خبرگزاری کار ایران

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟ معرفی 10 کانال تبلیغاتی زود بازده

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟ معرفی 10 کانال تبلیغاتی زود بازده
کد خبر : ۱۵۱۷۸۵۸

در دنیای کسب و کار امروز که رقابت بسیار تنگاتنگی بین فعالان این حوزه وجود دارد، رسیدن به موفقیت در مدت زمان کوتاه آرزوی هر کسب و کاری است. اما منظور از تبلیغات و بازاریابی موثر و زود بازده چیست؟ بازاریابی زود بازده به مجموعه‌ای از تبلیغات و فعالیت‌ها گفته می‌شود که در مدت زمان کوتاه منجر به افزایش فروش و نتایج قابل سنجش می‌شود. در این مقاله قصد داریم چندین روش‌ تبلیغاتی و بازاریابی موثر و زود بازده را بررسی کنیم.

 

موثرترین روش های تبلیغاتی کدامند؟

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین به دلایل گوناگون از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغ است. از جمله مزایای این نوع تبلیغات می‌توان به قابلیت هدف گذاری دقیق و اندازه‌گیری نتایج آسان اشاره کرد. وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین می‌شود طیف وسیعی از انواع تبلیغات را در برمی‌گیرد. در ادامه به چند مورد از روش‌های تبلیغاتی آنلاین زودبازده اشاره می‌کنیم.

گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. با استفاده از این پلتفرم قدرتمند تبلیغات شما در بالای نتایج موتورهای جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. در این روش صاحبان کسب و کار یک عبارت یا کلمه کلیدی را در گوگل ادز وارد می‌کنند. با این کار تبلیغات برای کسانی که این عبارات را جست و جو می‌کنند نمایش داده می‌شود. سیستم پرداختی این روش تبلیغات به این صورت است که شما به ازای هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و... یکی از هدفمند‌ترین و موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است. شبکه‌های مختلف اجتماعی با بیش از ۴ میلیارد اکانت فعال، دنیایی از مشتریان بالقوه است که هر کسب و کاری را می‌تواند زنده کند و باعث پیشرفت آن شود. پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی ابزارهای تبلیغاتی متنوعی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند. با استفاده بهینه از این ابزارها می‌توانید انواع تبلیغات متنی، تصویری و ویدئویی با کیفیتی را طراحی و انتشار کنید و از این طریق جذب مشتریان جدید و افزایش فروش چشمگیری داشته باشید.

تبلیغات در سایت‌های پربازدید

تبلیغات بنری در وبسایت‌های پربازدید و یا همکاری با اینفلوئنسرها اغلب هزینه بالایی دارند. اگر قدرت پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغات بنری را ندارید، می‌توانید از تبلیغات بنری کلیکی استفاده کنید. استفاده از پلتفرم معرفی کسب و کار، بهترین و به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین است که بازدهی بسیار بالایی دارد. بهترینو یکی از این پلتفرم‌های معرفی کسب و کار است که به شما این امکان را می‌دهد که با پرداخت هزینه‌ کم با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و برند خود را به آن‌ها معرفی کنید.

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟ معرفی 10 کانال تبلیغاتی زود بازده

تبلیغات آفلاین

در دنیای دیجیتال امروزی شاید تبلیغات آفلاین یا سنتی کمی قدیمی به نظر برسد. اما واقعیت این است که تبلیغات سنتی همچنان نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها دارند. اما تبلیغات آفلاین چیست؟ هر نوع تبلیغاتی که از طریق رسانه‌های سنتی مانند: رادیو، تلویزیون، مجله، بیلبورد و… انجام شود را تبلیغات آفلاین می‌گویند. در این نوع تبلیغات، پیام تبلیغاتی به طور مستقیم و بدون واسطه به مخاطبین هدف می‌رسد. تبلیغات در رسانه‌های جمعی

تبلیغات در رسانه‌های جمعی مانند رادیو و تلویزیون نیز از دیگر روش‌های افزایش آگاهی از برند است. این روش هزینه بالایی دارد و ممکن است برای تمام کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای کوچک مقرون به صرفه نباشد.

تبلیغات چاپی

استفاده از تبلیغات چاپی مانند بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت ویزیت و تبلیغات محیطی از روش‌های قدیمی اما موثر است. از جمله مزایای این روش می‌توان به ماندگار کردن محصول شما در ذهن افراد و افزایش تقاضا برای محصول اشاره کرد. اگر تبلیغات چاپی شما به گونه‌ای باشد که زیاد در مقابل دید مشتریان باشد (در طول روز چندین بار آن را ببینند) باعث می‌شود محصول یا خدمات شما بیشتر در ذهن‌ها ماندگار شود.

در نظر داشته باشید در این نوع تبلیغات سادگی را همیشه در اولویت قرار دهید و از تبلیغات چاپی شلوغ و پیچیده خودداری کنید. زیرا مخاطب برای خواندن متن‌های شلوغ و طولانی وقت زیادی را صرف نخواهد کرد و عملاً هزینه‌ای که شما برای تبلیغات چاپی صرف کرده‌اید از بین خواهد رفت. سعی کنید متن‌هایی را در تبلیغات چاپی استفاده کنید که در عین سادگی تاثیر زیادی در ذهن خواننده داشته باشند.

موثرترین روش تبلیغات کدام است؟ معرفی 10 کانال تبلیغاتی زود بازده

بازاریابی ایمیلی

به استفاده از ایمیل برای ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مخاطب جدید و یا حفظ رابطه پویا با مشتریان قدیمی و وفادار سازی آنها ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود. با داشتن یک لیست ایمیل قوی می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای برند سازی، آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قبلی و ترغیب به خرید از شما و... استفاده کنید. از مزایای این روش تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. سریع و مقرون به‌صرفه است اثر بخشی آنی دارد می‌توان رفتار مشتریان را تحلیل کرد و در تبلیغات آتی به نفع خود از آن استفاده کرد.

بازاریابی محتوا

در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت و استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا بسیار بیشتر به چشم می‌آید. تولید محتوای جذاب، باکیفیت و ارزشمند به جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش بسیار کمک می‌کند. این محتوا می‌تواند وبلاگ، پادکست یا ویدیو باشد که زمینه ساز برقراری ارتباط میان شما و مشتریان شما است. ارتباط شما با مشتریان هرچه بهتر و بیشتر باشد وفاداری مشتریان به برند شما افزایش پیدا می‌کند و این وفاداری به برند به نوبه خود باعث بالا رفتن نرخ تبدیل و فروش بیشتر می‌شود.

بازاریابی از طریق پیامک

بازاریابی پیامکی در مقایسه با روش‌هایی قدیمی بازاریابی مانند تراکت یا تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها بسیار هدفمندتر عمل می‌کند. از طریق ارسال پیامک می‌توانید ارسال متون تبلیغاتی، لینک دعوت به خرید و اطلاع رسانی‌های برند خود را انجام دهید.

بازاریابی تلفنی

منظور از بازاریابی تلفنی استفاده از تلفن برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدف برای جذب آنها و حفظ رابطه و ایجاد حس وفاداری با مشتریان فعلی است. از مزایای این نوع بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسبتا ارزان است
  • در بازاریابی تلفنی امکان توضیح کامل ویژگی و مزایای محصول وجود دارد
  • در این روش ارتباط موثرتری با مشتری می‌توان برقرار کرد
  • تماس مستقیم با مشتریان بالقوه و ارائه مشاوره تخصصی به آنها به ایجاد روابط قوی با مشتریان و افزایش فروش کمک می‌کند.

عوامل موثر بر بازده تبلیغات

  • بودجه

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بازده تبلیغات تعیین بودجه مناسب برای هر روش تبلیغاتی است. تخصیص بودجه کافی و مناسب برای هر روش تبلیغاتی باعث می‌شود کسب و کارها بیشترین بازدهی را از کمپین‌های تبلیغاتی خود بگیرند.

  • مخاطب هدف

شناخت دقیق مخاطبان هدف به کسب و کارها کمک می‌کند تا پیام خود را به صورت هدفمندتری به آنها برسانند. برای شناخت هر چه بهتر مخاطبین هدف ابتدا باید به سوالات زیر پاسخ مناسبی بیابیم:

  • مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند؟
  • سن، جنس، شغل و علایق آنها چیست؟
  • مخاطبان هدف ما در کدام شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها فعال هستند؟
  • نیازها و خواسته‌های مخاطبین ما چیست؟

با یافتن پاسخ مناسب به این سوالات، کسب و کارها می‌توانند کانال‌های ارتباطی مناسب را برای رسیدن به مخاطبین خود انتخاب کنند.

  • پیام تبلیغاتی

قلب یک کمپین موفق، پیام تبلیغاتی آن است. پیام تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شود که جذاب و متقاعد کننده باشد، توجه مخاطب را جلب کند، در راستای برطرف کردن نیازهای او طراحی شده باشد و او را به انجام اقدام مورد نظر ترغیب کند. یک پیام خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • کوتاه، ساده و قابل فهم باشد.
  • قانع کننده باشد.
  • احساسات مخاطب را برانگیزد.
  • پیام دعوت به اقدام داشته باشد.
  • اندازه گیری و تحلیل

در هر کمپین تبلیغاتی کسب و کارها باید با استفاده از ابزارهای تحلیل عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهند.

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین روش تبلیغاتی

تعیین اهداف

اولین قدم برای انتخاب بهترین روش تبلیغاتی تعیین اهداف تبلیغاتی است. دقت کنید که اهداف شما باید واضح، قابل سنجش و واقع بینانه باشند.

مقایسه روش‌ها

مرحله بعدی پس از تعیین اهداف، مقایسه روش‌های مختلف تبلیغاتی است. هر روش تبلیغاتی مزایا و معایبی دارد و بهترین روش تبلیغاتی بسته به بودجه کسب و کار، مخاطب هدف و اهداف تبلیغاتی می‌تواند متفاوت باشد.

تست و آزمایش

پس از در نظر گرفتن تمام مزایا و معایب روش‌های تبلیغاتی مختلف و مقایسه روش‌ها، ممکن است چندین روش را انتخاب کنید. در این مرحله باید روش‌هایی را که انتخاب کرده‌اید به صورت آزمایشی اجرا کنید. با تست و آزمایش روش‌های مختلف می‌توانید مناسب‌ترین روش تبلیغاتی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. در این مرحله ابزار‌های تحلیل به کمک شما می‌آیند. با استفاده از این ابزارها عملکرد هر کمپین را اندازه‌گیری کنید و بر اساس نتایج به دست آمده تغییرات لازم را در استراتژی خود ایجاد کنید.

نتیجه گیری

بازده روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به طور خلاصه به آنها پرداختیم. با در نظر گرفتن تمام این عوامل و انتخاب بهترین روش تبلیغاتی می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی موثری را طراحی و اجرا کنید. همچنین با اندازه‌گیری بازگشت سرمایه و استفاده از ابزارهای تحلیل می‌توانید از موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود اطمینان حاصل کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز