خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر به جزیره هرمز از قشم

راهنمای سفر به جزیره هرمز از قشم
کد خبر : ۱۴۵۰۷۶۹

جزیره هرمز، یکی از شگفت انگیزترین نقاط ایران در جنوب کشور است. زیبایی‌های این جزیره طی چند سال اخیر، بسیار مورد توجه گردشگران بوده است.

 سواحل زیبا، آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و از همه مهمتر خاک هزار رنگ جزیره، به قدری زیبا هستند که وصف آن در سخن نمی‌گنجد. این ویژگی‌ها باعث شده تا اغلب مسافران، قصد سفر به این جزیره خاص را داشته باشند. اما موقعیت جزیره هرمز به گونه‌ای است که امکان سفر مستقیم به آن وجود ندارد و امکانات رفاهی آن کمی محدود است. به همین خاطر باید یک اتاق در هتل آوینا قشم رزرو کرده و فردای آن با کشتی به جزیره هرمز بروید. این مطلب از سایت فلای تودی، درباره راهنمای سفر به جزیره هرمز از قشم است.

آشنایی با جزیره هرمز و موقعیت آن

جزیره هرمز، شامل مجموعه‌ای از مناظر طبیعی و بکر است. کوه‌های آتش فشانی و خاک‌های رنگین کمانی این دیار به گونه‌ای است که هر گردشگری را به تماشای زیبایی‌های خود دعوت می‌کند. اما این جزیره در ۸ کیلومتری بندرعباس و در مجاورت تنگه هرمز قرار دارد. جزیره به صورت بیضی شکل بوده و تنها نقطه جمعیتی آن، در بخش شمالی قرار دارد. نزدیکی جزیره به تنگه هرمز، باعث شده تا اهمیت بازرگانی و راهبردی بسیار بالایی داشته باشد. جالب است بدانید که جزیره هرمز به مدت بیش از یک سده، در اشغال پرتغالی‌ها بوده و در دوره شاه عباس بازپس گرفته شده است.

موقعیت جزیره به گونه‌ای است که امکان سفر مستقیم به آن وجود ندارد. چون جزیره در میان آب‌های خلیج فارس قرار داشته و فاقد فرودگاه برای پرواز مستقیم است. به همین خاطر باید ابتدا خود را با وسیله شخصی، قطار یا هواپیما به بندرعباس یا قشم رسانده و سپس از طریق اسکله‌های این شهر، به جزیره هرمز بروید.

راهنمای سفر از قشم به هرمز

سفر از قشم به هرمز، با استفاده از شناور‌های دریایی انجام می‌شود. این شناور‌ها بسیار مطمئن بوده و برای رفت و برگشت از قشم به هرمز و یا برعکس استفاده می‌شوند. این شناور‌ها فاصله بین این دو جزیره را در عرض ۴۵ دقیقه طی می‌کنند. این شناور‌ها در اسکله شهید ذاکری قشم هستند و باید با تاکسی یا وسیله شخصی، خود را به این اسکله برسانید.

اما قبل از رفتن به اسکله، فراموش نکنید که هرمز جزیره‌ای کوچک با امکانات محدود است. پس شاید برای اقامت و شب ماندن در هرمز، دچار مشکل شوید و یا هزینه‌های استفاده از اتاق‌های بومگردی این جزیره کمی زیاد باشد.

به همین خاطر بهتر است که اتاق خود را در هتل آوینا قشم رزرو کرده و پس از یک شب اقامت در هتل، صبح فردای آن را برای رفتن به جزیره هرمز انتخاب کنید. بدین ترتیب یک روز کامل وقت دارید تا از کوه‌های رنگین کمانی جزیره قشم و سواحل زیبای آن لذت برده و شب را دوباره به قشم برگردید.

راهنمای سفر به جزیره هرمز از قشم

ساعت حرکت شناور‌های دریایی از قشم به هرمز

سفر با شناور‌های موجود در اسکله‌ی شهید ذاکری قشم، در تمام روز‌های هفته امکان‌پذیر است. فقط این شناور‌ها برای رفتن از قشم به هرمز و یا بالعکس، ساعات حرکتی مشخصی دارند. مثلاً در ساعت‌های ۷، ۹، ۱۴ و ۱۷ شناور‌ها از قشم به سمت هرمز، و در ساعات ۸، ۱۰ و ۱۵ از جزیره هرمز به سمت قشم حرکت دارند. به همین خاطر باید ساعت رفت و برگشت خود به جزیره هرمز را با برنامه کاری این شناور‌ها تنظیم کنید تا احیانا سفر شما دچار مشکل نشود.

چگونگی تهیه بلیط شناور‌های دریایی و قیمت آن

بلیط این شناور‌ها را می‌توان به دو صورت اینترنتی و حضوری تهیه کرد. در روش حضوری باید به اسکله شهید ذاکری قشم رفته و بلیط این شناور‌ها را بخرید. اما در شیوه اینترنتی، لازم است تا به سایت www.qeshmepay.ir مراجعه کرده و متناسب با تعداد مسافران خود، بلیط سفر از قشم به هرمز را سفارش داده و هزینه آن را اینترنتی پرداخت کنید.

قیمت بلیط این شناور‌ها در کل خیلی زیاد نبوده و اغلب مسافران توانایی خرید آن را دارند. ولی خب با توجه به گردشگری بودن جزیره قشم و زیبایی‌های هرمز، گاهی اوقات متقاضی برای خرید این بلیط‌ها زیاد می‌شود و متناسب با آن قیمت بلیط نیز افزایش می‌یابد. به همین خاطر توصیه می‌شود که سفر خود برای رفتن از قشم به هرمز را برای ایام غیر پیک مسافرتی تنظیم کنید.

مراحل خرید بلیط حضوری شناور‌های دریایی قشم

برای تهیه بلیط شناور‌ها و سوار شدن بر آن‌ها، باید مراحل زیر را طی کنید:

رفتن به اسکله شهید ذاکری و مراجعه به گیت صدور بلیط

ارائه کارت ملی و خرید بلیط

مراجعه به گیت کنترل بلیط

سوار شدن بر شناور‌ها

پس از تکمیل شدن ظرفیت مسافران، شناور‌ها به سمت جزیره هرمز راهی می‌شوند. البته برای گردشگرانی که سفر‌های زیادی با شناور انجام می‌دهند، یک کارت بلیط اعتباری وجود دارد که می‌توان در تمامی بنادر قشم از آن استفاده کرد.

شماره تماس‌های ضروری در سفر به هرمز

سفر از قشم به هرمز، از طریق دریا انجام می‌شود و شاید در حین سفر یک مشکلی برای شما پیش بیاید. به همین خاطر باید یک سری شماره تماس ضروری برای شرایط اضطراری داشته باشید. ضروری‌ترین شماره تماس‌ها را در زیر آورده‌ایم:

شماره تماس اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

شماره تماس بندر هرمز: ۰۷۶۳۵۳۲۳۱۸۵

شماره تماس مرکز جستجو و نجات دریایی: ۱۵۵۰

نکات مهم برای سفر از قشم به هرمز

توجه به یک سری نکات و رعایت آن‌ها در حین سفر از قشم به هرمز، ضروری است. این نکات ضروری را در ادامه آورده‌ایم:

قبلاً از قایق‌های موتوری برای مسافرت بین قشم و هرمز استفاده می‌شد. اما استفاده ار این قایق‌ها در شرایط بد جوی خطرناک است و به هیچ توصیه نمی‌شود.

شناور‌ها در شرایط بد جوی، حرکتی به سمت جزیره هرمز ندارند. پس قبل از خرید اینترنتی بلیط، حتماً شرایط آب و هوایی را چک کنید.

حین سفر از قشم به هرمز و سوار شدن بر شناور‌ها، حتماً جلیقه نجاتی که به شما داده می‌شود را به تن کنید تا خطری شما را تهدید نکند.

برای بردن وسیله شخصی خود به جزیره هرمز، باید به بندر پل قشم رفته و از لندینگ کرأفت یا همان شناور‌های خودروبر به سمت جزیره بروید که البته هزینه آن کمی زیاد است.

سخن نهایی

برای اغلب مردم، شاید یک یا دو بار فرصت سفر به قشم و اقامت در هتلی مجلل چون هتل آوینا قشم پیش بیاید. به همین خاطر نباید همین فرصت‌های محدود را از دست داد و بهتر است که ساعاتی از این سفر را، به تماشای جزیره هرمز اختصاص دهید. چون جزیره هرمز همان سرزمین عجایبی است که بار‌ها در کودکی تصور کرده‌ایم. جزیره‌ای با خاک‌های رنگی و کوه‌های زیبا که چشم آدمی از تماشای آن‌ها سیر نمی‌شود.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز