خبرگزاری کار ایران

استانبول و آنتالیا، شهرهایی که از دیدن آن سیر نمی‌شوید

استانبول و آنتالیا، شهرهایی که از دیدن آن سیر نمی‌شوید
کد خبر : ۱۵۰۶۸۴۳

گردشگران و توریست‌ها در طول سال عاشق سفر رفتن هستند و در همین راستا افراد زیادی راهی کشور ترکیه می‌شوند و لحظات و خاطرات خوشی برای خود و خانواده‌شان رقم می‌زنند. این کشور زیبا در سال‌های اخیر به دلیل دارا بودن شهرهای ساحلی میزبان توریست‌های زیادی از سراسر دنیا شده است، همچنین در این کشور برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای تفریح پیدا می‌شود.

گردشگران و توریست‌ها در طول سال عاشق سفر رفتن هستند و در همین راستا افراد زیادی راهی کشور ترکیه می‌شوند و لحظات و خاطرات خوشی برای خود و خانواده‌شان رقم می‌زنند. این کشور زیبا در سال‌های اخیر به دلیل دارا بودن شهرهای ساحلی میزبان توریست‌های زیادی از سراسر دنیا شده است، همچنین در این کشور برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای تفریح پیدا می‌شود. لازم به ذکر است که رفتن به کشور ترکیه بیشتر مورد استقبال ایرانی‌ها قرار می‌گیرد، زیرا به دلیل نزدیک بودن فرهنگ دو کشور به همدیگر مسافران در این کشور احساس غریبی نمی‌کنند و از امکانات رفاهی و تفریحی و بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی نهایت لذت را می‌برند. در میان شهرهای این کشور نیز می‌توان از استانبول و آنتالیا یادکرد، زیرا با رفتن به این شهرها گویی زمان و تاریخ فراموش می‌شود. در ادامه این متن نیز به معرفی و بررسی این دو شهر پرداخته می‌شود تا بتوان تصمیم راحت و خوبی برای انتخاب مقصد گرفت.

استانبول، شهری مدرن با قدمتی تاریخی

گذراندن تعطیلات در استانبول یکی از گزینه‌های عالی برای هر نفر است، به‌طوری‌که می‌توان گفت بازدید از این شهر تاریخی جزو واجبات برای هر فرد است. استانبول یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است و با رفتن به این شهر زیبا می‌توان از تور استانبول استفاده کرد و به‌صورت هوایی یا زمینی به سایر شهرهای ترکیه نیز سفر رفت.

محل‌های اقامت در استانبول

هتل‌های موجود در شهر استانبول نیز بسیار زیاد و متنوع هستند و برای هر نوع بودجه‌ای می‌توان در این شهر محل اقامت پیدا کرد؛ از هتل‌های لوکس و پنج ستاره گرفته تا هتل‌آپارتمان‌های معمولی برای افراد با بودجه کم.

رستوران‌های استانبول

در شهر استانبول تنوع رستوران نیز بسیار زیاد است، بدین منظور اجباری به انتخاب غذا از میان غذاهای رستوران هتل نیست، زیرا در هر قدم از این شهر می‌توان رستوران پیدا کرد که انواع غذاهای خوشمزه ترکی و محلی سرو می‌کنند. نوع غذا و کیفیت آن نیز تقریباً شبیه غذاهای کشور خودمان است، بنابراین مسافران با خیال راحت می‌توانند خودشان را به غذای خوشمزه در این کشور میهمان کنند و دلی از عزا دربیاورند.

مراکز خرید استانبول

علاوه بر موارد ذکرشده، برخی از افراد برای خرید شهر استانبول را انتخاب می‌کنند، به‌طوری‌که سالانه خریدهای خود را از این شهر انجام می‌دهند و دیگر در کشور خودمان نیازی به خرید کردن ندارند. در شهر استانبول مراکز خرید به‌قدری باعظمت و باشکوه هستند که هرکس دنبال هر چیزی بگردد، بی‌شک بهترین نوع آن را پیدا خواهد کرد. انواع مارک‌های موجود در دنیا در شهر استانبول یافت می‌شوند، بنابراین بهترین خرید را می‌توان در این شهر انجام داد.

جاذبه‌های تاریخی استانبول

برخی از جاهای دیدنی در این شهر عبارت‌اند از مسجد سلطان احمد، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، کاخ و موزه توپکاپی، کلیسای چورا و غیره. بازدید از تمامی جاذبه‌های این شهر مستلزم برنامه‌ریزی خوب است تا هم وقت هدر داده نشود و اینکه جایی از قلم نیفتند.

استانبول و آنتالیا، شهرهایی که از دیدن آن سیر نمی‌شوید

آنتالیا، بهشت زمینی ترکیه

آنتالیا به‌عنوان اولین انتخاب هر گردشگر در هنگام سفر به ترکیه به شمار می‌رود. اینجا جزو محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است و به دلیل نزدیکی دریای مدیترانه به این شهر آب‌وهوای مطبوعی دارد. در این شهر ساحلی می‌توان سفری متفاوت و آرامش‌بخش را تجربه کرد.

سواحل آنتالیا

چند ساحل مشهور در شهر آنتالیا عبارت‌اند از:

  • ساحل لارا با ساحل‌های شنی و آب‌های کریستالی خود یکی از نزدیک‌ترین سواحل به آنتالیا است و نه تنها ایرانی‌ها بلکه برای اروپایی‌ها نیز گزینه خوبی برای سفر به شمار می‌رود تا با تور آنتالیا خودشان را آماده سفری رؤیایی کنند.
  • ساحل کمر نیز عنوان تمیزترین ساحل را از آن کرده است و در میان گردشگران جزو پرطرف‌دارترین سواحل محسوب می‌شود. در این ساحل آب‌ها به‌قدری تمیز و زلال هستند که با مراکز تفریحی خود برای گذراندن تعطیلات دنج گزینه مناسبی است.
  • ساحل بلک نیز جزو لوکس‌ترین سواحل آنتالیا است و با زیبایی‌های طبیعی و امکانات تفریحی خود ارزش بازدید دارد.
  • ساحل دیگر نیز کنیالتی نام دارد و به دلیل فاصله ۳ کیلومتری با شهر آنتالیا در آخر هفته‌ها علاوه بر توریست برای اهالی این شهر نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود. آب‌ها در این ساحل نیز بسیار شفاف و تمیز هستند و پرچم آبی را از آن خود کرده است. هدف از پرچم آبی این است که شنا در این آب به خاطر تمیزی خوب است و هیچ نگرانی برای سلامتی افراد وجود ندارد.

جاذبه‌های تاریخی آنتالیا

همچنین علاوه بر ساحل در این شهر زیبا انواع مکان‌های تاریخی و گردشگری وجود دارند که هیچ‌کس از تماشایشان سیر نمی‌شود. برخی از این جاذبه‌ها عبارت‌اند از موزه باستان‌شناسی، بازار قدیمی آنتالیا، آکواریوم آنتالیا، چشمه‌های کارست و چندین جای دیگر.

از جمله جاهای تاریخی مشهور در این شهر زیبا می‌توان به دروازه هادریانوس اشاره کرد که به سه دروازه نیز معروف است و قدمت آن به سال ۱۳۰ قبل میلاد برمی‌گردد و به افتخار ورود امپراطور روم ساخته‌شده است. برای افراد تاریخ دوست نیز جاهای دیگری وجود دارند، برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از بندر قدیمی آنتالیا، مسجد ییولی مناره، منار شکسته، آسپندوس، پرگا و موزه آنتالیا. همه این جاذبه‌های دیدنی و تاریخی به‌عنوان مکان‌های تمام‌عیار محسوب می‌شوند.

امکانات تفریحی آنتالیا

شهر آنتالیا در میان گردشگران لقب بهشت خنک مدیترانه گرفته است، به ویژه این شهر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تابستان به شمار می‌رود، زیرا هم فصل شنا است و هم امکانات تفریحی و رفاهی ساحل لحظات خوشی را برای مسافران رقم می‌زنند. در فصل تابستان سفر به آنتالیا خیلی رونق می‌گیرد و گردشگران می‌توانند با خیال راحت از طریق سفرمارکت نسبت به خرید بلیط و رزرو هتل خود اقدام کنند، همچنین بهتر است با برنامه‌ریزی خوب و دقیق خود از هیچ جایی در شهر آنتالیا غافل نشوند.

محل‌های اقامت در آنتالیا

یکی از نکات جالب در رابطه با سفر به آنتالیا این است که در هتل‌های این شهر به‌قدری امکانات رفاهی برای مسافران در نظر گرفته‌شده است که توریست‌ها علاقه‌ای به خارج شدن از هتل نداشته باشند و در تمامی ساعات شبانه‌روز از برنامه‌های متنوع لذت ببرند.

استانبول و آنتالیا، شهرهایی که از دیدن آن سیر نمی‌شوید

سخن آخر

سفر کردن به کشور ترکیه مخصوصاً به دو شهر استانبول و آنتالیا بسیار جالب و به‌یادماندنی است، تا حدی که نمی‌توان در یک متن تمامی موارد مربوطه به این دو شهر را گنجاند. در شهر استانبول به دلیل وجود مکان‌های تاریخی و گردشگری و مراکز خرید بسیار زیبا مسافران زیادی راهی این شهر می‌شوند. شهر آنتالیا نیز به دلیل وجود سواحل تمیز و تفریحات آبی متنوع و امکانات رفاهی خوب و بازدید از جاهای دیدنی و گردشگری فصل تابستان به‌یادماندنی در انتظار مسافران است. پس بهتر است در هنگام تصمیم برای سفر به کشور ترکیه از این دو شهر غافل نشد و خاطرات خوشی برای خود و خانواده رقم زد. بی‌شک جزو خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرها هر نفر در طول عمر خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز