خبرگزاری کار ایران

نکاتی برای درمان آسیب های فیزیکی

نکاتی برای درمان آسیب های فیزیکی
کد خبر : ۱۵۰۸۲۷۳

اشخاصی که از ناحیه گردن، کمر، لگن و پاها آسیب دیده اند، نمی توانند روی هر کالای خوابی استراحت کند. انواع تشکهای درجه یک ارتوپدیک، همان کالاهای خوابی هستند که موجبات راحتی و آسایش این افراد را فراهم می نمایند.

انسان ها در اثر یک مشکل مادرزادی یا به دلیل تصادف یا به دلیل عدم انجام ورزش به طور منظم، دچار آسیب های ستون فقرات می شوند. درمان این مشکلات، به روش های مختلفی امکانپذیر است؛ مصرف دارو، انجام حرکات ورزشی خاص، عمل های جراحی و استراحت کافی. سه روش اول را پزشکان متخصص، تعیین می کنند و در باب مسئله استراحت، باید کالای خواب مناسب استفاده شود. برویم با یکدیگر، روند درمان آسیب های فیزیکی را به طور مفصل بررسی نماییم.

به کدام پزشک باید مراجعه کرد؟

اغلب آسیب های ستون فقرات، با سیگنال های خاصی خود را نشان می دهند. عدم توان حرکت دادن بخشی از بدن مثل دست، پا، کمر، لگن و یا گردن، از جمله این سیگنال ها هستند. اینجاست که فرد بیمار، درمانده و نگران فکر می کند که به چه کسی باید مراجعه نماید. پزشکان ارتوپد، افرادی هستند که به آن ها شیوه های مناسب درمان را معرفی می کنند. این درمان ها در مراحل ابتدایی، عمدتاً بر پایه تجویز دارو برای بیمار هستند. تجویز داروها، بر اساس گزارش تصویربرداری بیمار و آزمایش های تشخیصی او انجام می شود. البته رژیم غذایی مناسبی هم برای فرد آماده می شود که محرک های درد و عوامل افزایش وزن از بین بروند و او بتواند از فشار وارده بر بخش های آسیب دیده بکاهد. مدتی بعد از درمان های دارویی و رژیم غذایی اگر نتیجه مثبت حاصل نشود، پزشک نسخه جدیدی تجویز می کند و داروها را تغییر می دهد. در صورت عدم تغییر مثبت در سلامت بیمار، پزشک یا امر به انجام عمل جراحی می دهد و یا مریض را به یک فیزیوتراپ ارجاع می دهد. درمان های فیزیوتراپی، شامل این موارد هستند: استفاده از شوک الکتریکی خفیف، ماساژ دستی و با دستگاه، استفاده از اشعه فرابنفش و مادون قرمز و به کار بُردن دستگاه اولتراساند در محل درد. در برخی مواقع هم فیزیوتراپ مسلط به علم آب درمانی است. این شخص که هیدروتراپ نام دارد، توصیه می کند بیمار تمرینات ساده و سَبُک متناسب با نوع درد و مشکلش را در آب استخر انجام دهد.

در بیشتر مواقع، استفاده از لوازم طبی هم به بیمار توصیه می شود تا از موضع آسیب دیده حفاظت کند. این لوازم، شامل این موارد هستند: کمربند طبی، گردنبند طبی، مچ بند، زانوبند، آرنج بند، کتف بند و قوزبند.

چه بستری برای خوابیدن فرد آسیب دیده مناسب است؟

اشخاصی که از ناحیه گردن، کمر، لگن و پاها آسیب دیده اند، نمی توانند روی هر کالای خوابی استراحت کند. انواع تشکهای درجه یک ارتوپدیک، همان کالاهای خوابی هستند که موجبات راحتی و آسایش این افراد را فراهم می نمایند.

این مدل تشکها، باید از درجه نرمی و سفتی ای متناسب با فیزیک بدنی اشخاص برخوردار باشند. تعیین کننده میزان نرمی و سفتی، متریال مورد استفاده داخل این محصولات است. به طور کلی برای طبی شدن محصول، از انواع فوم طبی با کیفیت استفاده می شود. این فوم ها با چگالی بالای خود، سطح خواب نسبتا سفت ایجاد کرده و از تشدید و بروز درد و گرفتگی در عضلات و ستون فقرات جلوگیری می کنند. امروزه پای ثابت مواد داخل انواع تشک طبی ، مموری فوم است که خاصیت تغییر شکل خوبی دارد و به خوبی، با فُرم ستون فقرات هماهنگ می شود.

نرم و ضدآلرژی بودن سطح خواب محصولات، اهمیت بالایی دارد؛ چون مانع از بروز حساسیت در سیستم تنفسی و پوست افراد می گردد. این نرمی، به واسطه استفاده از انواع پارچه های درجه یک است که به کمک نخ های با کیفیت و با استفاده از ابزار مدرن زیر نظر بهترین متخصص ها دوخته می شوند. ریش ریش شدن و پاره شدن، چیزی است که این رویه ها به هیچ وجه دچارشان نمی شوند.

هر یک از تشکهای ارتوپدیک، مانند تشک رویال سایزهای مختلفی دارند و متناسب با ابعاد تخت های یکنفره و دونفره عرضه می شوند.

در هنگام انتخاب مدل مناسب این محصولات، توجه داشته باشید که دیواره های آن ها هم باید محکم و قوی باشند. افرادی که عارضه های ستون فقرات دارند، معمولاً سختشان است به یکباره بلند شوند و راه بروند. اغلب آن ها باید مدتی کوتاه یا طولانی را روی لبه های تشکشان بنشینند تا قوای لازم برای برخاستن را به دست آورند.

توجه داشته باشید که گاهی برخی از افراد آسیب دیده امکان حرکت کردن را ندارند و باید مدت زیادی را در حالت خوابیده باشند. اینجاست که زخم بستر به وجود می آید. البته این اشخاص نمی توانند به راحتی به سرویس بهداشتی هم بروند. پس باید روی تشکشان محافظ ضد آب باشد که از نفوذ رطوبت جلوگیری کند. استفاده از پدهای بهداشتی موجود در داروخانه هم توصیه می شود.

ما توصیه می کنیم مدلی از تشکها را بخرید که متریال با کیفیت دارند. انواع تشک برن به واسطه داشتن مواد اولیه وارداتی مرغوب، محصولاتی فوق العاده عالی و بدون عیب و ایراد هستند.

خرید بالش مناسب فراموش نشود.

دیگر کالای خواب بااهمیت، بالش طبی است که به استاندارد نگه داشتن سر و گردن در حین خواب کمک زیادی می کند. این بالش ها، معمولاً از فوم های ارتوپدیک مثل مموری فوم پُر می شوند. البته گاهی الیاف مناسب مثل الیاف پلی استر هم درون این تشکها به کار می رود تا فشار به مهره های گردن و کمر وارد نشود.

از برگشت پذیری بالای فوم ها و الیاف های طبی همینقدر بدانید که بلافاصله فُرم می گیرند و در کسری از دقیقه هم به حالت عادی بر می گردند.

روی بالش ها، به طور کلی رویه های نرم و ضد آلرژی برای حفظ سلامت بیماران قرار می گیرد. این رویه ها که با استانداردترین نخ ها و با استفاده از بهترین الیاف و به کمک بهترین ابزارهای خیاطی دوخته می شوند، مقاومت بالایی دارند. در نتیجه، شما خیالتان راحت است که روبالشی نه پاره می شود و نه نخ کش.

سخن پایانی

اگر شما هم خدای نکرده به عارضه ستون فقرات مبتلا شده اید و به پزشک مراجعه نموده اید، احتمالاً با توصیه او مبنی بر خرید کالای طبی مواجه شده اید. به شما این مژده را می دهم که چالش خاصی مواجه نخواهید شد؛ چون فروشگاه های معتبری مثل فروشگاه اینترنتی سه گامه با عرضه بهترین مدل از محصولات، مشتری ها را یاری می دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز