خبرگزاری کار ایران

آموزش 10 جمله ضروری برای سفر به پاریس

آموزش 10 جمله ضروری برای سفر به پاریس
کد خبر : ۱۵۳۲۷۸۷

گردشگران همیشه برای سفر به کشورهای خارجی با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. یکی از این چالش‌ها صحبت کردن به زبان مردم کشوری است که به آنجا سفر می‌کنند. اگرچه یادگیری زبان همه کشورهای خارجی امکان‌پذیر نیست بااین‌حال شما با یادگیری برخی از جملات و کلمات پرکاربرد می‌توانید تا حدود زیادی از عهده انجام کارهای شخصی خود بربیایید.

 

 

ما به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل در پاریس از علی بابا برای یادگیری برخی از جملات و اصطلاحات فرانسوی پرکاربرد هم برنامه‌ریزی کنید. ما در ادامه تعدادی از این جملات را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید با مردم فرانسه بهتر و راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. اگر به‌زودی راهی این شهر زیبا و دوست‌داشتنی هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

جملات ضروری به زبان فرانسوی در یک نگاه

در این بخش ۱۰ جمله از پرکاربردترین جملات به زبان فرانسوی را به شما آموزش می‌دهیم. اگرچه شاید تعداد جملاتی که در طول سفر به آن‌ها احتیاج پیدا کنید بسیار بیش‌تر باشد. بااین‌حال به شما توصیه می‌کنیم که یادگیری زبان فرانسوی را با تکرار و تمرین این جملات آغاز کنید.

Bonjour - سلام

Au Revoir - خداحافظ

Non - نه

Oui - بله

Aider - کمک

Pardon – ببخشید

Bonne journalée - روز خوبی داشته باشید.

Où sommes-nous - ما کجا هستیم؟

L’addition, s’il vous plait - صورتحساب را بیاورید.

Combien ça coûte - قیمتش چقدر است؟

آیا راهی برای مکالمه راحت‌تر به زبان فرانسوی وجود دارد؟

اگر زبان فرانسوی بلد نیستید و دنبال راهی آسان برای مکالمه در طول سفرتان به فرانسه می‌گردید؛ ما به شما استفاده از اپلیکیشن‌های مترجم را پیشنهاد می‌کنیم. درحال‌حاضر اپلیکیشن‌های مترجم زیادی در سایت‌های اینترنتی وجود دارند. شما می‌توانید با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها بر روی تلفن همراهتان از آن‌ها در مواقع ضروری استفاده کنید.

برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند اما برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه بپردازید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌های مترجم قابلیت‌های بسیار خوب دیگر مانند قابلیت ترجمه عکس را هم دارند. این نوع اپلیکیشن‌ها می‌توانند تا حدود زیادی کار شما را در سفر به پاریس راه بیندازند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم که خودتان هم قبل از سفر تعدادی از ضروری‌ترین جملات و اصطلاحات کاربردی به زبان فرانسوی را یاد بگیرید. یادگیری این نوع جملات به شما کمک می‌کند که در مواقع ضروری بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

آیا فرانسوی‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند؟

بسیاری از مسافرانی که با خرید بلیط و رزرو هتل در پاریس از علی بابا به این کشور سفر می‌کنند، به زبان انگلیسی مسلط هستند. تسلط به زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان بین‌المللی در خیلی از کشورها به کارتان می‌آید. در فرانسه هم همین‌طور است.

همه تابلوهای فرودگاه‌های فرانسه به زبان انگلیسی هم ترجمه شده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی با کارکنان فرودگاه به زبان انگلیسی مکالمه کنید. کارکنان بسیاری از هتل‌های پاریس هم به زبان انگلیسی مسلط هستند. اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید؛ در فرودگاه، هتل و بسیاری از مرکز خریدهای مشهور پاریس با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

آموزش 10 جمله ضروری برای سفر به پاریس

چگونه با فرانسوی‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

فرهنگ مردم کشورهای مختلف با هم متفاوت است. شما برای اینکه بتوانید با مردم یک کشور بیگانه ارتباط برقرار کنید باید فرهنگ آن‌ها را بشناسید. مردم فرانسه مردمی بسیار جدی هستند بنابراین شاید شوخی کردن راه مناسبی برای برقراری ارتباط با آن‌ها نباشد. همچنین بسیاری از فرانسوی‌ها در صحبت کردن با افراد غریبه محتاطانه عمل می‌کنند به همین دلیل نباید در برخورد اول انتظار رفتاری صمیمانه از آن‌ها داشته باشید. البته که در فرانسه هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا، مردمی با فرهنگ‌های متنوع در کنار هم زندگی می‌کنند.

تعداد مهاجران شهر پاریس بسیار زیاد است بنابراین به‌احتمال‌زیاد با رفتارها و واکنش‌های مختلفی در حین مکالمه با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. بااین‌حال ما چند تکنیک برای برقراری ارتباط بهتر با فرانسوی‌ها به شما آموزش خواهیم داد. استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند در سفر به پاریس به دردتان بخورد. اول اینکه افراد غریبه را با کلمه vous به معنای شما خطاب کنید. این کلمه یک اصطلاح مؤدبانه است که می‌تواند توجه فرد مقابل را به شما جلب کند. یکی دیگر از تکنیک‌های برقراری ارتباط با فرانسوی‌ها استفاده از کلمات monsieur (آقا) و madame (خانم) است. به‌عنوان‌مثال وقتی در هنگام سلام کردن بگویید bonjour monsieur/madame یا در هنگام عذرخواهی از جمله monsieur/madame excusez-moi استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز