خبرگزاری کار ایران

برترین برگزار کننده دوره کوچینگ در ایران

برترین برگزار کننده دوره کوچینگ در ایران
کد خبر : ۱۵۰۲۳۰۰

برای آموزش کوچینگ منابع و مرجع های زیادی وجود داره. کلی تعاریف متفاوت از کوچینگ وجود داره که بیشترشون سلیقه ای هستن. پس برای یادگیری کوچینگ چه کار باید بکنیم؟

 

کوچینگ مهارتی است که باعث میشه که افراد بتونن در راه رسیدن به هدفهاشون و چالش هایی که تو این مسیر باهاش روبرو میشن خودشون از درون خودشون راه حل مخصوص رو پیدا کنن. در واقع یادگیری کوچینگ شما رو برای همیشه توانمند میکنه. این جمله معروف هم برای کوچینگ استفاده میشه که میگه کوچینگ ماهی به شما نمیده، بلکه ماهیگیری رو به شما یاد میده.

برای یادگیری کوچینگ منابع و مرجع های زیادی وجود داره. کلی تعاریف متفاوت از کوچینگ وجود داره که بیشترشون سلیقه ای هستن. پس برای آموزش کوچینگ چه کار باید بکنیم؟ کجا میشه کوچینگ رو به طور حرفه ای یاد بگیریم؟

معتبرترین مرجع بین المللی کوچینگ، فدراسیون جهانی کوچینگ International Coaching Federation است. icf بر صنعت کوچینگ نظارت داره و افرادی که میخوان کوچینگ رو به طور صحیح و اصولی دنبال کنند باید منابع و مراکز مورد تایید آنها را دنبال کنند.

در ادامه محتوای این صفحه به سوالات شما در مورد یادگیری و دوره کوچینگ می پردازیم.  

دوره کوچینگ چیست؟

برترین برگزار کننده دوره کوچینگ در ایران

کوچینگ در واقع کلمه Coaching در انگلیسی هست که چون معادل دقیقی در فارسی نداره به همون صورت استفاده میشه. معنی کوچینگ در واقع گفتگوی بالغانه بین کوچ و مراجع اون هست که باعث میشه مراجع بتونه با توجه به شرایط خودش، جواب سوالات و راه حل مشکلاتش رو پیدا کنه. کوچینگ با منتورینگ یا مشاوره فرق داره. شما با کوچینگ خودتون توانمند میشین و با مهارت هایی که در کوچینگ یاد میگیرید خودتون میتونید اهداف و راه های رسیدن بهشون رو پیدا کنید.

شما در دوره کوچینگ با اصول کوچینگ آشنا میشین و میتونین اونها رو در زندگی خودتون بکار بگیرید. حتی می تونید با کسب تجربه خودتون هم به عنوان کوچ فعالیت کنید و دیگران رو کوچ کنید. با توجه به افزایش تمایل افراد به کوچینگ، این صنعت در حال گسترش هست و شما می‌تونید از این راه درآمد داشته باشید و از کمک به دیگران و شغل خودتون لذت ببرید.

آکادمی کوچینگ مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ میتونن توی این مسیر به شما کمک کنند. یک مدرس کوچینگ حرفه ای و تمرین و علاقه شما می‌تونه از شما یک کوچ حرفه ای بسازه.

تاثیر دوره‌های کوچینگ بر زندگی حرفه‌ای و شخصی؟

مثل هرکار دیگه ای اگر میخواهید کوچینگ رو یاد بگیرید، ازش درآمد داشته باشید و از اون برای رسیدن به هدف هاتون استفاده کنید، اولین کار آموزش اصولی هست. شما باید تو این حوزه آموزش حرفه ای و استاندارد ببینید. فقط دوره های کوچینگ که استاندارد icf رو داشته باشند میتونن شما رو به این هدف برسونند. خیلی از مدرسان و افرادی که در حوزه کوچینگ فعال هستند به طور تجربی و یا با منابع نامعتبر مشغول فعالیت هستند. ولی برای اینکه هزینه و زمانی که برای کوچینگ صرف می کنید ثمربخش باشه باید در یک دوره معتبر شرکت کنید. دوره کوچینگ استاندارد و اصولی میتونه زندگی شخصی و حرفه ای شما رو متحول کنه و شما رو به سطح بالای موفقیت و رضایت درونی از خودتون برسونه.

دوره کوچینگ خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک دوره کوچینگ خوب و موثر باید بتونه شما رو توانمند کنه که بعد از اتمام دوره بتونید به راحتی از مهارت هاتون استفاده کنید. اگر میخواهید کوچ بشید و از این راه درآمد داشته باشید، باید بلد باشید بتونید برای خودتون مراجع جذب کنید و به بهترین شکل اونها رو کوچ کنید. ولی به طور کلی با بررسی موارد زیر می‌تونید متوجه بشید که چه دوره ای برای شما مناسب هست و شما رو به هدفتون میر‌سونه:

  • اول اینکه حتما مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ باشه. چون شما تو این مسیر میخواید وقت و سرمایه بگذارید؛ پس دنبال افرادی که به صورت غیر اصولی و با تجربیات محدود خودشون میخوان به شما آموزش بدن نروید.
  • دوم اینکه مدرس دوره ای که میرید، فردی با تجربه و معتبر تو این زمینه باشه. سابقه خوبی داشته باشه و مورد تایید افراد حرفه ای این حوزه باشه.
  • سوم اینکه افرادی که اون دوره رو رفتن ازش راضی باشن. تونسته باشن به موفقیت های مورد نظرشون برسن. کوچ هایی که در اون دوره شرکت کردن باید تونسته باشن کسب و کار خودشون رو راه اندازی کرده باشن و برای خودشون مراجع جذب کنند.
  • چهارم اینکه اگر میخواهید در سطح اول جهانی و در هرجای دنیا از مهارت کوچینگ استفاده کنید باید در جایی آموزش ببینید که مورد تایید فدراسیون جهانی کوچینگ باشه و در صورت نیاز بتونید گواهی معتبر و بین المللی مورد تایید icf دریافت کنید.

هزینه دوره کوچینگ چقدر است؟

برترین برگزار کننده دوره کوچینگ در ایران

هزینه ای که برای آموزش کوچینگ و یا به طور کلی هر آموزش و مهارت ارزشمند دیگه ای که صرف میکنید به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید. سرمایه روی توانمندسازی و آگاهی خودتون. شما با آموزش‌کوچینگ چیزهایی یاد میگیرید که زندگی آینده شما را تا پایان عمر دگرگون میکنه.

اما دوره های کوچینگ با توجه به آیتم های مختلفی با هم متفاوت هستند.

بر اساس موارد زیر دوره های کوچینگ هزینه های متفاوتی خواهند داشت:

  • مدرک بین المللی مورد تایید فدراسیون ‌جهانی ‌کوچینگ میدن یا نه؟!
  • در کدام شاخه از کوچینگ آموزش میبینید. چون با توجه به موضوع دوره شما، سطح آموزش ها تمرینات شما متفاوته. مثلا آموزش های بیزینس کوچینگ با کوچینگ فردی فرق داره.
  • مدت زمان جلسات چقدره.
  • فرد یا افرادی که به شما آموزش میدن در چه سطحی از اعتبار در جامعه جهانی کوچینگ هستند.
  • و...

هزینه دوره های کوچینگ در سطح استاندارد بین المللی از 30 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان میتونه متغیر باشه. البته این اختلاف قیمت بین 30 میلیون تومان تا 300 میلیون تومن به خاطر سطح تخصص دوره و موضوع اون هست، که با توجه به نیاز و تمایل افراد میتونه برای هر شخص متفاوت باشه. مثلا اگر بخواهید خودتون کوچ حرفه ای بشید و مهارت های مورد نیاز برای کوچ شدن رو یاد بگیرید باید دوره های تخصصی تری رو انتخاب کنید.

برای اینکه بتونید خودتون به عنوان یک کوچ حرفه ای کار کنید و اون رو به دیگران آموزش بدید، دوره تربیت کوچ حرفه ای برای شما مناسبه.

هزینه دوره های آموزش کوچینگ یا همون Coach training که مورد تایید ICF باشند از حدود 100 میلیون تومان شروع میشن که اغلب به صورت نقدی یا اقساط میشه اون رو پرداخت کنید.

مدرک دوره کوچینگ

فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) معتبرترین مرجع جهانی کوچینگ است که در همه جای دنیا مورد قبوله. خیلی جاها شاید بعد از گذروندن دوره بهتون مدرک بدن ولی خب مدرک بین المللی باید مورد تایید آی سی اف باشه و لوگو داشته باشه. آدرس وبسایت فدراسیون جهان کوچینگ  coachingfederation.orgاست که اگر علاقه دارید می‌تونید به وبسایتشون سر بزنید و مطاله کنید.

بهترین دوره ‌آموزش‌کوچ فارسی

با توجه به چیزهایی که گفتیم برترین برگزار کننده دوره کوچینگ در ایران که دوره موثر و کاربردی داشته باشه، مدرک معتبر بده و مدرس اون یکی از شناخته شده ترین کوچ های فارسی زبان مورد تایید ICF باشه، دوره آموزش کوچ یا Coach training آکادمی ستاره شمال با شهاب اناری هست. آکادمی ستاره شمال با نام North Star Success در کانادا ثبت شده و مورد تایید فدراسیون جهانی است.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز