خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید

همه چیز درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید
کد خبر : ۱۵۱۶۹۶۲

سینک‌های گرانیتی به دلیل ظاهری شیک و مدرن، دوام و استحکام بالا، به گزینه‌ای محبوب برای آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند. با این حال، برای حفظ زیبایی و کارایی این سینک‌ها در گذر زمان، تمیز کردن و نگهداری منظم آن‌ها ضروری است.

خوشبختانه، نگهداری از این سینک‌ها نیز بسیار ساده است و با رعایت نکات ساده‌ای می‌توان درخشش و زیبایی آن‌ها را برای سالیان متمادی حفظ کرد.

در این مقاله، راهنمای کاملی برای نحوه مراقبت از سینک گرانیتی شما ارائه خواهیم داد. از تمیزکردن روزانه و ساده تا شستشوی عمیق برای ازبین‌بردن لکه‌های سرسخت، رسوبات آب و جرم‌های انباشته شده، تمام نکات لازم را برای حفظ درخشش و زیبایی سینک ظرفشویی گرانیتی سفید خود فرا خواهید گرفت.

مزایای سینک گرانیتی

ظاهری شیک و امروزی، سینک‌های گرانیتی را در صدر انتخاب‌های شما قرار می‌دهد. این سینک‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، خراش و سایش، سطحی عاری از میکروب، تنوع رنگ و طرح، ثبات رنگ و تمیزکاری آسان، نظر بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.

با انتخاب سینک‌های گرانیتی سفید، نه تنها زیبایی را به آشپزخانه خود هدیه می‌دهید، بلکه از عملکرد بی‌نظیر و دوام بالای آن‌ها در سال‌های آینده نیز بهره‌مند خواهید شد.

نگهداری روزانه برای درخشش سینک گرانیتی سفید

همه چیز درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید

بهترین راه برای جلوگیری از تمیزکاری عمیق سینک گرانیتی و از بین بردن لکه‌ها، تمیز کردن و شستشوی منظم آن پس از هر بار استفاده است. با کمی مراقبت روزانه، سینک‌های گرانیتی به راحتی تمیز شده و سال‌های طولانی درخشان باقی می‌مانند.

با این کار، قبل از اینکه لکه مواد غذایی، رسوبات آهکی و لکه‌های آب فرصت ماندن پیدا کنند، آن‌ها را از بین خواهید برد. هرچند ممکن است ایجاد عادت تمیزکاری روزانه کمی سخت باشد، اما این اقدام در بلندمدت، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان و انرژی شما به ارمغان خواهد آورد و به شما کمک می‌کند تا ظاهر سینک خود را همیشه درخشان و چشم‌نواز نگه دارید.

برای اینکه سینک گرانیتی شما همیشه در بهترین وضعیت باشد، مراحل زیر را برای تمیزکاری روزانه آن انجام دهید:

  • از یک اسفنج یا پارچه نرم، مایع ظرفشویی یا صابون و آب استفاده کنید.
  • اسفنج را با آب گرم خیس کنید.
  • مقدار کمی مایع ظرفشویی را روی قسمت نرم اسفنج بریزید.
  • با حرکات دورانی و ملایم، فقط با قسمت نرم اسفنج، سینک را تمیز کنید.
  • سینک را کاملاً با آب تمیز بشویید.
  • برای خشک کردن سینک آشپزخانه از یک پارچه میکرو فیبر استفاده کنید.

پاک کردن خطوط فلزی از سینک ظرفشویی گرانیتی سفید

گاهی اوقات اشیای فلزی مانند قابلمه‌ها، می‌توانند خطوط تیره‌ای روی سینک‌های گرانیتی سفید و رنگ روشن ایجاد کنند. نگران نباشید، با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این خطوط را از بین ببرید:

  • استفاده از مایع ظرفشویی: ابتدا مقداری مایع ظرفشویی روی قسمت زبر یک اسفنج بریزید.
  • تمیز کردن سینک: سینک خود را به همان روشی که در نکات مراقبت روزانه توضیح داده شد، تمیز کنید؛ با این تفاوت که این بار از قسمت زبر اسفنج استفاده کنید.
  • استفاده از سرکه سفید (برای لکه‌های سرسخت): اگر لکه‌های فلزی با روش بالا پاک نشدند، می‌توانید از محلول رقیق سرکه سفید استفاده کنید. محلول را با نسبت مساوی آب و سرکه سفید مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. بگذارید محلول چند دقیقه روی لکه بماند، سپس به آرامی آن ناحیه را با همان قسمت زبر اسفنج بسایید. در نهایت سینک را با آب بشویید و خشک کنید.

ممنوعات استفاده بر روی سینک‌های گرانیتی

درست است که برای حفظ زیبایی سینک گرانیتی خود باید کارهایی را انجام دهید، اما به جرئت می‌توان گفت لیست کارهایی که نباید انجام دهید، اهمیت بیشتری دارد!

در ادامه به برخی از مهم‌ترین کارهایی که بهتر است برای حفظ سلامت و درخشش سینک خود از آن‌ها اجتناب کنید، اشاره خواهیم کرد. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید برای سال‌های سال از زیبایی و کارایی سینک گرانیتی خود لذت ببرید.

ابزار و مواد ساینده

در هنگام تمیز کردن سینک گرانیتی خود، به هیچ وجه از ابزار و مواد سایشی استفاده نکنید. این ابزار شامل سیم ظرفشویی، برس‌های زبر و اسکاچ‌های شورشی هستند و می‌توانند خراش‌های عمیقی روی سطح سینک ایجاد کنند.

به جای استفاده از این مواد مضر، برای تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید از اسفنج‌های نرم استفاده کنید. این اسفنج‌ها به اندازه کافی قدرت پاک‌کنندگی دارند و در عین حال به سطح سینک آسیب نمی‌رسانند. استفاده از مواد سایشی می‌تواند به مرور زمان ظاهر سینک شما را از بین برده و درخشش و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

مواد شیمیایی سخت و قوی

برای اینکه سینک گرانیتی شما همچنان زیبا و درخشان باقی بماند، باید از مواد شیمیایی خشن که می‌توانند به سطح آن آسیب‌زده و باعث ایجاد لکه شوند، دوری کنید. برخی از این مواد شیمیایی ممنوعه شامل سفیدکننده، آمونیاک، سدیم هیدروکسید، اسید هیدروکلریک و اسیدسولفوریک هستند. اگر در مورد استفاده از ماده خاصی مطمئن نیستید، حتماً با سازنده سینک خود مشورت کنید.

از این رو، برای حفظ درخشش و زیبایی سینک ظرف‌شویی گرانیتی سفید خود، شیوه صحیح نظافت سینک ظرفشویی را دنبال کنید و از مواد شوینده ملایم و غیراسیدی استفاده نمایید.

حرارت

برخی از سینک‌های گرانیتی می‌توانند در اثر گرما آسیب ببینند. بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل، خرید یک سینک باکیفیت و مقاوم در برابر حرارت است. همچنین از قرار دادن قابلمه‌ها و تابه‌های داغ به طور مستقیم روی سطح آن خودداری کنید.

دیگر موارد ممنوعه در نگهداری سینک گرانیتی

همه چیز درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی سفید

اسفنج خیس را داخل سینک رها نکنید.

همه ما گاهی اوقات این کار را انجام می‌دهیم؛ اما باید بدانید که رها کردن اسفنج خیس در سینک کار درستی نیست. اگر اسفنج خیس برای مدت زیادی داخل سینک باقی بماند، می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های آب یا رسوبات آهکی شود. این کار در نهایت منجر به صرف زمان و تلاش بیشتر برای تمیز کردن سینک در آینده خواهد شد.

از آبچکان یا کاسه‌های پلاستیکی استفاده نکنید.

آب‌چکان‌ها یا کاسه‌های پلاستیکی می‌توانند در زیر خود رسوب و آلودگی جمع کرده و در هنگام جابه‌جایی باعث ایجاد خراش روی سطح سینک شوند؛ بنابراین، استفاده از کاسه‌های پلاستیکی برای سینک‌های گرانیتی توصیه نمی‌شود.

پاک‌سازی رسوبات معدنی، لکه‌های آب و سایر تغییر رنگ‌ها در سینک گرانیتی سفید

اگر تمیز کردن سینک گرانیتی خود را به تعویق بیندازید، رسوبات آهکی به مرور زمان جمع شده و ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. این رسوبات معمولاً در اطراف زهکش و شیر آب جمع می‌شوند. لکه‌ها و رسوبات آهک روی سینک‌های تیره‌تر به راحتی قابل تشخیص هستند، اما روی سینک‌های روشن‌تر کمی دیرتر ظاهر می‌شوند. در سینک‌های سفید و رنگ روشن، لکه‌های آهکی به تدریج تغییر رنگ داده و به رنگ قهوه‌ای چای در می‌آیند و در این مرحله قابل مشاهده می‌شوند.

برای پاک کردن لکه‌ها و رسوبات معدنی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از محلول سرکه سفید

ابتدا محلول رقیق سرکه سفید را به نسبت مساوی آب و سرکه مخلوط کنید. این محلول را روی لکه‌های آهکی اسپری کرده و اجازه دهید کمی روی آن بماند تا خیس بخورد. سپس با قسمت زبر اما غیرساینده یک اسفنج، آن ناحیه را بسایید. در انتها، تمام سرکه را آبکشی کرده و سینک را خشک کنید.

استفاده از خمیر جوش‌شیرین

خمیری از جوش‌شیرین و آب تهیه کنید و روی لکه‌ها بمالید. اجازه دهید کمی روی لکه بماند، سپس آن ناحیه را با اسفنج بسایید، آبکشی کرده و خشک کنید.

نتیجه‌گیری

اگرچه نگهداری از سینک‌های گرانیتی نسبت به سینک‌های استیل ضدزنگ کمی بیشتر است، اما به دلیل عمر طولانی، دوام بالا و تنوع رنگ بی‌نظیر، همچنان انتخابی عالی به شمار می‌روند. سینک‌های ظرفشویی گرانیتی در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند، اما در صورت عدم مراقبت، به مرور زمان درخشش خود را از دست داده و دچار تغییر رنگ می‌شوند. با عادت کردن به مراقبت صحیح از سینک، نه تنها عمر آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهید، بلکه در درازمدت، به صرف زمان و انرژی کمتری برای تمیز کردن آن نیاز خواهید داشت.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز