خبرگزاری کار ایران

مکانیسم کنتور حجمی آب؛

کنتور آب چگونه حجم آب را محاسبه می‌کند؟

کنتور آب چگونه حجم آب را محاسبه می‌کند؟
کد خبر : ۱۵۱۷۰۹۶

کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی برای نظارت بر میزان آب برداشت شده از چاه‌های کشاورزی و منابع آب زیرزمینی طراحی و ساخته شده است. در ساخت این کنتور، با بهره‌گیری از مهندسی دقیق قطعات، عمر مفید دستگاه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. برای آگاهی بیشتر نسبت به کنتور کشاورزی با ما همراه باشید.

به گزارش ایلنا، کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی برای نظارت بر میزان آب برداشت شده از چاه‌های کشاورزی و منابع آب زیرزمینی طراحی و ساخته شده است. در ساخت این کنتور، با بهره‌گیری از مهندسی دقیق قطعات، عمر مفید دستگاه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. برای آگاهی بیشتر نسبت به کنتور کشاورزی با ما همراه باشید.

عملکرد کنتور آب

عملکرد کنتور آب به این صورت است، که به‌صورت پیوسته حجم آب درون مبدل را اندازه‌گیری و ذخیره‌سازی کرده که باعث محاسبه مصرف آب با کنتور میشود. قطعات کنتور های حجمی اب شامل بدنه کنتور، پیچ تنظیم کالیبراسیون، صفحه ساعت، طوقه دور ساعت، شیشه صفحه ساعت، مکانیسم، پروانه، کاسه پروانه با حوضچه پروانه، واشر لاستیکی، واشر لغزان، صافی نشیمنگاه و کاسه تزریق مکانیسم است. اگر قصد خرید کنتورهای حجمی باکیفیت از جمله کنتور هوشمند آب را دارید، کنتور حجمی شرکت ذوب ریزان با بهترین کیفیت و قیمت در دسترس شما است، برای اطلاعات بیشتر به شرکت ذوب ریزان مراجعه کنید.

کنتور آب چگونه حجم آب را محاسبه می‌کند؟

مقایسه انواع کنتور آب

در ادامه با ما همراه باشید، تا مقایسه انواع کنتور آب با کیفیت را برای شما انجام دهیم:

کنتورهای آب مکانیکی:

کنتور آب مکانیکی یکی از رایج‌ترین انواع کنتورهای آب در صنعت آب و فاضلاب کشورهای مختلف است. عملکرد اجزای این نوع کنتور به‌صورت مکانیکی است. در این کنتور، پروانه یا پیستون با جریان آب به حرکت درمی‌آید، این حرکت از طریق محور مرکزی به شمارنده منتقل می‌شود. به این ترتیب، میزان حجم آب مصرفی اندازه‌گیری می‌شود.

کنتورهای آب الکترومکانیکی:

این کنتورها از نوع کنتورهای خشک هستند، که دارای بخش اندازه‌گیرنده‌ مانند پروانه مکانیکی می‌باشند. شمارنده و نمایشگر آنها به صورت الکترونیکی عمل می‌کند، که اطلاعات را در صفحه نمایش LCD نمایش می‌دهد. حرکت بخش اندازه‌گیری، مانند پروانه یا پیمانه، توسط مدارهای الکترونیکی در بخش شمارنده پردازش و اندازه‌گیری می‌شود. سپس داده‌ها به صفحه LCD یا خروجی منتقل و نمایش داده می‌شوند.

کنتور آب سرعتی:

کنتور اب چگونه کار میکند به این صورت که در مسیر لوله بسته نصب می‌شود، یک قطعه متحرک دارد که به طور مستقیم به وسیله شتاب جریان آب به حرکت در می‌آید. کنتور آب سرعتی، سرعت جریان آب را اندازه‌گیری می‌کند و محاسبه دبی آب را انجام میدهد.

کنتور آب هوشمند:

کنتورهای آب هوشمند به‌عنوان نمادی از پیشرفت فناوری در حوزه مدیریت منابع آب و بهره‌وری اجتماعی، ابزارهایی هوشمند و دیجیتال هستند که به مصرف‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات آب کمک می‌کنند تا مصرف آب را به‌طور دقیق و بهینه مدیریت کنند. این کنتورها معمولاً از اجزای هوشمند و پیشرفته‌ای تشکیل شده‌اند که شامل واحدهای محاسبات الکترونیکی (ECU)، سنسورهای الکترونیکی مانند سنسورهای اولتراسونیک یا الکترومغناطیسی برای اندازه‌گیری دقیق جریان آب امکانات ارتباطی هوشمند برای انتقال داده‌های اندازه‌گیری به سیستم‌های مدیریت آب می‌باشد.

کنتور آب کشاورزی:

این دستگاه یک ابزار اندازه گیری است که برای نظارت بر مصرف آب چاه های آب کشاورزی استفاده می شود. که جنس بدنه کنتور آب جنس چدن است، نحوه عملکرد کنتور آب کشاورزی به این صورت است که برای نظارت بر مصرف آب چاه های آب کشاورزی استفاده می شود و بدون نیاز به بازدید میدانی، میزان مصرف آب را به صورت دقیق اندازه گیری و ثبت می کند. برای اطلاع از قیمت کنتور آب کشاورزی و آشنایی با ساز کار آن به شرکت ذوب ریزان مراجعه کنید.          

این دستگاه با استفاده از فناوری ارتباط بی سیم، اطلاعات مصرف آب را به مرکز مدیریت منابع آب ارسال می کند و به کاربران این امکان را می دهند که مصرف آب خود را به طور موثر از طریق اینترنت یا اپلیکیشن موبایل نظارت و کنترل نمایند.

کنتور آب هوشمند کشاورزی در تمام نقاط جهان به عنوان راهی موثر در جهت حمایت از کشاورزی هوشمند، مدیریت پایدار منابع آب و افزایش بهره وری محصول شناخته شده اند. کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی در وزارت نیرو، چاه های کشاورزی، منابع آب زیرزمینی و کلیه چاه های کشاورزی و صنعتی که نیاز به کنترل هوشمند است، کاربرد دارد.

اهمیت استفاده از کنتور آب

  • مدیریت مصرف
  • امکان قرائت از راه دور
  • دامنه کارکرد دمایی بالا
  • دارای سنسورهای حساس
  • قابلیت تنظیم آب ورودی

اهمیت استفاده از کنتور آب بر کسی پوشیده نیست زیرا استفاده از این کنتورها به دلیل وجود همین مزایا می باشد. در ادامه اهمیت استفاده از کنتور را به شما معرفی میکنیم پس بخش بعدی را از دست ندهید.

مدیریت مصرف

مکانیسم کنتور آب معمولی که امکان مدیریت مصرف لحظه ای را ندارند و به همین دلیل شما باید صبر کنید تا دوره مصرف به پایان رسیده و قبض آب برایتان صادر شود. از این طریق در لحظه متوجه نخواهید شد که چه اندازه آب مصرف کرده اید و این امکان در پایان دوره برایتان فراهم می شود. در کنتورهای آب هوشمند چنین نیست و شما می توانید در لحظه بر مصرف آب نظارت کرده و آن را مدیریت کنید.

امکان قرائت از راه دور

در مکانیسم کنتور آب معمولی حتما باید مأمور قرائت کنتور به طور حضوری به درب خانه یا ساختمان شما مراجعه نموده و عدد مشخص شده را وارد نماید. بدین شکل قبوض آب بر اساس میزان مصرف صادر می شوند. این کار زمانبر است و برای انجام آن نیاز به وقت و انرژی نیروی انسانی می باشد. این در حالی است که در کنتورهای هوشمند می توان از راه دور کنتور را قرائت کرده و میزان مصرف آب در سامانه ثبت شود.

دامنه کارکرد دمایی بالا

نحوه عملکرد کنتور آب هوشمند با مواد و متریال باکیفیت ساخته شده است. این متریال به گونه ای ترکیب شده اند که در انواع شرایط دمایی تحمل داشته و دچار تغییر نشوند. در واقع کنتورهای آب هوشمند در برابر انواع آب و هوای سرد و گرم مقاوم هستند. بر این اساس می توانید از این کنتورها در سردترین و گرم ترین نقاط استفاده نموده و هیچ نگرانی از جهت خراب شدن آن در دمای کم یا زیاد نداشته باشید.

دارای سنسورهای حساس

مکانیسم کنتور آب کشاورزی حساسیت ویژه که این سنسورها برخوردار بوده، به همین دلیل در برابر ضربه، دما، باز شدن درب و میدان مغناطیسی بسیار حساس میباشند. این کنتورهای هوشمند به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود دارای بالاترین میزان دقت و کمترین حد خطا در کنتورها هستند.

قابلیت تنظیم آب ورودی

در کنتورهای معمولی قابلیت تنظیم آب ورودی وجود ندارد و به همین دلیل آب در تمام مدت به صورت یکسان به لوله ها وارد می شود مگر اینکه فشار آب به طور کلی کم باشد. این در حالی است که در کنتور آب هوشمند قابلیت تنظیم آب ورودی با دقت نیم درصد وجود دارد. بدین شکل میتوان میزان آب ورودی را به خوبی تنظیم کرد و در مصرف آب صرفه جویی نمود.

کنتور آب چگونه حجم آب را محاسبه می‌کند؟

کنتور آب چگونه حجم آب را اندازه گیری می‌کند؟

در جواب سوال کنتور آب چگونه حجم آب را اندازه گیری می‌کند؟ میتوان گفت که کنتور آب کشاورزی دستگاهی است که میزان آب مصرفی از چاه‌های کشاورزی را اندازه‌گیری می‌کند. این کنتورها می‌توانند به‌صورت مکانیکی یا هوشمند باشند.

  • مکانیکی: نحوه عملکرد کنتور آب مکانیکی با استفاده از پروانه یا پیستون برای اندازه‌گیری جریان آب.
  • هوشمند: نحوه عملکرد کنتور آب با فناوری‌های پیشرفته مانند سنسورهای الکترونیکی و ارتباط بی‌سیم، اطلاعات مصرف آب را دقیقاً اندازه‌گیری و به‌صورت آنلاین ارسال می‌کند.

این کنتورها به کشاورزان کمک می‌کنند تا مصرف آب را به‌طور بهینه مدیریت کنند. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز