خبرگزاری کار ایران

مبلمان پایه استیل بهتره یا مبلمان چوبی؟

مبلمان پایه استیل بهتره یا مبلمان چوبی؟
کد خبر : ۱۵۳۲۳۷۶

جنس پایه مبلمان هنگام انتخاب مبل بسیار مهم است. با در نظر گرفتن هر دو جنبه زیبایی شناختی و عملکردی، انتخاب بین پایه‌های استیل و چوبی به سلیقه و نیاز بستگی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم که مبلمان پایه استیل بهتره یا مبلمان چوبی؟

 

مبلمان پایه استیل یا مبلمان چوبی

 مبلمان چوبی و مبلمان استیل هر دو جلوه‌های بصری خاص خود را در ذهن ما دارند. این جلوه بصری بسته به پایان نهایی مبلمان متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر نه تنها استفاده از مبلمان، بلکه ویژگی‌های زیبایی شناختی آن نیز بسیار مهم است.

 

انتخاب مبلمان پایه استیل

پایه‌های استیل معمولا با طرح‌های مدرن و مینیمالیستی برجسته می‌شوند. این نوع پایه‌ها به ویژه به لطف استحکام و دوام فلز، ظرفیت حمل بارهای سنگین را دارند و دارای دوام و عمر بالا هستند. مبل‌های پایه استیل بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشند و آنها را می‌توان در هر اندازه و شکلی به راحتی طراحی و تولید کرد.

 

انتخاب مبلمان پایه چوبی

مبلمان چوبی از نظر شکل محدودیت‌هایی دارد و شامل پایه‌های چوبی کلاسیک و گرم است. رنگ گرم و بافت چوب طبیعی راحتی و ظرافت را به هر فضای داخلی می‌بخشد. پایه‌های چوبی به ویژه برای کسانی که به سبک سنتی یا روستایی خانه خود را تزئین می‌کنند، ایده آل است. چوب با گذشت زمان شخصیت پیدا می‌کند و بافت قدیمی و طبیعی زیبایی منحصر به فردی به مبلمان می‌بخشد. با این حال، از آنجایی که مواد چوبی به رطوبت و آب حساس‌تر هستند، نگهداری از آن ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد.

انتخاب بین پایه‌های استیل و چوبی با توجه به سلیقه شخصی و نیازهای منطقه‌ای که از مبلمان استفاده می‌شود متفاوت است. فلز را می‌توان برای ظاهری مدرن و بادوام ترجیح داد، در حالی که چوب را می‌توان برای جلوه‌ای گرم و طبیعی ترجیح داد. هر دو ماده مزایا و ارزش‌های زیبایی شناختی خاص خود را دارند. بنابراین، مهم است که هنگام انتخاب هم سبک و هم نیازهای خود را در نظر بگیرید.

 

استفاده از پایه‌های استیل در مبلمان و مزایای آن

استفاده از پایه‌های استیل در مبلمان بسته به عملکرد و نوع آن ممکن است متفاوت باشد. استیل تقریباً در هر مبلمانی قابل استفاده است. به طور کلی استفاده از پایه‌های استیل در مبلمان زیر متداول است:

هنگام انتخاب مبلمان پایه استیل، ساختار محکم مبلمان در اولویت قرار می‌گیرد. از آنجایی که تعادل قدرت در پاها به دست می‌آید، این نوع مبل ها سبک‌تر از مبلمان چوبی هستند.

 مبلمان پایه استیل بهتره یا مبلمان چوبی؟

مزایای مبلمان پایه استیل

استفاده از مبلمان پایه استیل در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. چندین مزیت مهم برای این محبوبیت وجود دارد.

  • دارای ظاهری مدرن و شیک

اول از همه، پایه‌های استیل به مبلمان ظاهری مدرن و شیک می‌بخشد. پایه‌های استیل که با طرح‌های مینیمالیستی و خطوط تمیز سازگاری دارند، مخصوصا برای دکوراسیون مدرن جذابیت دارند. پایه‌های سطح براق یا مات استیل به راحتی می‌توانند با طراحی‌های مختلف داخلی سازگار شوند.

  • دوام و استحکام پایه‌های استیل

پایه‌های استیل از نظر دوام و استحکام می‌توانند انتخابی عالی برای مبلمان باشند. از آنجایی که استیل ماده‌ای با ظرفیت بالا برای حمل بارهای سنگین است، به ویژه برای مبلمان بزرگ و سنگین ایده آل است. موادی مانند استیل ضد زنگ بوده و برای استفاده طولانی مدت مناسب است و در طول زمان تغییر شکل نمی‌دهد.

  • سهولت در نگهداری

سهولت نگهداری یکی از ویژگی‌های مهم پایه‌های استیل است. استیل در برابر لکه مقاوم است و به راحتی تمیز می‌شود. این یک مزیت بزرگ به خصوص در مناطقی که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند میز آشپزخانه یا مبلمان اداری، است.

  • انعطاف پذیری بالا

علاوه بر این، پایه‌های استیل از نظر طراحی بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشد و در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند.

  • طول عمر و ماندگاری بالا

پایه‌های فلزی در قسمت‌هایی که در تماس با زمین هستند دارای سایش کم و مقاومت بالایی می‌باشند. این تضمین می‌کند که مبلمان دارای طول عمر طولانی می‌باشد.

استفاده از پایه‌های استیل در مبلمان، هم از نظر زیبایی و هم کاربردی مزایای بسیاری دارد. پایه‌های فلزی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که طراحی‌های مدرن را دوست دارند و به دنبال مبلمانی بادوام و کم هزینه هستند.

 

استفاده از پایه‌های چوبی در مبلمان و مزایای آن

استفاده از پایه‌های چوبی در مبلمان سبک سنتی رایج است. این محصول تاثیر بسزایی در افزایش جلوه تزیینی محیط دارد و دارای انعطاف پذیری بالایی است. این محصول در اثر استفاده طولانی مدت آسیب دیده و تغییر شکل دهد. از آنجایی که در برابر رطوبت و دما مقاومت خاصی ندارد، برای استفاده در مناطق باز مناسب نیست. از این رو، هنگام انتخاب پایه‌های فلزی و چوبی، می‌توانید مبلمان را با در نظر گرفتن منطقه استفاده، مدت زمان و ساختار زیبایی آن انتخاب کنید.

 

 چند نکته مهم برای خرید مبل پایه استیل

در هنگام خرید مبل استیل باید به نکات مهمی توجه شود. در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود:

  • داشتن فضا و محیط مناسب

عموما مبل استیل مناسب فضا و محیط‌های مدرن است و برای خانه‌های کوچک با سبک کلاسیک توصیه نمی‌شود.

  • هماهنگ با دکور

اگر سبک دکوراسیون منزل شما اسپرت یا مینیمال باشد، خرید مبل استیل مناسب شما نخواهد بود. زیرا این نوع مبلمان با دکوراسیون اشرافی سازگاری بیشتری دارد.

  • کیفیت تولید

 مبلمان با پایه‌های فلزی تمام عناصر دکوراسیون را زیبا می‌کند. هنگام قرار دادن مبل فلزی، رعایت اصول داخلی و ترکیب آن با موارد دیگر بسیار مهم است.

  • رنگ

 هنگام انتخاب رنگ مبل استیل به دنبال طلایی، نقره‌ای و سفید باشید تا حسی مجلل و متفاوت به محیط خود ایجاد کنید.

  • انتخاب رویه مناسب

 مبل استیل برای اینکه ظاهر خود را حفظ کند نیاز است که قسمت رویه مبل را به درستی انتخاب کنید. انتخاب این طرح‌ها سلیقه‌ای است و متناسب با هر فضا و سبک و سلیقه‌ای متفاوت است.

 

در نتیجه مبل استیل بخریم یا چوبی

 با همه مزایا و معایبی که برای مبلمان پایه استیل و چوبی عنوان شد در نتیجه مبلمان پایه استیل بهتره یا مبلمان چوبی؟

همانطور که از مشاهدات این مقاله حاصل می‌شود انتخاب مبلمان برای هر مدل و سبک دکوراسیونی سلیقه و انتظارات خاص خود را دارد. اگر از افرادی هستید دکوراسیون و معماری خانه شما مدرن است مبل‌های پایه استیل مناسب شما هستند و اما اگر به سبک‌های سنتی و کلاسیک علاقه‌مند هستید در مورادی مبل‌های پایه استیل و پایه چوبی مناسب شما می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز