خبرگزاری کار ایران

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟
کد خبر : ۱۵۱۱۱۶۱

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر میکاپ، کرم پودر هست. گاهی وقتا بنا به نوع میکاپ، جایی که میریم یا حتی طبق سلیقه اون لحظه‌مون، می‌خوایم یه میکاپ طبیعی‌تر داشته باشیم. اگه کرم پودری که همیشه استفاده می‌کنیم کاور زیادی داشته باشه و مات باشه، به نتیجه دلخواهمون نمی‌رسیم و کرم روی پوست ظاهر طبیعی و شادابی که می‌خوایم رو نداره. به همین دلیل لازمه با یه سری روش‌ها، کرم پودر رو سبک و رقیق کنیم. اما سوال اینه که چطور این کار رو انجام بدیم؟ امروز می‌خوایم راجع به این موضوع توضیح بدیم و چند روش کاربردی برای رقیق کردن کرم پودر بهتون یاد بدیم.

ترکیب کرم پودر با مرطوب کننده:

مرطوب کننده باعث میشه کرم پودر طبیعی‌تر و رقیق‌تر بشه. برای این کار کافیه 1 یا 2 قطره از کرم پودر رو به مرطوب کننده اضافه کنید. این کار حتی اپلای و فید کردن کرم پودر روی پوست رو راحت‌تر می‌کنه. در واقع میشه گفت با این کار یه مرطوب کننده رنگی درست کردید.

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای این کار اینه که هر دو محصول رو پشت دستتون یا روی میکس پلت بریزید و تا رسیدن به غلظت دلخواه، با هم ترکیب کنید. برای نتیجه بهتر، مطمئن بشید مواد پایه هر دو محصول با هم تطابق دارن. مثلا اگه از کرم پودری بر پایه آب استفاده می‌کنید، مرطوب کننده‌تون هم باید بر پایه آب باشه تا هم بهتر ترکیب بشن و هم نتیجه کار زیباتر بشه. و بدونید که هر چقدر میزان مرطوب کننده بیشتر باشه، کرم پودر طبیعی‌تر و شفاف‌تر به نظر می‌رسه.

ترکیب با هایلایتر مایع:

یه روش دیگه برای رقیق کردن کرم پودر، ترکیب اون با هایلایتر مایع هست. اضافه کردن یه قطره هایلایتر مایع یه راه عالیه برای اینکه کرم پودر رقیق، طبیعی و درخشان به نظر برسه. حواستون باشه محصولتون بیش از حد براق نباشه چون ما می‌خوایم کرم پودر ظاهری شبنم‌دار و طبیعی روی پوست داشته باشه، نه شاینی و درخشان. رنگ هایلایتر هم می‌تونه روی رنگ کرم پودر تاثیر بذاره، پس حواستون باشه چه رنگی استفاده می‌کنید.

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟

استفاده از اسفنج و براش مرطوب:

یکی از آسون‌ترین روش‌ها برای رقیق کردن کرم پودر، استفاده از براش یا اسفنج مرطوب هست. توی این روش نیازی نیست کرم پودر رو با چیزی میکس کنید، کافیه ابزاری که برای فید اون استفاده می‌کنید رو مرطوب کنید. اگه از اسفنج آرایشی استفاده می‌کنید، کافیه اون رو با آب مرطوب کنید. یا اگه با براش فید می‌کنید، براشتون رو با اسپری فیکس یا اسپری آب صورت مرطوب کنید. رطوبت حاصل از اسفنج یا براش باعث رقیق و طبیعی شدن کرم پودر میشه.

ترکیب کرم پودر با پرایمر:

این کار کرم پودر رو رقیق و سنگینی اون رو از بین می‌بره و همچنین باعث میشه موندگاری کرم پودر روی پوست بیشتر بشه. کافیه یه قطره پرایمر رو با کرم پودرتون ترکیب کنید. اگه پوست خشکی دارید از محصولات آبرسان و اگه پوست چربی دارید از محصولات مات‌کننده که چربی پوست رو کنترل می‌کنن استفاده کنید.

این کار حتی از نفوذ کرم پودر به منافذ و خطوط ریز روی پوست جلوگیری می‌کنه، پس اگه منافذ باز و بزرگی دارید و می‌خواید کرم پودرتون رو هم رقیق کنید، این روش یکی از بهترین روش‌ها برای شماست. بهترین کار اینه که از پرایمرهای سبک‌تر استفاده کنید و مطمئن بشید ترکیبات پایه کرم پودر با پرایمر هم‌خوانی داره. مثلا ترکیب کرم پودر بر پایه آب با پرایمر بر پایه سیلیکون اصلا خوب نمیشه.

ترکیب کرم پودر با آب:

این یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای رقیق کردن کرم پودر هست. کافیه چند قطره آب رو با کرم پودر ترکیب کنید تا به غلظت مورد نظرتون برسه. اضافه کردن آب کرم پودر رو خیلی رقیق و سبک می‌کنه که باعث میشه ظاهری شبنم‌دارتر به خودش بگیره و استفاده و فید کردنش راحت‌تر بشه. فقط حواستون باشه که 1 یا 2 قطره آب برای این کار کافیه.

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟

ترکیب کرم پودر با روغن:

 این راه برای افرادی که پوست خیلی خشک دارن مناسبه، چون هم کرم پودر رو رقیق می‌کنه و هم باعث میشه پوست خیلی شاداب و درخشان به نظر برسه. از روغن‌های خیلی غلیظ خودداری کنید چون باعث میشن کرم پودر خیلی چرب بشه و استفاده ازش سخت بشه. نهایتا 1 قطره برای ترکیب با کرم پودر کافیه.

ترکیب با اسپری صورت:

اسپری‌های صورت نه تنها کرم پودر رو رقیق می‌کنن بلکه ظاهری شبنم‌دار، درخشان و شاداب هم به اون میدن. فقط باید حواستون به مقداری که از اسپری استفاده می‌کنید باشه. یکی از بهترین روش‌ها اینه که قبل از اپلای و فید کرم پودر، اسپری صورتتون که می‌تونه اسپری آب یا فیکس باشه رو به اسفنج یا براشتون بزنید و بعد شروع به اپلای و فید کرم پودر کنید.

چند تا از روش‌های رقیق کردن کرم پودر رو براتون توضیح دادیم. نکته اصلی همه این روش‌ها اینه که با مقدار کم شروع کنید و به تدریج مواد رو اضافه کنید. سعی کنید نسبت‌ها و روش‌های مختلف رو امتحان کنید تا به بهترین روش برای خودتون برسید. اگر هم می خواید محصولات اورجینال آرایشی مثل کرم پودر، آبرسان یا کانسیلر خریداری کنید و از کیفیتش مطمئن باشید به سایت مای سفورا سر بزنید. تو مای سفورا می تونین از مشاوره رایگان همکارای ما هم استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز