خبرگزاری کار ایران

هزینه وکیل طلاق در سال جدید چقدر است؟ + لیست کامل هزینه ها

هزینه وکیل طلاق در سال جدید چقدر است؟ + لیست کامل هزینه ها
کد خبر : ۱۵۱۵۳۷۳

بخش عمده درگیری های ذهنی افراد در مراحل طاقت فرسای طلاق، هزینه وکیل طلاق می باشد! وجود شرایطی خاص هزینه ها ی طلاق را در شهرهای مختلف متفاوت کرده است غالب شرایطی که بر هزینه طلاق تاثیر میگذارد، شامل: طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، طلاق غیابی، طلاق توافقی و سایر عوامل می باشد که باعث ایجاد تفاوت در رقم هزینه ها شده حال در ادامه با توضیح کامل این عوامل، تمامی شرایط تاثیرگذار در هزینه های وکیل خانواده در تهران را بررسی می کنیم.

 

بخش عمده درگیری های ذهنی افراد در مراحل طاقت فرسای طلاق، هزینه وکیل طلاق می باشد! وجود شرایطی خاص هزینه ها ی طلاق را در شهرهای مختلف متفاوت کرده است غالب شرایطی که بر هزینه طلاق تاثیر میگذارد، شامل: طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، طلاق غیابی، طلاق توافقی و سایر عوامل می باشد که باعث ایجاد تفاوت در رقم هزینه ها شده حال در ادامه با توضیح کامل این عوامل، تمامی شرایط تاثیرگذار در هزینه های وکیل خانواده در تهران را بررسی می کنیم.

هزینه ی وکیل طلاق چقدر است؟

به راستی هزینه ی وکیل طلاق سازوکار مشخصی دارد؟ خواسته ی مالی از طرف وکیل یک تعرفه ی 10 درصدی می باشد که عواملی می تواند در مشخص کردن این بازه تاثیر بگذارد روال قانونی هزینه ها متغییر است و میزان هزینه ی  وکیل به عوامل زیادی وابسته است بنابر این میزان هزینه وکیل طلاق  به عوامل زیادی وابسته است ولی بصورت کلی بین 5 میلیون تا 40میلیون متغیر است؛ تعیین حق الوکاله ی وکیل با توجه به اهمیت موضوع برای موکل، به صورت توافقی است و در برخی موارد این تعرفه ها بسته به حجم کاری و دلایل و مستندات کاهش می یابد

هزینه ی وکیل طلاق از طرف زن

در خواست طلاق از طرف زن بنابر به سرانجام رساندن آن دشوارتر از انواع طلاق است زیرا که اثبات دلایل مطروحه از جانب زن کار سختی است و به این علت هزینه ی وکیل طلاق از طرف زن مابین 10 میلیون تا 40 میلیون متغییر می باشد. هزینه طلاق بسته به محل سکونت و شرایط خاص متفاوت بوده و نیز مبالغ دادخواست و سایر هزینه ها در دادگاه تهران از 1 میلیون به بالا خواهد بود که این مبالغ در شهرهای دیگر متفاوت است ونیز هزینه های تنظیم و ثبت دادخواست طلاق و هزینه ی هر داوری از سوی دادگاه و تجدید نظر به ترتیب حدود 40 هزارتومان تا 80 هزارتومان می باشد.

البته این مبالغ مربوط به سال جاری می باشد و نسبت به نرخ تورم کشور متغییر است.

هزینه ی وکیل طلاق از طرف مرد

درخواست طلاق از طرف مرد نیاز به اثبات ندارد با مراجعه به وکیل متخصص در خانواده به همراه مدارک ملزومه، اصل مدارک هویتی و اصل سند ازدواج اقدام به درخواست طلاق نماید بعد از ثبت دادخواست و با داشتن شرایط اهلیت از طرف مرد، حکم طلاق صادر می شود ازمزایای حضور وکیل از طرف مرد به ملزم نبودن حضور مرد در جلسات داوری در دادگاه و اجرای حکم طلاق اشاره کرد که پرداخت حق و حقوق زن توسط وکیل صورت می گیرد ایشان از دادخواست اعسار به ناتوانی نیز پس از اظهارات زوجین و دفاع در دادگاه و با شهادت شاهدان، اعسار مرد را مورد بررسی قرار می دهد .هزینه های وکیل طلاق از طرف مرد نسبت به پیچیدگی ها و مراحل طلاق مشخص می شود

هزینه وکیل طلاق در سال جدید چقدر است؟ + لیست کامل هزینه ها

هزینه ی وکیل توافقی

هر دادخواستی هزینه ای دارد که به بخش مالی و غیر مالی تقسیم می شود طلاق توافقی از نوع خواسته غیر مالی می باشد و این هزینه ها با احتساب تعرفه دفتر خدمات الکترونیک حدود 200 هزارتومان تا 250 هزارتومان است از دیگر هزینه های طلاق توافقی مربوط به حق الوکاله ی وکیل خانواده در تهران می باشدکه با توجه به شرایط جدید طلاق توافقی، منصفانه تر می باشدکه با در نظر گرفتن تمام هزینه ها، مبلغ 5 میلیون تومان برای هر زوج تعیین شده است.

در طلاق غیابی، اگر درخواست طلاق از سوی مرد داده شود؛ هزینه های وکیل طلاق غیابی طبق تعرفه ی وکیل؛ طلاق از طرف مرد محاسبه می شود. با احتصاب هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل و نیز جلسات مشاوره اجباری در طلاق غیابی، نسبت به سایر دعاوی خانواده، هزینه ی کمتری دارد و همچنین تعرفه ی وکیل طلاق غیابی حداقل از  5 میلیون تومان محاسبه میشود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه های وکیل طلاق

وکیل طلاق با قبول وکالت در دفاع از موکل خود در جلسات دادگاه حضور دارد و با قبول وکالت به نیابت از زوجین دفاع می نماید. توصیه می شود قبل از اقدام به کار با یک وکیل؛ قرارداد وکالت تنظیم کنید و تعیین میزان حق الوکاله، تعهدات طرفین، نحوه پرداخت و سایر موارد قید شود.

وکیل طلاق تهران مراحل دادرسی را مرتفع ساخته و موکل را سریعتر به هدف میرساند لذا نقش کلیدی وی باعث شده حق الوکاله ای متناسب با تخصص تعیین کند در این قسمت ما تمامی عوامل برجسته ای که در تعیین مقدار دستمزد و هزینه وکیل تاثیرگذار است را شرح می دهیم.

زمان و میزان فعالیت وکیل طلاق در روند پرونده

با توجه به مقدار فعالیت وکیل بر روی پرونده، چنانچه امور یک پرونده کم و زیاد باشد، هزینه ها و دستمزد وکیل طلاق نیز به نسبت آن تغییر می کند

درجه سختی پرونده

وکیل طلاق باتوجه به سختی های مسیر دفاع و میزان سنگینی مسئولیت پرونده هزینه و دستمزد را مشخص می کند. اگر شما نیز پرونده ای درراستای طلاق دارید می توانید باتوجه به گره های پرونده حدود تعرفه ی وکالت طلاق را تخمین بزنید.

 تخصص و تجربه وکیل

اگر شما پرونده خود را به وکیل طلاق تهران بسپارید که در این زمینه متخصص باشد، بصورت چشمگیری در زمان و هزینه های اداری صرفه جویی خواهد شد و شما از سریعترین راه به نتیجه مطلوب خواهید رسید. و اطلاعات مفیدی در رابطه با ثبت هزینه های دادخواست طلاق در دفترخانه یا محضر روشن خواهد کرد. بنابر تعریف فوق بالا بودن هزینه وکیل طلاق متخصص امری بدیهی و منطقی می باشد.

مزایای حضور وکیل در فرایند طلاق

توجه داشته باشید حق الوکاله وکیل طلاق در برابر ضرر مالی وارده  در صورت شکست پرونده بسیار ناچیز می باشدو چنانچه با تبحر وکیل بتوانید رای دادگاه را از آن خود کنید براحتی هزینه ی  صرف شده  برای طلاق جبران خواهد شد حضور وکیل می تواند به پیگیری های تخصصی ،کاهش اضطراب موکل، تسریع در روند طلاق در نهایت تسهیل و روند موفقیت پرونده بیانجامد.

تاثیرمرحله ی رسیدگی به پرونده در هزینه ی وکیل طلاق

از عواملی که در هزینه ی وکیل طلاق تاثیرگذار می باشد، قبول وکالت پرونده در هر یک از مراحل رسیدگی می باشد اینکه پرونده در مرحله ی فرجام خواهی باشد یا تجدیدنظر و یا بدوی، قطعا هر یک از این مراحل حق الوکاله ای خاص را می طلبد. دلیل متفاوت بودن دستمزد هر یک از مراحل، به میزان پیگیری و سختی هر یک از مراحل بر می گردد. به طور معمول مراحل بالاتر و پیچیده تر به دلیل نیاز به بررسی دقیق‌تر، مستندات بیشتر و تلاش مضاعف، هزینه بیشتری را برای حق‌الوکاله به دنبال دارند.

کلام غائی

باتوجه به نیاز اقشار مختلف به نکات حقوقی و مسائل مربوط به اخذ وکیل و هزینه های طلاق لازم دانستیم مهمترین عامل دغدغه ی شما را بررسی کرده و عوامل تاثیر گذار بر ایم موارد را نام ببریم. در ادامه به توضیح هریک از موارد پرداخته و جزئیات ضروری را شرح دادیم؛ امیدواریم در انتخاب یک وکیل باتجربه با مهارت و دانش کافی نقش مفیدی برای شما ایفا کرده باشیم و در راستای کاهش هزینه های وکالت و حل و فصل مسائل حقوقی پیش آمده کمک شایانی کرده باشیم. از اینکه در طول مطلب هزینه وکیل طلاق  ما را همراهی نمودید بسیار سپاسگذاریم

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز