خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان در گفتگو با ایلنا:

پروسه واردات رول های کاغذی ۶ تا ۷ ماه طول می‌کشد

پروسه واردات رول های کاغذی ۶ تا ۷ ماه طول می‌کشد
کد خبر : ۱۵۱۶۴۲۴

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان گفت: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رول های حرارتی جامبو (Jumbo) که در ابعاد بزرگی هم هستند وارداتی هستند که از کشور چین و کره جنوبی و آلمان وارد کشور می شوند.

 کامیار ریاحی، مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت های این شرکت اظهار داشت: شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان تولید کننده رول‌های حرارتی مورد استفاده در دستگاه‌های پوز بانکی وAutomated Teller Machine) ATM) و پرینترهای حرارتی است.

او ادامه داد: مشتریان ما اغلب از شرکت‌های PSP و پرداخت های الکترونیکی هستند و ما با شرکت آسان پرداخت پرشین، شرکت یاس ارغوانی، سداد، شرکت نوین پرداخت آرین و ... که در حوزه پرداخت الکترونیک فعالیت دارند همکاری داریم.

واردات رول های حراراتی از چین، کره و آلمان

ریاحی ادامه داد: در کنار این شرکت ها با بانک‌ها نیز به منظور تهیه رول های کاغذی برای دستگاه های ATM و نوبت دهی شان همکاری می کنیم، همچنین با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا و .. و رستوران‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه ها در بازار نیز همکاری هایی داریم که به صورت عمده برای فروش خرد به این فروشگاه ها عرضه هایی داریم.

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان در پاسخ به این پرسش که چه میزان از محصولات شما وارداتی و چه میزان تولید داخل هستند خاطر نشان کرد:  بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رول های حرارتی جامبو (Jumbo) که در ابعاد بزرگی هم هستند وارداتی هستند که از کشور چین و کره جنوبی و آلمان وارد کشور می شوند.

او تصریح کرد: البته یک بخشی از این رول ها تولید داخلند که محدود هم هستند و کیفیت آنها هم مورد تایید ما نیست که معمولا شرکت ما عملیات چاپ و برش این رول ها را انجام می دهد.

پروسه واردات رول ها زمانبر شده است

ریاحی با اشاره به چالش های پیش روی این شرکت افزود: هر چند که میزان مصرف این شرکت حدود هزار تن است، اما نهایتا ما می توانیم ۵۰۰ تن این کالا را وارد کنیم چرا که بجز موضوع تخصیص ارز که بسیار سخت شده است پروسه واردات رول ها هم آنقدر زمانبر شده که گاهی بین ۶ تا ۷ ماه طول می‌کشد.

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان تصریح کرد: از زمان ثبت سفارش کالا تا تایید و تخصیص ارز یک ماه و نیم طول می کشد و یک ماه هم کارهای مربوط به حواله زمان می برد و یک ماه هم صرف تولید کالاها می شود و تا زمانی که این کالا به دست ما برسد ۶ تا ۷ ماه طول خواهد کشید.

او تصریح کرد: با وجود این پروسه طولانی، ما اگر بخواهیم وارداتی هم داشته باشیم بیشتر از دو بار در سال نمی‌توانیم واردات داشته باشیم.

با محدودیت در تخصیص ارز روبرو هستیم

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان با اشاره به محدودیت های تخصیص ارز تصریح کرد: در حال حاضر با محدودیت تخصیص ارز روبرو هستیم و هر چند سقف واردات یک میلیون دلار است اما تنها می توانیم دو بار در سال واردات داشته باشیم و سال بعد از آن این میزان به ۲ میلیون دلار می رسد که البته با گرفتن پروانه بهره‌برداری این سقف افزایش پیدا می کند که پیگیر آن نیز هستیم.

او با بیان اینکه به دلیل مشکلات بوجود آمده چاره ای جز تعدیل نیرو نداشتیم تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر به طور مستقیم با ما همکاری دارند این در حالی است که ظرفیت این شرکت حداقل بیست نفر است و چند سال قبل تعدادمان بیشتر هم بود اما به دلیل مشکلاتی که چند سال اخیر رخ داد  از مشکلات ارزی گرفته تا قوانین متفاوت و کم شدن مصرف کاغذ میزان تولید ما هم کمی افت شده است.

رسیدهای کاغذی رو به افول هستند

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان تصریح کرد: البته یک بخشی از کاهش مصرف به پرداخت های الکترونیکی برمی گردد یک مقدار دیگر هم به کوچک شدن اندازه کاغذها و تک رسید شدن و یا وجود دستگاه‌های جدیدی که اصلاً رسیدی نمی‌دهند و شما می توانید روی صفحه دستگاه های پوز رسید را ملاحظه کنید.این موارد باعث شده که یک مقدار بازار PSP ها محدود شود و ما به سمت بازار آزاد و در واقع فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشیده شویم.

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان با بیان اینکه رسیدهای کاغذی رو به افول هستند خاطر نشان کرد: در نهایت ممکن است که تا ۵ سال آینده فقط در صنف PSP ها رول های کاغذی کنار گذاشته شود اما کلاً این کاغذ به عنوان فیش یا فاکتور در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها باقی بماند.

ثبت سفارش ها زمانبر و فرسایشی شده است

او با اشاره به چالش های این صنعت گفت: در واقع سنگ اندازی ها از سوی دولت است و ما اصلا چالشی با تامین کننده و تولیدکننده رول ها نداریم و در کنار تخصصی که افراد این مجموعه دارند تامین کننده‌های خوبی هم داریم اما متاسفانه ثبت سفارش ها زمانبر و فرسایشی شده است.

مدیرعامل شرکت کاعذ و رول آرتا پرشیان افزود: البته در کنار این مسائل درگیر مسائل مربوط به کارت‌های بازرگانی، افزایش مالیات ها و بیمه تامین اجتماعی و قوانین مربوط به آنها نیز هستیم که امیدواریم در جهت تسهیل آن برای فعالان اقتصادی تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز