خبرگزاری کار ایران

از گرگان چه چیزهایی می‌توانیم بخریم

از گرگان چه چیزهایی می‌توانیم بخریم
کد خبر : ۱۴۲۴۳۹۲

با خرید بلیط هواپیما گرگان، سفری بی‌نظیر را به این شهر رویایی آغاز می‌کنید تا حسابی گردش کنید و ببینید و لذت ببرید. با پایان‌یافتن سفر گرگان، مثل هر سفر دیگری، حتما دوست دارید قطعه‌ای از آن شهر دلربا را با خود به خانه بیاورید. خوشبختانه، گرگان طیف گسترده‌ای از سوغات، از فرش‌ و قالیچه‌های دستبافت تا زیورآلات و خوراکی‌هایی با طعم‌های بی‌نظیر دارد. سوغاتی که ماهیت فرهنگ، هنر و تاریخ غنی آن را به تصویر می‌کشد. چه فرش دستباف، یک قطعه سفال، زیورآلات سنتی یا ابریشم‌های خیره‌کننده را انتخاب کنید، این سوغاتی‌ها نه‌تنها زیبا هستند، بلکه شما را به میراث‌فرهنگی غنی گرگان متصل می‌کنند. پس فرصت را از دست ندهید تا تکه‌ای از این شهر خارق‌العاده را با خود ببرید و خاطرات سفر فراموش‌نشدنی خود به گرگان را برای سالیان سال گرامی بدارید.

بدون صنایع ‌دستی نفیس گرگان به‌خانه باز نگردید

سفر به گرگان بدون خرید صنایع‌دستی کامل نمی‌شود. گرگانی‌ها با الهام از نعمت‌های طبیعت در این منطقه، مجموعه وسیعی از صنایع‌دستی ‌سنتی را ارائه می‌دهد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این میان صنایع‌دستی قوم ترکمن نفیس‌تر است و هر قطعه زیبایی منحصربه‌فرد خود را به‌نمایش می‌گذارد. برخی از این صنایع‌دستی را در بازارهای سنتی و محلی و برخی از آن‌ها را تنها در موزه‌ها پیدا می‌کنید. یکی از هنرمندانه‌ترین صنایع دستی گرگان، فرش ترکمنی است. این فرش‌ها به‌دلیل سبک و ظاهر متمایزشان در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند. هیچ‌چیز بهتر از این نیست که با یکی از این قالیچه‌ها به خانه برگردید. طرح‌های این قالی‌ها انتزاعی و برگرفته از زندگی ساده و درعین‌حال معنادار، عشایر است.

جذابیت این فرش‌ها در این است که هر قبیله طراحی منحصربه‌فرد خود را دارد که هر فرش را به یک شاهکار واقعی تبدیل می‌کند. حصیرهای دست‌بافتی که توسط عشایر ترکمن استان گلستان بافته می‌شوند، به همان اندازه استثنایی هستند. یکی دیگر از یادگارهایی که می‌توانید به خانه بیاورید، حصیربافی است. همچنین از پارچه‌های دستی ابریشم رنگارنگ گرگان که یادآور زیبایی و هنر زنان این خطه است نمی‌توان به سادگی گذشت. ابریشم‌بافی همیشه در گرگان رونق داشته و از آن برای شال و سربند و لباس استفاده می‌شده است.

زیورآلات یکی دیگر از صنایع‌دستی زیبای گرگان بوده که گواه استعداد و هنرمندی مردم این خطه است. این زیورآلات زیبا در اصل با نقره ساخته شده و با سنگ‌های قیمتی تزیین می‌شوند. از جمله زیورآلات معروف ترکمن‌ها می‌توان به بیله‌زیک، گل‌آقا، سام‌سوله اشاره کرد. اگر بلیط گرگان را رزرو کردید و عازم این شهر زیبا شدید، این سوغاتی‌ها را فراموش نکنید.

از گرگان چه چیزهایی می‌توانیم بخریم

خوراکی‌های متنوع گرگان که باید به سوغات ببرید

با خرید بلیط گرگان و  سفر به این شهر زیبا، خرید سوغات خوراکی و  شیرینی‌های سنتی بسیار توصیه می‌شود. خوراکی‌های سنتی گرگان بسیار مشهور و محبوب هستند. این خوراکی‌های خوشمزه، سوغاتی منحصربه‌فردی برای دوستان و عزیزانتان خواهند بود. یکی از شیرینی‌هایی که در گرگان باید امتحان کنید، لوز زنجبیلی است. این شیرینی همان‌طورکه از نامش پیداست، لوزی‌شکل است و از آرد گندم، شکر، روغن و زنجبیل تهیه می‌شود. اگر به طعم زنجبیل علاقه دارید، این شیرینی بی‌نظیر را امتحان کنید. این شیرینی در بین مردم محلی و مسافران به یک اندازه محبوب است.

نان خرما یکی دیگر از سوغاتی‌های سنتی است که در گرگان و شهرهای دیگر ایران طرفداران زیادی دارد. نان خرمایی یکی از قدیمی‌ترین نان شیرینی‌هایی است که در این منطقه پخته می‌شده. فراموش نکنید که در سفر به گرگان، طعم این خوراکی خوشمزه را بچشید و سوغات ببرید. حلوای آماج خوراکی خاص دیگری است که شهر گرگان به آن شهرت دارد. شیرینی الماسی شکلی که از آرد گندم، عسل، روغن، پودر پسته، بادام، هل و گلاب درست می‌شود. زنان گرگانی باوجود دردسرهای پخت این حلوا، نسل‌هاست که آن را به‌عنوان غذای سنتی خصوصا برای سال نو درست می‌کنند.

سرغربیلی هم از شیرینی‌های سنتی مخصوص گرگان است که باید تست کنید. این شیرینی خوش‌طعم از آرد، مخمر، پودرقند، شیر و شکر تهیه می‌شود. سرغربیلی طعم و بافت منحصربه‌فردی دارد که آن را به خوراکی لذت‌بخش برای بردن به خانه تبدیل می‌کند. در نهایت نان پادرازی شیرینی معروفی که در شهرهای مختلف ایران پخته می‌شود و به‌خصوص مردم گرگان از آن لذت می‌برند. نان پادرازی از روغن، آرد، گلاب و سیاه‌دانه تهیه می‌شود؛ اما چیزی‌که آن را از دستورپخت‌های دیگر متمایز می‌کند، عدم وجود قند است.

محصولات طبیعی گرگان را فراموش نکنید

گرگان محصولات طبیعی و کشاورزی بی‌نظیری دارد که در سفرتان می‌توانید امتحان و خریداری کنید. وقتی بلیط گرگان را خریداری و این سفر را آغاز می‌کنید، یکی از جاهایی که باید ببینید، بازارهای محلی مثل بازار نعلبندان است. این بازار مملو از صنایع‌دستی و محصولات طبیعی و کشاورزی این منطقه است. در این بازار قدم بزنید و علاوه‌بر تماشای روزمرگی‌های مردم مهمان‌نواز گرگانی، با آن‌ها هم‌کلام شوید و از محصولات محلی آن‌ها بخرید و به خانه بیاورید.

از گرگان چه چیزهایی می‌توانیم بخریم

ارزان‌ترین بلیط گرگان را از فلای تودی بخرید

برای رزرو بلیط گرگان می‌توانید از  سایت فلای تودی استفاده کنید. با پرکردن اطلاعات لازم، مانند مبدا، مقصد، تاریخ بازگشت و سایر جزئیات شروع کنید. هنگامی که اطلاعات را ارسال کردید، گزینه‌های پرواز را برای تاریخ انتخابی خود مشاهده خواهید کرد. سپس می‌توانید از فیلتر مناسب برای محدودکردن نتایج استفاده کنید. در حال ‌حاضر پروازهای ایران ایر آسمان و قشم ایر در مسیر تهران_گرگان انجام می‌شود.

به‌ غیر از این خطوط هوایی، از مقاصد دیگری مانند زاهدان، کیش و بندرعباس و... نیز به گرگان پرواز انجام می‌شود. همچنین مسافران می‌توانند بلیط هواپیما گرگان را با ارزان‌ترین قیمت‌ها در فلای تودی خریداری کنند. برای جست‌وجوی بلیط هواپیما گرگان در سایت فلای تودی به قسمت پروازهای داخلی رفته و نوع بلیط (رفت ‌و برگشت یا یک‌طرفه) را انتخاب کنید. در ادامه مبدا، مقصد، تاریخ بازگشت، کلاس پرواز، تعداد مسافران و دیگر مشخصات لازم را اضافه کنید.  

روی دکمه جست‌وجوی پرواز کلیک کنید و در عرض چند ثانیه نتایج پرواز گرگان را مشاهده خواهید کرد. لیست پروازهای گرگان به‌صورت صعودی و از ارزان‌ترین گزینه نمایش داده می‌شود. هر پرواز دارای اطلاعات دقیقی مانند ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، زمان حرکت، مدت پرواز، کلاس پرواز و قیمت بلیط هواپیما خواهد بود. جزئیات بیشتر مانند قوانین بلیط و چمدان، فرودگاه‌ها و نوع ایرلاین را هم می‌توانید در قسمت «جزئیات بیشتر این پرواز» بیابید. پس‌از انتخاب پرواز مورد نظر، روی دکمه رزرو کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید، جایی‌که باید اطلاعات مسافر را ارائه دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز