خبرگزاری کار ایران

معرفی متعلقات دکل مهاری

معرفی متعلقات دکل مهاری
کد خبر : ۱۵۱۵۴۷۳

متعلقات دکل مهاری به مجموعه قطعات و اجزای جانبی و ضروری برای نصب و راه ‌اندازی دکل‌ های مهاری گفته می‌ شود. این متعلقات، در کنار سکشن ‌های اصلی دکل، نقش کلیدی در ایجاد ثبات و استحکام سازه ایفا می ‌کنند.

متعلقات دکل مهاری به مجموعه قطعات و اجزای جانبی و ضروری برای نصب و راه ‌اندازی دکل‌ های مهاری گفته می‌ شود. این متعلقات، در کنار سکشن ‌های اصلی دکل، نقش کلیدی در ایجاد ثبات و استحکام سازه ایفا می ‌کنند.

این متعلقات شامل طیف متنوعی از اجزاء مختلف است. همه این متعلقات دکل مهاری با پوشش گالوانیزه گرم تهیه و عرضه می‌ شوند. این پوشش گالوانیزه باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و در نتیجه افزایش عمر مفید آن ها می‌گردد. یکی از عواملی که باعث اهمیت متعلقات دکل مهاری می شود، تاثیر آن ها بر قیمت این تجهیزات است. رایج ترین دکل های مهاری، شامل دکل مهاری g35 و g45 هستند که متعلقات مختلفی دارند. قیمت دکل مهاری در نهایت، با در نظر گرفتن تمام این متعلقات و اجزای جانبی محاسبه خواهد شد. در ادامه به بررسی متعلقات دکل مهاری می پردازیم.

میله مهاری (انکرراد)

میله مهاری که به عنوان انکرراد نیز شناخته می ‌شود، یک ابزار کلیدی در ساخت و نگهداری دکل ‌های مهاری است. این میله نقش مهمی در اتصال و تثبیت سیم ‌های مهار دکل به تکیه ‌گاه آن ایفا می ‌کند. میله مهاری در دو نوع اصلی ساخته می ‌شود: نوع زمینی و نوع دیواری.

معرفی متعلقات دکل مهاری

نوع زمینی از میلگرد 16 فابریک به طول یک متر و با پوشش گالوانیزه گرم تولید می ‌شود. این نوع میله برای نصب در زمین و اتصال سیم‌ های مهار به تکیه‌ گاه دکل مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دیواری نیز با همان مشخصات ساخته می ‌شود؛ اما به جای نصب در زمین، برای نصب در پشت دیوار دکل به کار گرفته خواهد شد. این نوع میله مهاری زمانی مناسب است که امکان نصب در زمین وجود نداشته باشد.

هر دو نوع میله مهاری نقش بسیار مهمی در تقویت و تثبیت دکل ‌های مخابراتی و ارتباطی ایفا می‌ کنند. این میله‌ ها با اتصال سیم ‌های مهار به تکیه ‌گاه دکل، استحکام و پایداری لازم را به سازه دکل می ‌بخشند و از شکستن یا وارونگی آن جلوگیری می ‌کنند.

در مناطقی که خطر وزش باد شدید، وقوع زلزله یا سایر شرایط نامساعد جوی وجود دارد، استفاده از میله ‌های مهاری بسیار اهمیت پیدا می‌ کند. این میله ‌ها با حفظ تعادل و ثبات دکل ‌ها، از وارد آمدن آسیب ‌های جدی به این سازه‌ ها جلوگیری می ‌نمایند.

صفحه پشت دیوار دکل

صفحه پشت دیوار دکل مهاری g45 ، یکی از اجزای مهم و ضروری در ساخت و نصب دکل های مهاری است. این قطعه فلزی به ابعاد 20 در 20 سانتی متر و ضخامت 5 میلی متر، نقش بسیار حیاتی در پایداری و استحکام دکل ایفا می کند. صفحه پشت دیوار دکل به عنوان یک واشر بزرگ عمل خواهد کرد. در مرکز این صفحه، سوراخی به قطر نمره 18 (تقریبا 9 میلی متر) ایجاد شده است. این سوراخ به میله مهار دیواری که از پشت دیوار عبور می کند، اجازه می دهد تا در محل خود نگه داشته شود.

هنگام نصب دکل، میله مهار دیواری از پشت دیوار عبور داده می شود و سپس صفحه پشت دیوار دکل روی آن قرار می گیرد. این صفحه با قرارگیری در پشت دیوار و اتصال به میله مهار، مانع از عبور میله از دیوار و همچنین جابجایی آن می شود. در واقع این صفحه، میله مهار را محکم در جای خود نگه می دارد و از لق شدن و حرکت آن جلوگیری می کند.

ضخامت 5 میلی متری این صفحه، به آن استحکام و مقاومت کافی می بخشد تا بتواند نیروهای وارده بر دکل را تحمل کرده و از جابجایی میله مهار جلوگیری کند. همچنین ابعاد 20 در 20 سانتی متری آن، امکان پخش یکنواخت نیروها را بر روی سطح دیوار فراهم می آورد.

 

صفحه تعادل دکل

صفحه تعادل دکل، به شکل دو زنقه ای طراحی شده و نقش مهمی در اتصال و تعادل مهارکش ها ایفا می کند. در قسمت پهن تر این صفحه، تعدادی سوراخ تعبیه شده است که به منظور پیچ و مهره کردن مهارکش ها به آن استفاده می شوند. در قسمت باریک تر نیز یک سوراخ وجود دارد که برای اتصال آن به میله مهار دکل مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته به متراژ و نوع مهاربندی دکل، صفحه تعادل دکل در انواع 3، 4 و 5 سوراخه تولید می شود. همچنین این صفحه در ضخامت های 5 و 6 میلی متر و با پوشش گالوانیزه گرم عرضه می گردد. این ویژگی ها به این قطعه استحکام و مقاومت کافی برای تحمل نیروهای وارده بر دکل را می بخشد.

پیچ و مهره دکل

پیچ و مهره دکل مهاری، از دیگر اجزای مهم و اساسی در ساخت و نصب این تجهیزات محسوب می شوند. این قطعات فلزی نقش بسیار مهمی در اتصال قطعات و اجزای مختلف دکل به یکدیگر ایفا می کنند.

برای اتصال مهارکش ها به صفحه تعادل دکل از پیچ و مهره نمره 5016 فولادی با پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود. این نوع پیچ و مهره مشخصات خاصی دارد که آن را برای این کاربرد مناسب می سازد. نمره 5016 به معنای قطر اسمی 5 میلی متر و طول 16 میلی متر است. همچنین پوشش گالوانیزه گرم، به این قطعه مقاومت در برابر خوردگی و محافظت در برابر عوامل جوی را می بخشد.

معرفی متعلقات دکل مهاری

علاوه بر اتصال مهارکش ها، برای اتصال سکشن های مختلف دکل به یکدیگر نیز از پیچ و مهره استفاده می شود. در این مورد، پیچ و مهره نمره 6010 فولادی با پوشش گالوانیزه گرم کاربرد دارد. این نمره به معنای قطر اسمی 6 میلی متر و طول 10 میلی متر خواهد بود. این ابعاد و مشخصات برای اتصال سکشن های دکل که معمولا از لوله های مستطیل شکل ساخته می شوند، مناسب است. پوشش گالوانیزه گرم بر روی هر دو نوع پیچ و مهره، آن ها را در برابر خوردگی و شرایط جوی نامساعد محافظت می کند که باعث افزایش طول عمر و استحکام اتصالات در دکل های مهاری می شود.

در کل، اجزا و متعلقات جانبی مختلفی در دکل های مهاری وجود دارند که استفاده از آن ها برای استحکام و مقاومت دکل ضروری خواهد بود. شما خریداران محترم می توانید جهت خرید انواع متعلقات دکل مهاری با بالاترین کیفیت و قیمت های کاملا رقابتی، با ما در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز