چرا تبلیغات اینستاگرام مهم است؟ انواع تبلیغ در اینستاگرام
با وجود تمامی موانع، اینستاگرام بهطور همچنان محکم جایگاه خود را در میان میلیونها کاربر ایرانی حفظ کرده است. در حال حاضر، تبلیغات در اینستاگرام به عنوان بهترین روش برای معرفی پیج اینستاگرام و کسبوکار شما به یک طیف گسترده از مشتریان شناخته میشود. تجربه و خلاقیت تیم گاو بنفش در بهرهگیری از انواع روشهای تبلیغات در اینستاگرام، تضمین میکند که فروش شما به حداکثر میزان ممکن برسد.
به گفته کارفرمایان تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین روشها برای رشد کسب و کارها و افزایش فروش است. ثبت بیش از یک میلیون بازدید روزانه در اینستاگرام، این شبکه مجازی را به پربازده ترین بستر برای تبلیغ و رشد مشاغل تبدیل کرده است. بسیاری از کسب و کارها با تبلیغ در اینستاگرام، پلههای پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کرده و به موفقیت دست پیدا کردهاند. اما کسب و کار هایی نیز بودهاند که نه تنها با تبلیغ در اینستاگرام به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرده بلکه دچار ضرر و زیان نیز شدهاند. همین موضوع کسب و کارها را مجاب به تحقیق و بررسی روشهای تبلیغ در اینستاگرام کرده است. در این مطلب راز موفقیت در تبلیغات اینستاگرام، انواع روشهای تبلیغات هدفمند و چگونگی کسب سود حداکثری از تبلیغات را به شما آموزش خواهیم داد.
اهمیت تبلیغ در اینستاگرام چیست؟
در فضای جذاب و قابل پیشرفت اینستاگرام اهمیتی ندارد که کسب و کار شما مربوط به چه حوزهای است. شما میتوانید با انتشار محتوای مناسب و تبلیغات هدفمند، به سرعت پیشرفت کنید. فعالیت بیش از یک میلیارد کاربر در این پلتفرم مجازی میتواند به خوبی نشان دهنده اهمیت تبلیغات در اینستاگرام باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده از چند فروشنده متوجه شدهایم که بیش از 80 درصد فروش آنها از طریق اینستاگرام صورت میگیرد و فقط 20 درصد مردم با بازدید از مغازه خرید خود را انجام میدهند. همین موضوع نشان دهنده ارزش بالای تبلیغ در اینستاگرام است.
انواع روشهای تبلیغ در اینستاگرام چیست؟
به طور کلی ۳ روش برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد:
تبلیغات گسترده در اینستاگرام
در روش تبلیغات گسترده در پلتفرم اجتماعی اینستاگرام، تصاویر تبلیغاتی شما به صورت همزمان در قسمتهای استوری، ریلز و پُستها توسط صدها صفحه بازدید بالا در اینستاگرام منتشر میشوند. این روش باعث ایجاد تأثیر سریع و جذب کاربران به پروفایل شما میشود. کاربران اینستاگرام با چندین بار مشاهده تبلیغات شما، کنجکاوی خود را افزایش میدهند و به طور مستقیم به پروفایل شما هدایت میشوند. به عبارت دیگر، نام تجاری یا محصول شما در ذهن مخاطبان حک میشود و به سرعت منجر به افزایش تعداد دنبالکنندگان و افزایش فروش میگردد.
تبلیغات گسترده میتواند به سرعت یک برند ناشناخته را به شهرت برساند، اما این تأثیر ممکن است موقت باشد. تکرار تبلیغات گسترده یا ترکیب این روش با تبلیغات اینفلوئنسری یا استراتژیهای بازدیدی، که فالوورها را به مشتریان وفادار تبدیل میکند، میتواند بهبود و استمرار تأثیر گذاری داشته باشد.
قدرت و اثر گذاری اینستاگرام به قدری است که میتواند یک شبه کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند! تبلیغات گسترده اینستاگرام این امکان را به کسب و کارها داده است تا به سرعت دیده شوند و افزایش قابل توجهی در فروش داشته باشند. این روش بدین گونه است که کسب و کار شما در طول فواصل مشخص و یا به طور همزمان (طبق صلاحدید) در چندین پیج اینستاگرامی پر بازدید انجام میشود. مقرون به صرفه بودن، دیده شدن کسب و کار به طیف عظیمی از مخاطبان، از جمله ویژگیهای منحصر به فرد این روش تبلیغاتی است.
تبلیغات توسط بلاگرها یا اینفلوئنسرها
فرد موثر یا اینفلوئنسر، یک شخصیت معروف است که توانایی تأثیرگذاری بر زندگی بسیاری از افراد را از طریق نمایش سبک زندگی خود دارد. حضور این افراد در فضای مجازی، به ویژه در اینستاگرام، باعث جذب تعداد زیادی از دنبالکنندگان میشود.
از دیگر روشهای تبلیغ در اینستاگرام تبلیغ توسط بلاگرها است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به دلیل تاثیر گذاری این اشخاص بر مخاطبین، تبلیغات توسط بلاگرها تاثیر زیادی در رشد کسب و کارها و افزایش فروش محصولات خواهد گذاشت. دنبال کنندگان بلاگرها، به دلیل علاقهای که به آنها دارند مشتاقاند تا از لباس یا وسایلی که مورد پسند آنها است استفاده کنند. به همین دلیل معرفی محصول توسط بلاگر ها و اینفلوئنسرها بسیار تاثیر گذار است. از دیگر مزایای تبلیغ محصول یا سرویس در اینستاگرام توسط بلاگرها اثر گذاری آن است. دلیل این موضوع نیز اعتمادی است که کاربران به بلاگرها دارند. معایب این روش هزینه بالایی که باید به بلاگر مربوطه پرداخت شود.
تبلیغات انجام شده توسط این افراد به دو دسته اصلی تقسیم میشوند:
1. بلاگرها:
بلاگرهای اینستاگرامی با نشان دادن زندگی روزمره و جذاب خود، توانایی دارند فالوورهای بسیاری را به خود جلب کنند. این افراد با تبلیغ یک محصول و ارتباط بخشیدن آن به یک سبک زندگی خاص، قادرند تصویر مثبتی از محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.
2. واینرها:
واینرها افرادی هستند که با تولید محتوای طنز و جذاب، به جذب مخاطبان میپردازند. این افراد تبلیغات را به شکل طنزآمیز در پستها و استوریهای خود قرار میدهند و به نحوی غیرمستقیم تأثیرگذاری بر روی مخاطبان داشته و محبوبیت آنها در افزایش فروش محصولات بسیار مؤثر است.
به طور کلی، این دو گروه از اینفلوئنسرها با استفاده از استراتژیهای مختلف، توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مخاطبان را دارند و در تبلیغات اینستاگرامی نقش مهمی ایفا میکنند.
تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام
در این روش، هزینه تبلیغات شما بر اساس تعداد بازدیدهای صفحه (استوری یا پست) تعیین میگردد. به عنوان مثال، در صورت تعیین هزینه "هر هزار بازدید" به مبلغ بیست هزار تومان برای یک پیج، و در صورتی که پنجصد هزار نفر استوری را مشاهده نمایند، تبلیغدهنده میبایست مبلغ ۲۰ ضربدر ۵۰ هزار تومان را به مدیریت پیج پرداخت نماید.
تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام، به ویژه برای صفحاتی که به دنبال جذب مخاطبان جدید و افزایش شناخت آگاهی از برند خود هستند، مناسب است. بسیاری از پیجها از استفاده دورهای از تبلیغات بازدیدی به منظور حفظ نام برند خود در ذهن مخاطبین استفاده مینمایند.
همچنین، صفحاتی که قصد برگزاری جشنواره، رویداد (ایونت)، یا مسابقه را دارند نیز از تبلیغات بازدیدی بهرهمند میشوند به منظور افزایش شناخت این رویدادها و جلب توجه مخاطبان.
نکات مهم قبل از تبلیغ در اینستاگرام
در این بخش به چند نکته مهم که قبل از تبلیغات اینستاگرام باید بررسی شود میپردازیم:
نوشتن بیو پیج اینستاگرام
نوشتن متن بیو اینستاگرام به صورت حرفهای و متناسب با فعالیت پیج، از اولین اقداماتی است که قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید انجام دهیم. بیوگرافی اینستاگرام باید هدفمند و شامل معرفی کامل اما مفید از پیج اینستاگرامی باشد. بیو اینستاگرام شامل موارد زیر است:
- تصویر پروفایل: بهتر است از تصویر لوگو یا برند خود در تصویر پروفایل استفاده کنید.
نام کاربری: این قسمت باید نامی کوتاه و جذاب متناسب با پیج اینستاگرامی خود انتخاب کنید. مثلا اگر پیج اینستاگرام شما فروشگاه لباس است، در این بخش میتوانید از کلمه گالری لباس استفاده کنید.
- بیوگرافی پیج: باید با استفاده از 150 کاراکتر، برند خود را به شکلی جذاب معرف کنید. بیو اینستاگرام بهترین فرصت برای جذب مخاطب است. در واقع بیو توضیح مختصری درباره روند کاری پیج اینستاگرام است. کاربران اینستاگرام به شدت تحت تاثیر توضیحات کوتاه در بیو پیج قرار میگیرند. انتخاب درست کلمات کلیدی مهم در بیو اینستاگرام باعث بهبود سئوی اینستاگرام در پیج اینستاگرام شده و پیج شما در جستجوهای کاربران نمایش داده خواهد شد.
- آدرس سایت: در این قسمت حتما آدرس سایت خود را وارد کنید. اگر سایت ندارید میتوانید از لینک شبکههای اجتماعی خود مثل تویتر فیسبوک و یا تلگرام استفاده کنید.
- تماس با ما: این بخش مهم باید حتما با شماره تماس شما پر شود. اگر شعبه حضوری دارید بهتر است آدرس خود را وارد این بخش کنید.
شناسایی مخاطب هدف
قبل از تبلیغ در اینستاگرام باید مخاطبین هدف پیج خود را شناسایی کرده و پیجهای اینستاگرامی مرتبط با حوزه کاری خود را برای تبلیغات انتخاب کنید. هر پیج در اینستاگرام مخاطب خاص خود را دارد و این مخاطبین ویژگی بخصوصی دارند. برای مثال اگر پیج اینستاگرامی شما در رابطه با فروش پکیجهای آموزشی کنکور است، سفارش تبلیغات به پیجی که محتوای آشپزی دارد به هیچ عنوان انتخاب هوشمندانهای نخواهد بود؛ چرا که مخاطبین پیجهای آشپزی عموما زنان خانهدار و در رنج سنی 25 تا 45 سال بوده و افرادی که به پکیج آموزشی کنکور نیاز دارند عمدتا زیر 25 سال سن دارند.
بررسی کپشن پست ها
اینستاگرام اجازه استفاده از 2200 کاراکتر در متن کپشن اینستا را به کاربران داده است. پس بهتر است از این تعداد نهایت بهره را ببرید. قبل از این که تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید سری به پستها بزنید، سعی کنید تمام اطلاعات مربوط به پست را داخل کپشن بگنجانید تا بعد از تبلیغات مخاطبین با مطالعه کپشن ترغیب به اقدام عملی شوند. استفاده از ایموجی های مناسب در کپشن باعث جذابتر شدن کپشن شده و خواندن آنرا برای مخاطبان ساده تر میکند. میتوانید کپشن پست را به بخش های مختلف تقسیم کنید و خوانایی کپشن را با ایجاد فاصله های خالی بهبود دهید.
تعداد پست
توجه داشته باشید که لازمه شروع تبلیغات در اینستاگرام، داشتن حداقل 30 پست و حداقل 500 فالور است. بنابراین باید قبل از شروع تبلیغات، تمرکز خود را روی تولید محتوای با کیفیت و جذب تعدادی فالور کنید تا مخاطبین بهتر بتوانند به پیج شما اعتماد کنند.
بررسی تعداد تبلیغات در روز
معیار مهم دیگری که شما را در انتخاب بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ کمک میکند، تعداد تبلیغاتی است که ادمین پیج اینستاگرام روزانه منتشر میکند. بسیاری از پیجهای اینستاگرامی روزانه تعداد زیادی معرفی دارند و قطعا بازدهی در این پیجها پایین است. شما به عنوان مخاطب نیز از تعداد بالای تبلیغات برخی اکانتها خسته میشوید و به سرعت از آن میگذرید. عموما پیجهایی که در تعداد معرفیهای روزانه خود محدودیت داشته و به قول معروف هر پیجی را تبلیغ نمیکنند، تبلیغات پربازدهتری دارند.
ایجاد هایلایت
حتما قبل از انجام تبلیغات نسبت به ایجاد هایلایت های اینستاگرام اقدام کنید. پیشنهاد میکنیم که برای افزایش اعتماد مخاطب، حتما از هایلایت رضایت مشتری استفاده کنید، میتوانید چند مورد از رضایت و بازخورد مشتریان خود را هایلایت کنید. همچنین هایلایتی تحت عنوان تخفیف دارها، تماس با ما، تیم ما، خدمات ما و همچنین طبقه بندی محصولات مانند کفشهای اسپورت، مانتوهای مجلسی، و ... ایجاد کنید. هایلایتها به شکل قابل توجهی در جذب مخاطب، موثر عمل میکنند.
نکات مهم بعد از تبلیغ در اینستاگرام
فعالیت هدفمند
بعد از اتمام تبلیغ در اینستاگرام، به تعداد فالورهای شما افزوده خواهد شد. باید سعی کنید تا در نشر استوری و پست نامربوط زیاده روی نکنید. اگر مخاطبین با تعداد بالای استوری و پست در روز مواجه شوند، بی درنگ پیج شما را آنفالو خواهند کرد! بنابراین به صورت منظم و طبق برنامه ریزیهای انجام شده، استوری یا پست منتشر کنید.
پست جایزه دار!
فالورهایی که بعد تبلیغ در اینستاگرام به پیج شما اضافه شدهاند، بسیار ارزشمند هستند و باید برای حفظ آنها تلاش کنید. یکی از روشهایی که میتوانید فالورهای جدید خود را به فالورهای وفادار تبدیل کنید؛ هدیه دادن است. مثلا میتوانید با ایجاد کمپین، از بین افرادی که فعالیت بالایی در پیج شما دارند، چند نفر را انتخاب کرده و به آنها هدیه دهید. این هدیه میتواند از یک شارژ یا بسته اینترنتی گرفته تا یکی از محصولات شما باشد. این کار علاوه بر حفظ فالوور، محبوبیت برند شما را نیز بیشتر میکند.
انتخاب بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام
پیجی که برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب میکنید، نقش بسزایی در موفقیت آمیز بودن تبلیغات شما خواهد داشت. بهترین پیج اینستاگرام برای تبلیغ برای هر کسب و کاری متفاوت است. به طور کلی پیجهای اینستاگرام که دارای فالورهای واقعی بالا، بازدهی مناسب، فعالیت مداوم و ارتباط با حوزه کاری شما باشند، بهترین پیج اینستاگرام برای سفارش تبلیغ شما خواهند بود.
پیشنهاد میکنیم که برای یافتن بهترین پیج اینستاگرامی مرتبط با فعالیت شما، حتما از متخصصین این حوزه کمک بخواهید.در آژانس گاو بنفش ما با بررسی حوزه کاری کارفرما بهترین گزینه ها را برای انجام تبلیغات اینستاگرام به شما معرفی خواهیم کرد.
هزینه تبلیغ اینستاگرام به چه مواردی بستگی دارد؟
هزینه تبلیغ در اینستاگرام به عوامل مختلفی مثل تعداد فالور، میزان تعامل کاربران (engagement)، روش تبلیغ و... بستگی دارد که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.
تعامل یا اینگجمنت پیج
مهمترین عامل در تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام، اینگیجمنت پیج است. اینگیجمنت یا تعامل پیج اینستاگرام، میزان فعالیت فالوورها و بازدهی محتوای تبلیغاتی شما را نشان میدهد. این عامل مشخص میکند که تعداد فالور های پیج اینستاگرام واقعی است یا فیک؟ هرچه تعامل پیج اینستاگرام بیشتر باشد، سرنخ های فروش بیشتری خواهی گرفت و هزینه تبلیغ نیز بیشتر خواهد بود.
تعداد فالوورها
عامل موثر دیگر در هزینه تبلیغات اینستاگرام، تعداد فالور پیج است. هرچه این عدد بیشتر باشد، افراد بیشتری تبلیغ شما را مشاهده کرده و در نتیجه بازدهی تبلیغ شما نیز بالاتر خواهد رفت.
نحوه انتشار تبلیغ
عامل موثر دیگر در هزینه تبلیغ اینستاگرام نوع انتشار آن در پیج است. با توجه به اینکه تبلیغ در پست، استوری یا ریلز منتشر شود، هزینه تبلیغ در اینستاگرام متغیر خواهد بود.
سناریوی تبلیغاتی و تولید محتوا
محتوای تبلیغاتی شما میتواند بصورت ویدیو یا عکس باشد. در تبلیغات ویدیویی در صورتیکه یک سناریوی خوب داشته باشید اثرگذاری تبلیغ بیشتر خواهد شد. یک نکته دیگر استفاده از بازیگر، تبلیغ نویس و تجهیزات حرفه ای برای تصویربرداری و صدابرداری ویدیو است. همه این موارد بر هزینه های تولید ویدیوی تبلیغاتی اثر خواهد گذاشت. در آژانس گاو بنفش، تلاش ما طراحی بهترین سناریوهای تبلیغاتی برای مشتریانمان است. گاو بنفش این امکان را دارد تا مناسبترین بازیگران و تجهیزات را برای تولید محتوای ویدیوی جهت انتشار بصورت ریلز و استوری برای شما فراهم کند.
مزایای تبلیغ در اینستاگرام با گاو بنفش
با توجه به فضای رقابتی در اینستاگرام و نیاز کسب و کارها به تبلیغات، آژآنس گاو بنفش در برندینگ، اجرای کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام به کمک مشاغل آمده است. همکاری با این مجموعه به معنای تمرکز تعدادی کارشناس متخصص بر تمامی ابعاد پروژه شما است و این موضوع درصد موفقیت پروژه شما را بیشتر خواهد کرد. مزایای همکاری با این شرکت به شرح زیر است:
تبلیغ در مرتبط ترین پیج برای کسب و کار شما
با وجود تنوع پیجهای اینستاگرام، انتخاب بهترین و موثر ترین آنها برای کسب و کار شما، کار دشواری خواهد بود. اینکه تبلیغات در کدام پیج اینستاگرامی میتواند شما را به فروش برساند مسئلهای بسیار مهم است. متخصصین گاو بنفش با ارائه بهترین گزینهها برای تبلیغات شما میتوانند مسیر پیشرفت را هموارتر کنند.
انتخاب بهترین زمان برای تبلیغ در اینستاگرام
اگر تجربه تبلیغ در اینستاگرام ر اداشته باشید، قطعا متوجه شدهاید که تبلیغات در روزهایی از ماه و یا تاریخهایی خاصی در سال پربازدهتر است. نسبت به پیج اینستاگرامی شما، کارشناسان مربوطه در گاو بنفش بهترین زمان برای تبلیغ در اینستاگرام را به شما پیشنهاد میکنند.
ارائه پشتیبانی حتی بعد از انتشار تبلیغ
کارشناسان مربوطه در این مجموعه حتی بعد از انتشار تبلیغات شما، پیگیر وضعیت آن خواهند بود. آنها به دقت تعداد فالوورهای که به شما میپیوندند، تعداد تعامل، تعداد بازدید، تعداد کلیک روی لینک و ... را بررسی و راهکارهایی را ارائه میدهند تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید. گاو بنفش تا انتهای فرآیند تبلیغات پشتیبان شماست و کار اینجا تمام نمیشود! در ادامه روند رشد صفحهی شما، همراه و مشاور شما میماند.
کاملترین راه حل تبلیغات
گاو بنفش تکمیلترین راهحل تبلیغات در سوشالمدیا و اینستاگرام است. تنهای مجموعهای که حتی در مرحله طراحی سناریو و بنر نیز همراه شماست.
تخمین جذب
گاو بنفش تنها مجموعهای است که در مرحله مشاوره، تخمین و پیشبینی نسبی ارائه میکند! همین گواه بر تجربهی هزاران کمپین تبلیغاتی است.
جمع بندی
در این مطلب سعی بر آن شد تا ابعاد مختلف تبلیغات در اینستاگرام، روشهای موثر برای تبلیغ، نکات مهم و موثر در تبلیغات هوشمندانه بررسی شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست بلکه بهرهمندی از محتوای خلاقانه و رعایت اصول ارتباطی است که امکان پیشرفت و برندسازی را به کسب و کارها میدهد. با توجه به اینکه اینستاگرام، تبدیل به یک فضای رقابتی برای فروش شده است، تجربیات مجموعه گاو بنفش موجب میشود تا شما چند پله از رقبای خود بالاتر باشید. آژانس گاو بنفش با سالها تجربه در زمینه خدمات تبلیغات در اینستاگرام راهنمای شما در موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی است. برای مشاهده نمونه کارهای موفق تبلیغات اینستاگرام به ادرس www.gavebanafsh.com مراجعه کنید و با خدمات ما بیشتر آشنا شوید. همچنین شما میتوانید با تماس با شماره تلفن 021777۳۶۳۲۱ مشاوره رایگان دریافت کنید. با نکات ذکر شده در این مطلب میتوانید با قرارگیری در مسیر درست با کمک تبلیغات موثر، به جذب مخاطب پرداخته و کسب و کار خود را رونق دهید.