خبرگزاری کار ایران

آیا بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند؟

آیا بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند؟
کد خبر : ۱۴۲۸۲۷۴

سؤالی که ذهن اکثر بیماران برای استفاده از ایمپلنت دندان را به خود درگیر می‌کند، این است که آیا بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند؟ در جواب این بیماران که دوست دارند از خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان استفاده کنند باید بگوییم که بیمه‌های پایه هزینه‌های ایمپلنت دندان را قبول نمی‌کنند و برای این کار شما باید از بیمه‌های تکمیلی و گروهی استفاده کنید. 

متأسفانه بیمه‌های پایه، ایمپلنت دندان را جز خدمات زیبایی می‌دانند و فرقی نمی‌کند که شما بیمه تأمین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح، ایران، بیمه دانا، ملت و صادرات را در اختیار داشته باشید، باید هزینه‌های ایمپلنت دندان را متقبل شوید.

چه محدودیت‌هایی برای استفاده از بیمه ایمپلنت وجود دارد؟

مراکزی که بیمه گروهی و تکمیلی ایمپلنت را انجام می‌دهند با دکترهای خاص خود همکاری می‌نمایند. شما برای استفاده بیمه ایمپلنت باید به دکترهایی مراجعه کنید که طرف قرارداد با این مجموعه هستند. درصورتی‌که شما بیمه تکمیلی و یا گروهی ایمپلنت دندان را در اختیار داشته باشید و به مراکز آزاد مراجعه کنید، هزینه موردنظر برای اجرای ایمپلنت را باید خودتان پرداخت کنید و شامل تخفیف مجموعه‌های بیمه نمی‌شوید.

این مورد را هم در نظر داشته باشید که اکثر بیمه‌های تکمیلی سقف منابع مالی برای شما تعیین می‌کنند و شما نمی‌توانید به‌صورت آزاد هر میزان که نیاز دارید را مورداستفاده قرار دهید. قبل از اینکه از این نوع بیمه‌ها استفاده کنید حتماً با مرکز بیمه طرف قرارداد تماس بگیرید و از تمامی شرایط موردنظر آن‌ها اطلاع پیدا کنید تا در هنگام استفاده از بیمه‌های تکمیلی و گروهی دچار مشکل نشوید.

هزینه ایمپلنت با بیمه جانبازان چقدر است؟

برای استفاده از بیمه جانبازان ابتدا باید با بنیاد امور ایثارگران تماس بگیرید و یا با این مرکز مراجعه نمایید، زیرا سقف تعهدات بیمه جانبازان برای تقبل قیمت ایمپلنت دندان به‌صورت سالانه تغییر پیدا خواهد کرد. بررسی تعهدات بیمه جانبازان به عهده بنیاد امور ایثارگران خواهد بود.

آیا بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند؟

سقف هزینه بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان چقدر است؟

سقف هزینه بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می‌توان به وضعیت بیمار، نوع برند ایمپلنت، تعداد ایمپلنت، مقدار درمان شده و کلینیک دندانپزشکی بستگی دارد. به‌عنوان مثال یک کلینیک دندانپزشکی غرب تهران که طرف قرارداد با بیمه‌های گروهی است تعرفه‌اش با کلینیک دندانپزشکی که در شمال تهران قرار دارد متفاوت خواهد بود.

قبل از اینکه به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کنید توصیه ما به شما این است که ابتدا با مرکز بیمه موردنظر تماس بگیرید و سپس کلینیک‌های دندانپزشکی که آن‌ها معرفی می‌کنند را موردبررسی قرار دهید. بعد از بررسی سقف هزینه بیمه تکمیلی و کلینیک‌های مورد اعتماد مراکز بیمه می‌توانید بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی چقدر است؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بیمه‌ای به نام بیمه ایمپلنت دندان وجود ندارد! شما از بیمه تکمیلی خدمات دندانپزشکی استفاده می‌کنید که بخشی از این بیمه تکمیلی و گروهی شامل هزینه  ایمپلنت دندان می‌شود. فیلم‌های تکمیلی با توجه به شرایط طرف قرارداد سقف‌های متفاوتی را برای هزینه‌های ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی و گروهی را تعیین می‌کنند.

از آنجایی که بیمه‌های تکمیلی بسیار زیادی در ایران این طرح‌ها را پشتیبانی می‌کنند پیدا کردن بهترین بیمه تکمیلی برای استفاده از خدمات دندانپزشکی بسیار سخت است؛ اما با برنامه‌ریزی و بررسی‌های فراوان می‌توانید بیمه‌ای مناسب را برای استفاده از خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت انتخاب کنید.  

مدارک موردنیاز برای بیمه تکمیلی و گروهی خدمات دندانپزشکی

برای دریافت هزینه ایمپلنت دندان از خدمات بیمه نیاز به کارت شناسایی عکس‌های قبل و بعد از ایمپلنت دندان که توسط دندان‌پزشک مربوطه مهر زده‌شده است نیاز دارید. تنها مدرکی که برای دریافت هزینه لازم است همین مدارک بوده و درخواست مدارک بیشتر از سمت مرکز بیمه غیرقانونی می‌باشد.

آیا بیمه‌ها هزینه ایمپلنت دندان را قبول می‌کنند؟

بهترین بیمه تکمیلی برای ایمپلنت

بهترین و بدترین مرکز برای ایمپلنت دندان را میزان پرداخت بیمه و سقف تعهدات آن‌ها مشخص می‌کند.  بیمه‌های بسیار زیادی هستند که بیمه تکمیلی و گروهی خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌کنند ازجمله این بیمه‌ها می‌توان به بیمه دانا، بیمه آسیا، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد، بیمه آتیه سازان، بیمه نوین، بیمه دانا و بیمه دی اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

بیمه‌های ثابت به‌هیچ‌عنوان خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان را پشتیبانی نمی‌کنند. برای استفاده از خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان، لمینت دندان و کامپوزیت باید از بیمه‌های تکمیلی و گروهی استفاده کنید. هر بیمه تکمیلی با توجه به شرایط بیمار و شرایط مجموعه سقف متفاوتی را برای استفاده از خدمات دندانپزشکی در نظر می‌گیرند.

برای استفاده از بیمه‌های تکمیلی و گروهی برای ایمپلنت دندان باید از کلینیک‌ دندانپزشکی هایی که مورد اعتماد مجموعه‌های بیمه است مورداستفاده نمایید. به نظر شما کدام بیمه بهترین گزینه برای استفاده جهت اجرای ایمپلنت دندان است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز