خبرگزاری کار ایران

درباره اندولیفت چه می‌دانید؟

درباره اندولیفت چه می‌دانید؟
کد خبر : ۱۴۴۵۴۳۳

در این مقاله می‌خواهیم در مورد اندولیفت صحبت کنیم. پیشرفت علم و تکنولوژی تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع حتی به بحث زیبایی و جوانسازی نیز رسیده و انسان به کمک تکنولوژی، می‌تواند پیری خود را به تاخیر بیندازد. در این بین فناوری لیزر کاربردهای بسیار زیادی دارد. انواع لیزرهای مختلف مانند لیزر اربیوم، جوان شدن و جوان ماندن انسان را آسان کرده‌اند. یکی از اقداماتی که به کمک فناوری لیزر انجام می‌شود، اندولیفت است. در ادامه با این مبحث بیشتر آشنا خواهیم شد.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که به کمک لیزر انجام می‌گیرد. در این روش بافت‌های عمقی پوست تحریک شده و از این طریق کلاژن‌های جدید ساخته می‌شوند. این موضوع به رفع افتادگی پوست و سفت‌تر کردن آن منجر خواهد شد. در این روش نیازی به سوراخ کردن پوست نیست؛ بلکه یک فیبر بسیار نازک وارد پوست شده و در قسمتی مابین بافت چربی و لایه عمقی پوست قرار می‌گیرد.

لیزر دایود به کمک یک فیبر دیگر وارد این فیبر شده و انرژی آن در طیف مادون قرمز، در سطح خود جابجا می‌شود. اندولیفت جزء روش‌های جوانسازی کم‌تهاجم محسوب می‌شود. در این روش نیازی به بیهوشی بیمار نیست و پزشک می‌تواند به صورت سرپایی کار خود را انجام دهد. از آنجایی که این روش جراحی نیست، بنابراین از باقی ماندن جای بخیه و اسکار نیز خبری نخواهد بود.

مزایای اندولیفت

اندولیفت مزایای زیادی دارد؛ اولین مزیت آن کانتورینگ صورت و سفت شدن پوست است. همچنین از آنجایی که در این روش هیچ سوراخ و جراحتی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود، خونریزی، هماتوم و جای زخم نیز ندارد. این روش مدت زمان کوتاهی داشته و سرپایی انجام می‌گیرد و دوره نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است. در صورت انجام اندولیفت، می‌توانید نتایج آن را در همان جلسه اول مشاهده کنید.

امنیت این روش در مقایسه با سایر روش‌های جراحی بیشتر است؛ زیرا سایر اعضای زیر پوست تحت تاثیر قرار نگرفته و آسیب نمی‌بینند. علاوه بر آن برای انجام این روش فقط به یک جلسه درمان نیاز بوده و زمان ریکاوری آن نیز کوتاه است. از طرفی از نظر هزینه نیز روشی به‌صرفه محسوب می‌شود. ضمناً دقت و درستی این روش، در مقایسه با سایر روش‌های زیباسازی و جوانسازی صورت بیشتر است.

نکته دیگری که در خصوص این روش وجود دارد این است که پرتو لیزری که در آن استفاده می‌شود، دارای طول موج ۱۴۷۰ نانومتر است. این طول موج در رده طول موج‌های مادون قرمز قرار دارد. طول موج مادون قرمز، بر روی سلول‌های چربی نیز اثر می‌گذارد. در نتیجه این اثرگذاری، افتادگی و شلی ایجاد شده در اثر تجمع چربی در ناحیه مورد نظر از بین رفته و پوست مستحکم‌تر می‌شود.

درباره اندولیفت چه می‌دانید؟

کاربردهای اندولیفت

اندولیفت کاربردهای بسیار زیادی دارد؛ از مهمترین کاربردهای آن، سفت کردن پوست و بین بردن چربی‌های اضافه در قسمت‌های مختلف بدن است. به طور مثال چربی‌های زیر گردن یا همان ناحیه غبغب، به کمک این روش از بین می‌روند. تحریک ساخت کلاژن و عروق و زاویه‌سازی صورت و فک از دیگر کاربردهای آن هستند. از این روش برای درمان افتادگی پوست قسمت‌های مختلف صورت مانند پلک‌های پایین، چانه، غبغب، گردن، گونه‌ها، اطراف دهان و خط فک استفاده می‌شود.

کدام قسمت‌ های بدن برای انجام اندولیفت مناسب هستند؟

از روش اندولیفت تنها برای جوانسازی و کاهش چربی‌های صورت استفاده نمی‌شود؛ بلکه این روش چربی نواحی مختلف بدن را ذوب کرده و بلافاصله ناحیه تحت درمان را دچار انقباض می‌کند. این روش در رفع افتادگی‌های ملایم پوست، در نواحی گردن، صورت و بازوها موثر است. برای بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن نیز مانند ماهیچه‌های سرینی، زانوها، نواحی اطراف ناف، نواحی داخلی ران و مچ پا می‌توان از این روش استفاده کرد.

میزان ماندگاری روش اندولیفت

به طور کلی ماندگاری انواع روش‌های زیبایی، صرفاً بر اساس نوع آن روش سنجیده نمی‌شود. بلکه به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ عواملی مانند نوع پوست فرد، شرایط بودن، میزان و نوع مشکلات موجود در پوست، سبک زندگی فرد و … در این زمینه دخیل هستند. در مورد اندولیفت نیز نمی‌توان ادعا کرد که اثرات آن دائمی هستند. اما از آنجا که اثرات کامل آن پس از ۶ ماه قابل رویت است، می‌توان تخمین زد که مدت زمان زیادی را می‌توانید از اثرات آن بهره‌مند شوید.

مدت زمان انجام اندولیفت چقدر است؟

این موضوع که انجام روش اندولیفت چقدر طول می‌کشد نیز، بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ عواملی مانند ناحیه تحت درمان، تعداد نواحی، وسعت آنها، نوع مشکل و … . به طور مثال انجام این روش برای یکی از قسمت‌های صورت با کل صورت متفاوت است. همچنین انجام آن برای نواحی مختلف بدن با صورت فرق دارد. اما به عنوان نمونه برای یکی از اعضای صورت حدود ۵ دقیقه زمان لازم است. کل صورت نیز نزدیک به نیم ساعت زمان خواهد برد.

مراقبت‌ های درمانی پس از انجام اندولیفت

  • پرهیز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، ۲ تا ۳ روز پس از درمان (دقت کنید که قطع دارو، حتماً باید با مشورت پزشک باشد)
  • مصرف منظم داروها و کرم‌های تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از مصرف الکل و دخانیات به مدت سه روز‌
  • پرهیز از آرایش کردن تا ۲۴ ساعت پس از درمان
  • مرطوب نگه داشتن پوست و بدن از طریق نوشیدن مایعات، استعمال ‌کرم‌ها، لوسیون‌های آبرسان و ماسک‌ها
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب
  • قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن (برای گردش خون بهتر باید بین سر و بدن، یک زاویه ۴۵ درجه باشد)
  • پرهیز از استرس
  • قرار دادن پانسمان بر روی ناحیه تحت درمان به مدت چند دقیقه

درباره اندولیفت چه می‌دانید؟

سخن پایانی

در این مطلب درباره عمل اندولیفت صحبت کردیم. این عمل را می‌توان یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین اعمال زیبایی به شمار آورد. تنها عارضه‌ای که ممکن است متوجه فرد شود، کمی کبودی و تورم در ناحیه ورود فیبر است که پس از ۲ تا ۳ روز رفع خواهد شد. اما با این وجود حتما باید توسط یک پزشک ماهر و متخصص انجام گیرد؛ زیرا ساده‌ترین عمل‌ها هم در صورتی که توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام گیرند، می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشند. در کلینیک زیبایی سعادت آباد، انواع اعمال زیبایی توسط پزشکان متخصص و مجرب و در محیطی کاملا بهداشتی با به‌روزترین دستگاه‌ها انجام می‌گیرند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز