خبرگزاری کار ایران

شام چی درست کنم؟

شام چی درست کنم؟
کد خبر : ۱۴۳۸۷۰۲

احتمالا شما هم هر روز این سوال را از خود می‌پرسید که شام چی درست کنم؟! درواقع ایده درست کردن شام از فرایند تهیه آن به مراتب سخت‌تر است. اغلب افراد برای تهیه شام زمان کمتری دارند، چراکه پس از یک روز خسته‌کننده، تازه باید در فکر تهیه شام باشند. وعده غذایی شام باید مقوی و البته سبک‌تر باشد تا شب خواب آرامی داشته باشید. در ادامه این مطلب با ۱۲ ایده مناسب برای شام آشنا می‌شوید.

لیست غذاها برای شام

برای انتخاب وعده غذایی شام ابتدا تصمیم بگیرید که ترجیح شما غذای برنجی است یا غذایی که با نان سرو می‌شود. سپس از لیست غذاهای شام یکی را انتخاب کنید و آن را در منزل تهیه کرده یا از طریق سفارش غذا اسنپ فود سفارش دهید.

۱. کشک بادمجان

ترکیب کشک و بادمجان غذایی خوشمزه و جذاب و ایده مناسب شام است. برای طرز تهیه کشک بادمجان ابتدا باید بادمجان را سرخ کنید. سپس بادمجان را له کرده و کشک، نعناداغ و گردو خرد شده را به آن بیفزایید. کشک بادمجان معمولا طعم ملسی دارد، اما با اضافه کردن کشک بیشتر، می‌توان آن را به صورت ترش‌تر سرو کرد.

۲. کوکو سبزی

کوکو سبزی غذایی ساده، خوشمزه و البته مقوی است که می‌توان به عنوان یک شام ساده سرو کرد. در طرز تهیه کوکو سبزی ابتدا تخم مرغ، سبزی خرد شده و معطر، کمی آرد، نمک و فلفل را مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس کوکو را داخل یک تابه با روغن داغ پهن کرده و هر دو طرف آن را سرخ کنید.

۳. فلافل

اگر شما هم معمولا فلافل را در رستوران‌های فست فود می‌خورید، این بار آن را در خانه تهیه کنید. برای طرز تهیه فلافل باید نخودها را از روز قبل در آب بخیسانید. نخود را به همراه پیاز، سیر و جعفری چند بار چرخ کنید تا یک‌دست شوند. تخم مرغ، نمک، پودر تخم گشنیز، زیره، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مواد اضافه کرده، قالب بزنید و در روغن سرخ کنید.

۴. سالاد ماکارونی

شام چی درست کنم؟

سالاد ماکارونی ایده جذاب و خوشمزه و غذای مناسب شام است. ابتدا ماکارونی را در ترکیب آب جوش و نمک بپزید و آبکش کنید. مرغ، ذرت و نخود فرنگی را نیز جداگانه بپزد. در ادامه ماکارونی، مرغ ریش ریش شده، ذرت، نخود فرنگی، خیارشور خرد شده، سس مایونز، آب لیموترش تازه، نمک و فلفل سیاه را مخلوط کنید تا سالاد ماکارونی آماده شود.

۵. اسنک گوشت

اسنک گوشت یک غذای گوشتی و خوشمزه برای شام است. در طرز تهیه اسنک گوشت ابتدا پیاز، فلفل دلمه‌ای و گوشت را تفت دهید و قارچ، کمی رب و ادویه‌ها را اضافه کنید. پس از آماده شدن مواد، روی یک نان تست کمی از مواد و پنیر پیتزا ریخته و لایه دیگر نان تست را قرار دهید. در نهایت اسنک‌ها را در ساندویچ‌ساز بگذارید تا آماده شوند.

۶. جوجه کباب

درست کردن جوجه کباب در منزل کار سختی نیست، اما بهترین غذا برای شام خواهد بود. در طرز تهیه جوجه کباب می‌توانید پس از طعم‌دار کردن مرغ، آن را روی زغال یا داخل تابه گریل، آماده کنید. اگر در شهر مشهد زندگی می‌کنید، سفارش جوجه کباب از رستوران رضایی مشهد https://blog.snappfood.ir/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D8%B9/ انتخاب بهتری است.

۷. عدسی

عدس یک ماده غذایی ارزشمند است که می‌توان برای وعده شام هم سرو کرد. برای طرز تهیه عدسی ابتدا پیاز را سرخ کرده و سپس رب گوجه فرنگی را با پیاز تفت دهید. عدس را به همراه نمک و فلفل کمی تفت دهید و آب بریزید تا عدس پخته شود. آرد سرخ کرده و سیب زمینی خرد شده را نیز در نیمه‌های پخت عدس اضافه کنید.

۸. دمی استانبولی

اگر دوست دارید تا یک غذای برنجی برای شام تهیه کنید، استانبولی انتخاب مناسبی است. در طرز تهیه استانبولی ابتدا پیاز را سرخ کرده و گوجه فرنگی را همراه پیاز تفت دهید. نمک، زردچوبه، فلفل و کمی رب را نیز اضافه کرده و هم بزنید. حالا برنج را به همراه مقدار کافی آب داخل قابلمه بریزید و پس از آنکه آب برنج تبخیر شد، آن را دم کنید.

۹. مرغ سوخاری

برای طرفداران مرغ انتخاب مرغ سوخاری همیشه ایده جذابی است؛ به ویژه زمانی که در خانه درست شود. در طرز تهیه مرغ سوخاری ابتدا تکه‌های مرغ را در پیاز، زعفران دم کرده، ماست، سبزیجات خشک، نمک و ادویه‌ها طعم‌دار کنید. در ادامه تکه‌های مرغ را ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ و در نهایت در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

۱۰. آش دوغ

آش دوغ را می‌توان به عنوان یک آش برای شام سرو کرد. برای طرز تهیه آش دوغ باید نخود و برنج را جداگانه بپزید و مخلوط کنید. در ادامه سبزی آش را اضافه کرده و زمانی که سبزی پخته شد، دوغ را داخل قابلمه بریزید. نمک و فلفل را نیز در مراحل پایانی اضافه کنید. برای تزیین آش دوغ هم نعناداغ، سیرداغ و پیازداغ گزینه‌های مناسبی هستند.

۱۱. شنیسل مرغ

شام چی درست کنم؟

برای شام بعدی، شنیسل مرغ را امتحان کنید که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در طرز تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه مرغ را با قطر کم برش زده و بکوبید؛ سپس با فلفل، نمک، پاپریکا و آبلیمو طعم‌دار کنید. مرغ را به ترتیب در آرد سفید، مخلوط تخم مرغ و خردل و آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

۱۲. املت قارچ

برای طرز تهیه املت قارچ ابتدا قارچ و گوجه فرنگی را در تابه تفت دهید. در یک کاسه تخم مرغ، جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را مخلوط کرده و به تابه اضافه کنید. زیر شعله را کم کنید تا املت به آرامی پخته و آماده شود. املت قارچ، سبک و مقوی و مناسب وعده شام است.

سفارش شام امشب با اسنپ فود

زمان کم و خستگی پس از یک روز کاری باعث می‌شود تا گاهی حوصله درست کردن شام را نداشته باشید. در این زمان‌ها اسنپ فود انتخاب مناسبی است تا غذای خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. برای این کار به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کنید و با انتخاب رستوران، غذای موردعلاقه خود را سفارش دهید. با سفارش غذای اسنپ فود دیگر نگران تهیه شام نخواهید بود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز