خبرگزاری کار ایران

دستمال مرطوب خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

دستمال مرطوب خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
کد خبر : ۱۵۱۶۷۶۷

دستمال مرطوب تکه کاغذ یا پارچه کوچک از قبل مرطوب شده است که اغلب تا شده و به صورت جداگانه بسته‌بندی می‌شود. دستمال مرطوب برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن انواع سطوح استفاده می‌شود چرا که این محصول آسان‌ترین و بهترین راه برای زمان‌هایی است که به آب و مایع دستشویی دسترسی ندارید.

اولین بار در سال 1957 آرتور جولیوس آمریکایی که آن زمان در صنعت لوازم آرایشی فعالیت داشت، دستگاهی برای تولید صابون اختراع می‌کند و سپس برای اولین بار دستمال مرطوب تولید می‌شود. در سال 1960 او این اختراع خود را در نمایشگاه رستوران ملی شیکاگو رونمایی کرد و سپس  در سال 1963 با تولید این محصول برای رستوران کی‌اف‌سی ، فروش خود را آغازکرد.

با گذشت زمان و افزایش سفرها، نیاز به این کالا نیز افزایش یافت. در این سفرها نیاز مبرم به این تمیزکننده کم‌جا و راحت بسیار محسوس بود اما به مرور زمان این قطعه پارچه یکبارمصرف و مرطوب به یک ضرورت در زندگی روزمره تبدیل شد.

این پارچه کوچک قادر است از جزئی ‎ترین تا عمیق‌ترین لایه سطوح را تمیز و ضدعفونی کند و به همین دلیل مصارف بی‌شماری دارد.

از تمیزکردن نوزاد تا ضدعفونی کردن دست و صورت کودکان و بزرسالان تا تمیزکردن سطوح غبر گرفته و کثیف آشپزخانه، تا تمیز کردن پوست برای از بین بردن اثرات لوازم آرایش، تا استفاده از پدهای الکلی برای مصارف پزشکی، و هزاران مورد دیگر همه و همه از مصارف بی شمار این محصول کاربردی است. اما ما در این گزارش بیشتر به توضیح دستمال مرطوب‌های آرایشی می‌پردازیم.

دستمال مرطوب آرایشی از چه چیزی ساخته شده است؟

دستمال‌های مرطوب ساختار پیچیده‌ای ندارند. اما برای اینکه بهتر با محتویات آن آشنا شوید لازم است که چند مورد را بدانید

کاغذ : کاغذ مورد استفاده دستمال مرطوب کاغذ کرافت است

الکل: برای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دستمال مرطوب‌ها، آن‌ها را به الکل، اتانول، ایزوپروپیل آغشته می‌کنند.

آب: اصلی‌ترین ماده‌ای است که در دستمال مرطوب استفاده می‌شود تا بافت کاغذ را مرطوب نگه دارد.

اسانس‌ها: برای بوی خوش دستمال‌ها، در برخی از آن‌ها از اسانس‌های خوشبو کننده استفاده می‌کنند.

نرم کننده: در دستمال مرطوب‌های آرایشی، از برخی نرم کننده‌ها مانند گلیسیرین استفاده می‌شود تا به نرمی‌ پوست کمک کند.

ویتامین‌ها: برخی از دستمال مرطوب‌های آرایشی دارای ویتامین‌های سازگار با پوست هستند تا به لطافت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

کیوتن: در جوامع امروزی تصور عموم از کیوتن، محصور به مصرف مکمل‌ها شده است، اما اخیرا محققان شواهد محکمی‌درباره کاربرد موضعی کیوتن یافته‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کیوتن در محصولات مراقبت پوستی به صورت قابل توجهی عملکرد سلول‌های جوان سازی پوست را بهبود می‌بخشد. یکی از مهمترین تاثیرات کیوتن، روی پوست است. استفاده از کیوتن به روی پوست، آسیب اکسیداتیو ناشی از اشعه فرابنفش را کاهش می‌دهد و حتی عمق چین و چروک‌ها را به طرز شگفت‌انگیزی از بین می‌برد.

چرا باید از کیوتن استفاده کنیم؟

پوست، بیرونی ترین لایه بدن است و به صورت مداوم در معرض اشعه خورشید است. حدود 80% درصد پوست و حدود یک سوم کل پروتئین‌های بدن ، از کلاژن تشکیل شده است.کیوتن با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، باعث افزایش بازسازی سلولی شده و با جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین، باعث یکنواختی رنگ پوست می‌شود.

به استثنای کودکان زیر سه سال ، استفاده از کیوتن به همه افراد در هر رده سنی کمک می‌کند.این ماده در شکل موضعی خود معمولا در سرم‌ها ، کرم‌های دورچشم، کرم‌های آبرسان و دستمال مرطوب‌ها یافت می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز