خبرگزاری کار ایران

گروه صنعتی کوپلرسازان پیشتاز در تولید اتصالات مکانیکی

گروه صنعتی کوپلرسازان پیشتاز در تولید اتصالات مکانیکی
کد خبر : ۱۵۰۶۸۶۲

همانطور که می دانید میلگردها در اکثر مراحل اجرای سازه های بتنی کاربرد دارند و از مصالح مهم در صنعت ساخت و ساز به حساب می‌آیند. نکته مهم در آرماتوربندی، کیفیت اتصال میلگردها به یکدیگر است و یکی از روش‌های پرکاربرد اتصال آرماتور ها به یکدیگر استفاده از کوپلر است.

گروه صنعتی کوپلرسازان با نام ثبتی آتیه سازان پدیده خاورمیانه فعالیت خود را از سال 1384 در صنعت ساختمان با تولید ابزار ساختمانی آغاز کرد. این مجموعه در سال 1395 با انتقال دانش فنی کارشناسان و مهندسان خود، وارد حوزه تولید اتصالات مکانیکی آرماتور شد. محصولات کوپلرسازان شامل انواع کوپلر میلگرد، دستگاه رزوه زن میلگرد و آچار کوپلر می باشند. ما مفتخریم که کامل ترین زنجیره کوپلینگ میلگرد را در کشور تولید می کنیم.

انواع کوپلر و کاربرد آنها

کوپلر میلگرد نوعی وصله‌ی مکانیکی فولادی به صورت استوانه‌ی توخالی و دارای دنده های داخلی است. این قطعه برای اتصال میلگردها به یکدیگر در سازه‌های بتنی کاربرد دارد. برای استفاده از کوپلر نیاز است که هر دو سر میلگرد رزوه شده باشد، تا میلگرد درون کوپلر بسته شده و رزوه های آن ها درون هم چفت شوند. کوپلر یا وصله مکانیکی بهترین و مطمئن‌ترین روش برای اتصال میلگردهاست که انواع مختلفی دارد. هرکدام با توجه به مزیت‌های خود و نوع میلگرد، کاربرد متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی انواع کوپلر های تولیدی کوپلرسازان می‌پردازیم.

گروه صنعتی کوپلرسازان پیشتاز در تولید اتصالات مکانیکی

کوپلر استاندارد(coupler standard)

یکی از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین کوپلرها، کوپلر استاندارد است. این نوع کوپلر در اکثر نقاط سازه های بتنی استفاده می شود. رزوه داخلی این کوپلر راستگرد است. جنس تمامی کوپلر های کوپلرسازان از فولاد آلیاژی CK45 است.

این نوع فولاد از بهترین نوع محسوب می شود و دارای استحکام و پایداری بالایی است. کوپلر استاندارد بسته به محل استفاده، در سایز های ۱۶ الی ۵۰ تولید میشود. برای خرید کوپلر استاندارد میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

کوپلر تبدیل(Transition coupler)

در کوپلر تبدیل STR قطر دو طرف آن با هم متفاوت است و هر سمت آن برای یک نوع آرماتور طراحی شده است. این نوع کوپلر امکان اتصال دو آرماتور با قطرهای متفاوت را فراهم می‌کند. کوپلر تبدیلی در ابتدا به آرماتوری که قطر بیشتری دارد بسته می‌شود و باید رزوه آرماتور‌ها در کوپلر تبدیل به صورت راستگرد استفاده شود.

در سازه‌هایی که ارتفاع زیادی دارند گاهی اوقات نیاز است که دو آرماتور با دو قطر متفاوت به هم وصل شوند. در این حالت استفاده از کوپلر استاندارد ممکن نیست و باید از انواع دیگر وصله های مکانیکی استفاده شود در اینجاست که استفاده از کوپلر تبدیل الزامی می‌شود. خرید کوپلر تبدیل برای تسریع عمل ساخت و ساز و بالابردن مقاومت سازه که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برج سازان است، یک انتخاب مهم است.

کوپلر چپ و راست(left & right coupler)

زمانی که میلگردها در وضعیتی خاص قرار میگیرند و امکان چرخش برای هیچ کدام از آنها میسر نباشد از کوپلر چپ و راست SLR استفاده می‌شود. در واقع رزوه‌های درون کوپلر از طرفین چپ‌گرد و راست‌گرد هستند. همچنین از طرفی رزوه‌هایی که بر روی میلگردها ایجاد می شوند نیز از یک جهت راست‌گرد و از جهت دیگر چپ‌گرد هستند. گروه صنعتی کوپلرسازان، کوپلر با رزوه چپ و راست را در سایز های 16 تا 50 تولید می کند، همچنین امکان تولید سفارشی اتصالات مکانیکی با طول و گام های خاص نیز فراهم می باشد.

کوپلر انتهایی(Terminator Coupler)

کوپلر انتهایی میلگرد STE به جای خم انتهای آرماتور در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از نظر ظاهر و اندازه باعث کاهش نسبت میلگرد، مخصوصا در ناحیه اتصال تیر به ستون می‌شود. تقریبا در همه بخش‌های ساختمان می‌توان از کوپلر انتهایی استفاده کرد.

این نوع کوپلر برای میلگرد سایز 16 تا 50 توسط گروه صنعتی کوپلرسازان تولید می‌شود. همچنین امکان تولید کوپلر به صورت اختصاصی با طول و گام درخواستی برای پروژه‌های خاص وجود دارد.

کوپلر جوشی (Welding coupler)

گاهی در طول پروژه ساخت و ساز، با مشکل اتصال آرماتور به سازه فلزی روبرو می شویم. اولین روش برای انجام این کار، جوشکاری مستقیم است اما مشکل اینجاست که نمی توان به میزان استحکام و مقاومت جوش اعتماد کرد. اینجاست که کوپلر جوشی کارایی پیدا می کند، چرا که جنس آن از فولاد قابل جوشکاری است و استحکام کافی را در زمان اتصال میلگرد به سازه فراهم می کند.

کوپلر پیچی (Thread lock coupler) 

در مواقعی که امکان ایجاد رزوه بر روی آرماتور وجود ندارد، مانند کوتاه بودن انتهای آرماتور در ستون‌ها به دلیل خطای نیروی کار، دزدی و بریدن میلگرد انتظار و دیوار برشی، از کوپلر پیچی STL استفاده می‌شود. در این موقعیت انتهای میلگرد در داخل کوپلر قرار میگیرد و پیچ‌ها روی آرماتور سفت می‌شوند. برای استفاده از کوپلر پیچی می بایست حداقل طول میلگرد بیرون آمده از بتن، 20 سانتی‌متر باشد.

تمامی کوپلر های تولیدی کوپلرسازان دارای نشان استاندارد ملی ایران و تاییدیه‌های مختلف از جمله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، وزارت نفت، گواهی‌های HSE-MS، ISO 14001 و ISO 9001 هستند.

آچار کوپلر کوپلرسازان

گروه صنعتی کوپلرسازان با تمرکز بر طراحی و تولید آچارهای کوپلر، بهبود سرعت و کیفیت بستن و محکم کردن کوپلرها را در صنعت ساخت و ساز فراهم می‌کند. آنها از مواد اولیه باکیفیت استفاده کرده و با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، تمامی قطعات را تولید می‌کنند.

مزیت های فنی آچار

آچارهای کوپلرسازان با دو فک از جنس فولاد CK45 آبکاری شده، برای بستن کوپلرها و میلگردها با حداقل خطر خوردگی و اصطکاک طراحی شده‌اند. دندانه‌های دو فک آچار باعث درگیری بالا با میلگرد و کوپلر می‌شود که کیفیت اتصالات مکانیکی را به حداکثر می‌رساند. طراحی دسته بلند آچار، گشتاور زیادی ایجاد می‌کند تا نیروی بیشتری به کوپلر منتقل شود و اتصال مکانیکی با کیفیت بالا فراهم شود. این آچارها نیاز به تنظیمات خاصی ندارند زیرا دارای فنر دائمی در دهانه آچار هستند که امکان چفت شدن با انواع مختلف میلگردها و کوپلرها را فراهم می‌کند.

گروه صنعتی کوپلرسازان پیشتاز در تولید اتصالات مکانیکی

دستگاه رزوه زن میلگرد کوپلرسازان

گروه صنعتی کوپلرسازان برای اولین بار در ایران دستگاه رزوه رولینگ میلگرد را ساخته و ثبت کرده است. قسمت سر این دستگاه تمام فولادی است، در حالی که سایر برندهای وارداتی 30-40% آهن دارند. نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که به جای براده برداری میلگرد که موجب کاهش مقاومت آرماتور می شود، ابتدا تیغچه ی فولادی دستگاه، آج میلگرد را برداشته و با استفاده از روش نورد سرد، رزوه را بر روی میلگرد ایجاد می کند.

قیمت این دستگاه به این دلیل که توسط مهندسان ایرانی ساخته و تولید شده است، نسبت به دستگاه های وارداتی، به مراتب مناسب تر می باشد. در صورتی که قصد خرید دستگاه رزوه زن میلگرد را دارید، ما در گروه صنعتی کوپلرسازان این ضمانت را به شما می دهیم که بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در ایران را به شما ارائه دهیم.

ما کیفیت دستگاه رزوه رولینگ خود را تضمین می کنیم به همین دلیل دستگاه را با گارانتی 24 ماهه گیربکس و بدنه تقدیم شما خواهیم کرد. از آنجایی که تمامی قطعات دستگاه رزوه رولینگ کوپلرسازان توسط این مجموعه تولید می شود به همین دلیل، خدمات پس از فروش مادام‌العمر دستگاه را با افتخار ارائه می دهیم.

برای مشاوره، خرید و اخذ قیمت محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین ها را انتخاب کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز