خبرگزاری کار ایران

مهرام؛ فراتر از یک نام

مهرام؛ فراتر از یک نام
کد خبر : ۱۵۲۹۳۲۶

گروه صنایع غذایی "مهرام" به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای صنایع غذایی است که نا‌م آشنای سفره‌های ایرانیان است و قریب به اتفاق ایرانیان این برند غذایی را می‌شناسند.

به گزارش ایلنا، گروه تولیدی مهرام در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد و به بهره‌برداری رسید. تنوع تولیدات در ابتدا به شش نوع محصول خلاصه می‌شد که در میان آن‌ها سس مایونز توانست جایگاه ارزنده‌ای را در کشور به دست آورد. مهرام به‌مرور زمان و طی سالیان طولانی فعالیت، سبد کالایی خود را گسترده‌تر کرد و تعداد محصولات تولید شده در مهرام هم‌اکنون بالغ بر ۷۲ نوع است که در گروه سس‌های سرد شامل انواع مایونز و سس‌های سالاد، گروه سس‌های گرم شامل انواع کچاپ ساده و تند، ترشی‌جات، چاشنی‌جات، مرباجات و کنسروهای غیرگوشتی قرار می‌گیرند.

گروه تولیدی مهرام با تولید و ارایه‌ی محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا همواره در پی رعایت اصول مشتری‌مداری بوده که استقبال عموم مردم و رضایت‌مندی آنان، نشان‌دهنده‌ی موفقیت در اجرای این استراتژی است. این نام که در ایران و جهان شناخته شده است، علاوه بر فعالیت‌های تولیدی در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، پژوهشی و علمی نیز مشارکت ویژه‌ای دارد که از جمله می‌توان به تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی مهرام، درخشش باشگاه فرهنگی و ورزشی مهرام – که پرافتخارترین باشگاه خصوصی ایران و آسیا به شمار می‌آید – و افتخار کسب عنوان «آزمایشگاه همکار» توسط اداره‌ی استاندارد ایران اشاره کرد.

چشم‌انداز

مهرام، سفیر مزه‌های نو؛

مهرام همیشه می‌کوشد تا فراتر از تولید محصول، در زندگی مصرف‌کنندگان و مخاطبان خود با آن‌ها همراه باشد و آن‌ها را به تجربه‌های تازه دعوت کند. مهرام همواره خواهان حرکت بیش‌تر به سوی جست‌وجو و کاوش تجربه‌های جدید در زندگی، و گره زدن زندگی روزمره به ماجراجویی و کشف و نوآوری است؛ مهرام دوست دارد همگان با دنیاهای جدید آشنا شوند، ذائقه‌ای برتر و گسترده‌تر داشته باشند و به حداقل‌ها رضایت ندهند. مهرام از یک طرف با شناختی که از فرهنگ غذایی گوشه‌وکنار جهان دارد و هم‌چنین با سابقه‌ی خود در تهیه و عرضه‌ی مواد غذایی متنوع، فرصتی برای تجربه‌ی دستور غذاهای بین‌المللی و طعم‌های مختلف در اختیار همه قرار می‌دهد و از طرف دیگر، با درک دقیق خود از سلیقه‌ی ایرانیان، محصولاتی ارایه می‌کند که با ذائقه‌ی آن‌ها سازگار باشد.

محصولات مهرام

محصولات غذایی مختلفی از جمله انواع افشره، ترشی و شوریجات، دیپ، رب، زیتون و روغن زیتون، سرکه، سس فلفل فلیفیا، سس کچاپ و باربیکیو، سس و درسینگ، عسل و مربا، کنسرو، گوجه فرنگی خردشده، محصولات هیجان انگیز، مایونز و ... توسط شرکت مهرام، تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

بنیان‌گذار

شاهرخ ظهیری‌زاده، کارآفرین ایرانی، بنیانگذار و مدیرعامل گروه صنایع غذایی مهرام در سال ۱۳۰۹ در ملایر متولد شد. شاهرخ ظهیری در سال ۱۳۰۹ در ملایر از پدری ملایری و مادری تهرانی زاده شد. خانواده آن‌ها وقتی شاهرخ ۲ ساله بود به تهران مهاجرت کردند و در ۴ سالگی او به قم رفتند و برای چندین سال در آنجا ساکن بودند، شاهرخ ظهیری تحصیلات متوسطه را در این شهر گذراند.

در ۱۸ سالگی پدرش را بر اثر بیماری سل از دست داد و به عنوان فرزند بزرگ، کفالت مادر، خواهران و برادرانش را عهده‌دار گرفت. ابتدا با مدرک تحصیلی پنجم دبیرستان به استخدام اداره فرهنگ قم درآمد و به عنوان معلم دبستان به تدریس مشغول شد. بعد از مدتی به قلهک انتقالی گرفت و در آنجا همزمان با ادامه تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی، در دبستان تدریس کرد و همچنین در یک فروشگاه منسوجات مشغول به کار شد.

ظهیری در ادامه وارد گروهی از کارخانجات وابسته به تشکیلات دولتی به نام کارخانجات ماه می‌شود و پس از مدتی از طرف مهدی بوشهری مأمور ایجاد کارخانه‌ای برای تولیدات غذایی می‌شود که «مهرام» نام می‌گیرد.

رضا یادگاری و مهشید سنایی‌فرد، بنیانگذاران مجموعه کتاب‌های ١٠٠٠ جلدى زندگى‌نامه کارآفرینان و مدیران بزرگ ایرانی، به همراه على نظامى‌فرد، کتابی را تحت نام «کارآفرینی به شیوه شاهرخ ظهیری» برای دانشگاه صنعتی شریف نوشتند که مورد استقبال دانشجویان و کارآفرینان بزرگ ایرانی قرار گرفت. شاهرخ ظهیری در ۲۲ فروردین ۹۸ درگذشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز