خبرگزاری کار ایران

بررسی کامل قوانین جدید ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

بررسی کامل قوانین جدید ورود به کانادا پس از اخذ ویزا
کد خبر : ۱۵۱۳۷۶۳

در شرایطی که احساسات متناقض زیادی را پیش از مهاجرت تجربه می‌کنیم همزمان باید برای یک تغییر بزرگ آماده شویم و برای این موضوع نیاز است جدیدترین قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا را بدانیم. میان خداحافظی و دوباره از نو همه چیز را ساختن، فکر کردن به قوانین، سخت است اما ضروری می‌باشد. تلاش داریم با روشن ساختن قوانین جدید ورود به کانادا پس از اخذ ویزا، این مرحله از مهاجرت را برای شما آسان‌تر کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

لیست اقدامات پیش از ورود به کانادا

چک لیست ورود به کانادا (مرحله صدور ویزا)

   

1

پیکاپ ویزای کانادا

وقتی ویزای شما صادر می‌شود باید در مدت 30 روز پاسپورت خود را به همراه نامه ارسال شده که نشان دهنده صدور ویزای شماست، به سفارت کانادا یا یکی از مراکز پردازش ویزا (VAC) بفرستید (در یکی از کشورهای اطراف ایران). در این مرحله لیبل ویزای کانادا وارد پاسپورت شما می‌‌شود که به آن پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند.

2

خرید بلیت

دقت کنید پرواز چه زمانی است و همچنین مدت ترانزیت پرواز (در صورت توقف پیش از رسیدن به مقصد) چه قدر است؛ چرا که مدارک مهاجرتی شما در فرودگاه مقصد صادر می‌شود.

3

بستن چمدان

مقدار بار مجازی که می‌توانید با خود حمل کنید به قوانین ایرلاینی بستگی دارد که با آن پرواز می‌کنید. پس حتما قوانین پرواز را چک کنید چون اگر اضافه بار دارید جریمه آن را باید پرداخت کنید. برای اطلاع از موارد غیرمجاز در کانادا ادامه مطلب را بخوانید.

4

رزرو اسکان موقت

پیش از ورود به کانادا وارد هیچ قرارداد طولانی مدت برای اجاره یا خرید خانه نشوید. بهتر است به صورت موقت جایی را به صورت رزرو داشته باشید و اجاره یا خرید خانه را به بعد از ورود به کانادا موکول کنید.

5

آماده‌سازی مدارک

تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز برای ورود به فرودگاه بین‌المللی کانادا را آماده کنید (لیست مدارک در جداول بعدی)

 

 

موارد مجاز و غیرمجاز هنگام ورود به کانادا

1. پول نقد

به همراه داشتن پول نقد هنگام ورود به خاک کانادا محدودیتی ندارد، اما اگر بیش از 10 هزار دلار به همراه دارید حتما باید آن را گزارش کنید اگر نه جریمه خواهید شد. دو نکته مهم درباره به همراه داشتن پول نقد وجود دارد:

1. همه پول‌های خود (حتی ارز دیگر کشورها) را باید محاسبه کنید. یعنی اگر ریال، یورو یا دلار آمریکا به همراه دارید نیز معادل این پول‌ها با دلار کانادا حساب می‌شود.

2. وقتی قصد مهاجرت داریم قطعا برای مخارج خود (خانه، لوازم خانه، وسایل حمل و نقل و ... ) به میزان پول زیادی نیاز داریم و همراه داشتن ده‌ها هزار دلار (حتی اگر گزارش آن را بدهیم) منطقی نیست. در بعضی موارد شاید هنوز سرمایه ما به شکل پول نقد در نیامده باشد (خانه یا ماشینی را برای فروش گذاشته باشیم). برای حل این مشکل می‌توانید از روش انتقال پول از ایران به کانادا توسط صرافی استفاده کنید و دیگر نگران حمل پول نقد به کانادا نباشید.

2. دارو

اگر تحت درمان هستید، داروهای خود را به همراه نسخه پزشک و نامه‌ای که از دکتر معالج خود در ارتباط با سابقه بیماری دارید در کیف دستی بگذارید تا در کانادا این نامه را به پزشک کانادایی تحویل دهید. بهتر است در صورت داشتن داروهای گیاهی وبسایت دولت کانادا و بخش CBSA را برای چک کردن اقلام ممنوع‌الورود بررسی کنید.

3. مواد غذایی یا خوراکی

محصولات غذایی همچون تنقلات، لواشک، نان، شیرینی‌جات، میوه و سبزیجات خشک (تا 20 کیلوگرم) ادویه، چای، قهوه، شیر خشک، آجیل و خشکبار مجاز هستند.

محصولات غذایی همچون لبنیات، گوشت، ماهی، مرغ، دانه‌های قابل کاشت، سوسیس و کالباس غیر مجاز هستند.

در صورت به همراه داشتن محصول غیرمجاز بسته به میزان آن، از 500 تا 1300 دلار کانادا جریمه خواهید شد.

4. سیگار یا تنباکو

شما مجاز هستید 200 نخ سیگار یا 200 گرم تنباکو به همراه داشته باشید.

5. حیوان خانگی

با طی کردن مراحل قانونی و همراه داشتن کارت واکسن هاری به زبان فرانسه یا انگلیسی، ورود حیوان خانگی به کانادا مجاز است.

لیست اقدامات لازم هنگام ورود به کانادا

چک لیست ورود به کانادا (مرحله وارد شدن به فرودگاه)

   

1

به همراه داشتن مدارک

  • پاسپورت معتبر (با اعتبار حداقل 6 ماه)
  • ویزای معتبر بر روی پاسپورت (دائم یا موقت) یا گواهی اقامت دائم کانادا (PR)
  • نامه پذیرش دانشگاه (ویزای تحصیلی)
  • استادی پرمیت (تحصیلی) یا ورک پرمیت (کاری)
  • نامه PEO (پس از تایید استادی پرمیت)
  • اسناد تمکن مالی (موجودی حساب یا پول نقد)
  • نامه CAQ (برای استان کبک)
  • آدرس محل اقامت موقت
  • آدرس و تلفن فرد معرف در کانادا
  • گواهی آزمایشات پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه (ویزای توریستی)

2

کیوسک بازرسی اولیه

پیش از ورود در اپلیکیشن CanBorder به سوالات پاسخ دهید و در کیوسک بارکد را اسکن کنید. اگر نه، موارد درخواستی را همان‌جا در کیوسک وارد کنید (اسکن پاسپورت، گرفتن عکس، ثبت اثر انگشت (در صورت نیاز)، پاسخ دادن به سوالات، ثبت به همراه داشتن پول نقد زیاد یا حیوان خانگی، تحویل رسید)

3

افسر مرزی

در این مرحله با نشان دادن رسید در اتاق Immigration باید استادی پرمیت یا ورک پرمیت خود را (در صورت نیاز) بگیرید.

4

دریافت چمدان

 

 
  • نکته مهم: اگر افسر مرزی از شما سوالی پرسید با آرامش، صادقانه جواب دهید و مطمئن باشید که اگر اسناد و مدارک شما درست باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.

لیست اقدامات پس از ورود به کانادا

چک لیست ورود به کانادا

(مرحله وارد شدن به خاک کانادا)

 

1

گرفتن شماره بیمه اجتماعی (SIN)

2

افتتاح حساب بانکی

3

خرید بیمه خدمات درمانی

4

خرید سیم‌کارت

5

آشنایی با راه‌های اجاره یا خرید خانه

6

خرید وسایل خانه

7

ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشگاه (ویزای تحصیلی)

8

آشنایی با قوانین تمدید استادی پرمیت یا ورک پرمیت

9

آشنایی با وسایل حمل و نقل عمومی شهر سکونت

10

آشنایی با قوانین رانندگی و دریافت گواهینامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از اتمام تمام مراحل بالا، شما در کانادا مستقر شده‌اید. به جز دانستن قوانین جدید ورود به کانادا، پس از استقرار نیز باید نکاتی را رعایت کنید و مدنظر داشته باشید؛ حتما تاریخ انقضای مجوزها (همانند استادی پرمیت یا ورک پرمیت) را چک کنید و به خاطر بسپارید تا در زمان معین برای تمدید آن اقدام نمایید در غیر این صورت وضعیت اقامت شما به خطر خواهد افتاد. به جز مجوزها تاریخ کارت بیمه درمانی و همچنین دیگر مدارک مهاجرتی همانند پاسپورت و غیره را برای تمدید به موقع در نظر داشته باشید. هر سال تا پایان ماه آوریل حساب‌های مالیاتی خود را گزارش دهید و اگر ویزای تحصیلی دارید مراحل اداری دانشگاه را با دقت و به موقع تکمیل کنید. به یاد داشته باشید در صورت هرگونه نیاز به مشاوره مالیاتی یا مشاوره انواع روش‌های انتقال ارز به کانادا الوبیستی در خدمت شماست. امیدواریم با مطالعه این مطلب، جدیدترین قوانین ورود به کانادا را شناخته باشید و در مسیر مهاجرت به شما کمک کند

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز