازی گردیده است. شما مشتریان عزیز می توانید این محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

 

خرید نازل پلاستیکی فیلتر شنی

نحوه عملکرد فیلتر شنی

فیلتر شنی از یک ظرف پر از ماسه و سایر دانه های بسیار ریز کربن و سیلیس تشکیل شده است که به عنوان یک فیلتر برای سیالات عمل می نماید. آب وارد فیلتر شده و از لایه شن و ماسه عبور می کند، جایی که ذرات معلق به دام می افتند.

در همین حال، آب تمیز از طرف دیگر فیلتر خارج شده و به مدار تصفیه آب باز می گردد و در نهایت به منبع متصل به سیستم فیلتراسیون باز می گردد.

فیلترهای شنی در حفظ ذرات بسیار ریز مانند جلبک، گرد و غبار و خاک بسیار موثر هستند. به همین دلیل است که به طور گسترده در صنعت و محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این امر کیفیت آب را بهبود می بخشد و برای مصارف مختلف قابل استفاده می باشد.

کاربردهای دستگاه های فیلتراسیون

طیف گسترده ای از فیلترهای شنی موجود در آبنماهای زینتی، استخرهای شنا، تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب، حوضچه ها و آکواریوم ها استفاده می شوند.

مزایای استفاده از دستگاه فیلتر شنی

1- موثر در حذف ذرات کوچک

2- استفاده و نگهداری آسان

3- طول عمر طولانی

4- مجهز به شیر کنترل

5- تنظیم جریان آب

6- جذب ذرات آلوده و حذف کامل رسوبات

7- در مقایسه با انواع دیگر فیلترها مقرون به صرفه است.

 

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

عملکرد یک فیلتر شنی بسیار ساده است.

ورودی آب: آبی که باید فیلتر شود از طریق ورودی یا خط لوله اصلی وارد فیلتر می شود.

لایه شنی: در داخل فیلتر یک لایه ماسه در مخزن فیلتر قرار داده شده است. شن و ماسه با اندازه دانه مناسب انتخاب می شود تا ذرات را حفظ کند و در عین حال اجازه جاری شدن آب را بدهد.

فیلتراسیون: با عبور آب از لایه ماسه، ذرات معلق و آلاینده های موجود در آب با دانه های ماسه برخورد کرده و در فضاهای بین آن ها گیر می افتند. ماسه به عنوان یک فیلتر کننده عمل می کند، ذرات را حفظ می کند و به آب تمیزتر اجازه عبور می دهد.

خروجی آب: آب تصفیه شده از طریق یک خروجی یا خط لوله ثانویه از فیلتر خارج می شود و آماده استفاده در مرحله بعدی فرآیند (به عنوان مثال، در استخر) یا برای مصرف مستقیم در مورد تصفیه آب آشامیدنی است.

بک واش یا شستشوی معکوس: با گذشت زمان، ذرات انباشته شده در لایه ماسه فضای بین دانه ها را مسدود کرده و کارایی فیلتر را کاهش می دهد. برای رفع این مشکل، نیاز به فرآیند بک واش یا شستشوی معکوس است که به عنوان "شستشوی شن و ماسه شستشو" نیز شناخته می شود. بدین صورت که در جهت عکس حالت فیلتراسیون ، آب با فشار زیاد از درون فیلتر ها و بسترهای آن می گذرد و ذرات گیر کرده اضافی را وارد فاضلاب می نماید و بدین ترتیب فیلتر مجدداً آماده کاربری شده و بازدهی فیلتراسیون همانند گذشته خواهد شد.

خرید نازل پلاستیکی فیلتر شنی

انواع مدل ها - خرید نازل فیلتر شنی

انواع فیلترهای شنی در بازار موجود است. برخی از نمونه ها عبارتند از:

فیلتر شنی چند لایه: ساخته شده از مواد بادوام مانند پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس. این فیلتر بسیار بادوام و مقاوم در برابر خوردگی است.

فیلتر شنی دمنده: از پلاستیک طی فرآیندی به نام دمیدن ساخته شده است. نسبت به فیلترهای چند لایه مقرون به صرفه تر است، اما دوام کمتری دارد.

فیلتر کارتریج: از کارتریج به جای ماسه به عنوان محیط فیلتر استفاده می کند. نگهداری این نوع فیلتر نسبت به فیلترهای شنی آسان تر است اما در حفظ ذرات ریز موثرتر است.

چگونه بفهمیم فیلتر شنی به درستی کار می کند؟

چندین نشانه وجود دارد که نشان می دهد فیلتر شنی به درستی کار می کند و آب در سیستم تمیز و شفاف است. این نشانه ها عبارتند از:

1- بدون ذرات معلق قابل مشاهده در آب

2- فشار فیلتر ثابت می ماند و با گذشت زمان افزایش نمی یابد.

اگر متوجه شدید که آب هنگام خروج کدر است یا حاوی ذرات معلق است، ممکن است فیلتر آنطور که باید کار نکند. در چنین مواردی، باید تعمیر و نگهداری فیلتر را انجام دهید یا با یک متخصص تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز