خبرگزاری کار ایران

اخذ اقامت اروپا؛ معرفی بهترین روش مهاجرت به اروپا

اخذ اقامت اروپا؛ معرفی بهترین روش مهاجرت به اروپا
کد خبر : ۱۵۱۵۹۳۴

به دست آوردن اقامت اروپا تقریبا رویای تمام کسانی است که در فکر مهاجرت هستند. زندگی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما و اعضای خانواده‌تان داشته باشد. کیفیت زندگی بالا، آموزش پیشگام، اقتصاد باثبات و سیستم بهداشت حرفه‌ای از جمله مواردی است که کشورهای اروپایی را به مکانی بی‌نظیر برای زندگی تبدیل می‌کند. 

با این حال چگونه می‌توان اقامت یکی از این کشورها را به دست آورد؟ شرط اخذ ویزای اروپا چیست؟ چه کسانی واجد شرایط هستند؟ 

این موارد و سوالاتی از این قبیل، از جمله مواردی هستند که در تصمیم نهایی شما تاثیرگذار خواهند بود. مشاوره رایگان مهاجرت یکی از بهترین روش‌ها برای پاسخ به این سوالات است. 

چه کسانی واجد شرایط دریافت اقامت اروپا هستند؟

برای درخواست اجازه اقامت اتحادیه اروپا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید شرایطی را داشته باشید. معیارهای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

*شما باید حداقل 5 سال در کشور اتحادیه اروپا که در آن درخواست داده‌اید زندگی کرده باشید.

*باید توانایی مالی برای حمایت از خود را داشته باشید. اگر اعضای خانواده‌تان شما را همراهی می‌کنند، باید ثابت کنید که توانایی حمایت مالی از این افراد را نیز خواهید داشت. 

*شما باید به زبان رسمی مقصد، تسلط کافی داشته باشید.

*باید با قوانین شهروندی و مهاجرتی کشور مقصد آشنا باشید و تمام آن‌ها را رعایت کنید. 

*باید بتوانید شرایط سکونتی خود و اعضای خانواده‌تان در کشور مقصد را تامین و اثبات کنید. 

*در صورتی که به دنبال به دست آوردن اقامت اروپا از طریق ویزا استارتاپ هستید، باید بتوانید ایده تجاری نوآورانه‌ای ارائه کنید. 

اقامت اروپا از طریق استارتاپ

دریافت اقامت اروپا از طریق استارتاپ یکی از بهترین روش مهاجرت برای کارآفرینانی است که قصد دارند با اعضای خانواده‌شان مهاجرت کنند. همچنین با به‌راه‌اندازی یک بیزینس در کشورهای اروپایی، کارآفرینان می‌توانند از مزایای کار و زندگی در اقتصادی قدرتمند و محیطی باثبات بهره‌مند شوند. برنامه ویزای استارتاپ در برخی از کشورها مانند ویزای استارت‌آپ دانمارک، ویزای استارت‌آپ ایتالیا، و ویزای فناوری فرانسه، فرصت‌های بیشتری مانند دسترسی به بازارهای بین‌المللی و منابع جدید را در اختیار افراد قرار می‌دهد. 

این کشورها دسترسی به بودجه، انکوباتورها، شتاب دهنده‌ها و راهنمایی را فراهم می‌کنند. مهاجرت به اروپا از طریق این برنامه‌ها می‌تواند منجر به اخذ اقامت، ویزای خوداشتغالی و شهروندی بالقوه شود.

کارآفرینان همچنین می توانند با استفاده از ویزای این کشورها، از منطقه شنگن برای سفر آسان بین کشورهای اروپایی برای مقاصد تجاری استفاده کنند.

ویزای استارت‌آپ در اروپا موجب دسترسی به سرمایه، فرصت‌های جدید، بودجه تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و نرخ‌های مالیات شرکتی پایین‌تر می‌شود. موارد گفته‌شده برای کارآفرینان بسیار قابل توجه محسوب می‌شود.

اخذ اقامت اروپا؛ معرفی بهترین روش مهاجرت به اروپا

فرآیند درخواست برای اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا

برای به دست آوردن اقامت اروپا در ابتدا باید برای اداره مهاجرت کشور اروپایی مد نظرتان درخواست ثبت کنید.  حتما در نظر داشته باشید که این درخواست باید زمانی ثبت شود که مجوز فعلی شما هنوز اعتبار داشته باشد. توصیه می‌شود سه ماه قبل از انقضای عنوان اقامت فعلی خود درخواست دهید.

برای درخواست اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا، بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

جمع‌آوری و ارسال مدارک مورد نیاز

مدارک، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت است. بنابراین اولین کاری که انجام می‌دهید جمع‌آوری آن‌هاست. برای ارسال این مدارک نیز هم می‌توانید مدارک فیزیکی را ارسال کنید و هم به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. مطمئن شوید مدارکتان کامل هستند و به درستی تکمیل شده‌اند. 

آماده‌سازی اطلاعات بیومتریک

در پس از اینکه مقامات مهاجرت مدارک شما را دریافت کردند، در صورتی که نقص و مشکلی در این مدارک وجود نداشته باشد، اداره مهاجرت برای تکمیل اطلاعات بیومتریک از شما دعوت به عمل می‌آورد. در برخی کشورها، می توانید این کار را در همان روزی که اسناد را به صورت حضوری ارسال می کنید، انجام دهید.

پرداخت هزینه‌ها

طبیعتا باید هزینه‌های درخواست ویزا، ترجمه مدارک، انگشت‌نگاری و … را بپردازید. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها از کشوری با کشوری دیگر متفاوت است. 

پردازش درخواست

منتظر رسیدگی به درخواست خود باشید. مقامات مهاجرت به درخواست شما رسیدگی خواهند کرد. این زمان ممکن است برای هر فرد و هر کشوری متفاوت باشد. بعد از اتمام پردازش، یک اطلاعیه در مورد تصمیم گیری در مورد درخواست خود دریافت خواهید کرد.

در صورتی که درخواست شما تایید شده باشد، از شما دعوت می شود تا اجازه اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا را دریافت کنید. اگر تصمیم منفی باشد، مقامات مهاجرت بررسی خواهند کرد که آیا شما در عوض واجد شرایط برای اجازه اقامت دائم هستید یا خیر. 

مدارک اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا

مدارک مورد نیاز برای اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا هسته اصلی درخواست شما هستند. از آنجایی که هیچ مصاحبه‌ای رد سفارت برای این نوع اجازه اقامت وجود ندارد، تصمیم‌گیری در مورد این درخواست بیشتر به مدارکتان بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای اجازه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

*پاسپورت معتبر 

*یک عکس طبق قوانین عکس شینگن

*کپی رنگی از صفحات گذرنامه حاوی اطلاعات شخصی و تمام صفحاتی که حاوی برچسب یا مهر هستند

*مدارک اقامت 5 ساله شما در کشور مقصد

*گواهی ثبت نام معتبر که هنگام ورود به کشور میزبان صادر می‌شود

*مدارک زندگی و سکونت در این کشور مثل اجاره‌نامه، هزینه‌های قبض و ….

*شواهدی مانند فیش حقوقی، صورتحساب بانکی، اظهارنامه مالیاتی مبنی بر اینکه شما مشغول به کار، تحصیل، خوداشتغالی، خودکفایی یا جستجوی کار بوده‌اید

*اثبات درآمد 

*سند یا اجاره‌نامه ملکی که در آن سکونت دارید 

*بیمه سلامت: شواهدی را ارائه دهید که نشان دهد شما بیمه درمانی دارید یا توسط دولتی یا خصوصی ارائه می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط الزامات مشترک برای کشورهای اتحادیه اروپا هستند. 

اخذ اقامت اروپا؛ معرفی بهترین روش مهاجرت به اروپا

هزینه اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا

هزینه‌های مجوز اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا در کشورهای مختلف متفاوت است. این هزینه معمولا معادل میزانی که اتباع آنها برای کارت شناسایی خود پرداخت می کنند. 

برای مثال در کشور هلند، متقاضیان بزرگسال باید ۱۷۱ یورو بپردازند، در حالی که در کشور آلمان متقاضیان باید ۱۰۹ یورو هزینه بپردازند.

دلایل ریجکت شدن اقامت دائم

درخواست شما برای اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا در موارد زیر رد می‌شود:

*در صورتی که تهدیدی برای سیاست و امنیت عمومی باشید

*در طی پنج سال گذشته بیش از 12 ماه متوالی در کشوری که در آن ساکن هستید غایب بوده باشید

*مشکوک به کلاهبرداری باشید

مزایای مجوز اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا

اگر اجازه اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را دریافت کنید، تقریباً از حقوقی مشابه با اتباع کشوری که در آن زندگی می‌کنید برخوردار خواهید بود.

مزایای اصلی کارت اقامت دائم اتحادیه اروپا عبارتند از:

*شما به شغل و فعالیت‌های خوداشتغالی در یک کشور اروپایی دسترسی خواهید داشت

*شما و فرزندانتان از آموزش‌های حرفه‌ای بهره‌مند خواهید بود

*از حمایت و کمک اجتماعی برخوردار خواهید بود (حداقل مزایای اصلی)

*می‌توانید به راحتی به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید

نتیجه گیری

اخذ اقامت دائم اروپا از طریق ویزای استارتاپی یک فرصت عالی برای کارآفرینان است. با راه اندازی و گسترش کسب و کار در یک کشور اروپایی، نه تنها به اقتصاد محلی کمک می‌کنید، بلکه راه را برای اقامت طولانی مدت و شهروندی هموار می‌کنید. هر کشور دارای الزامات و مزایای خاصی است که تحقیق و انتخاب بهترین مناسب برای اهداف تجاری شما ضروری است.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز