خبرگزاری کار ایران

انتخاب پنجره دوجداره مناسب

انتخاب پنجره دوجداره مناسب
کد خبر : ۱۴۱۳۳۱۹

پنجره دوجداره

پنجره‌های دو جداره در حال حاضر بهترین جایگزین پنجره‌های قدیمی هستند.امروزه پنجره‌های دو جداره طرفداران بسیاری پیدا کرده و استفاده از آن در ساختمان‌ها الزامی شده است. این سازه‌ ها به دلایل مختلفی بسیار محبوب و پرمصرف هستند که در ادامه‌ی مطلب به ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم. معمولا هر 25 تا 30 سال یک بار پنجره‌ها تعویض می‌شوند، بنابراین مهم است که اطلاعات دقیقی از ساختار این پنجره‌ها داشته باشید که در انتخاب پنجره تصمیم مناسبی بگیرید.

ویژگی‌های اصلی پنجره‌های دوجداره عبارتند از:

  1. صرفه‌جویی در مصرف انرژی  و کاهش آلودگی صوتی
  2. جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب باران
  3. مقاومت در برابر شرایط جوی و سازگار با محیط زیست
  4. امکان طراحی‌های متنوع مطابق با سلیقه مشتری با بازشوهای کشویی و لولایی

انتخاب پنجره دوجداره مناسب

انواع پنجره‌ دوجداره

پنجره دوجداره UPVC:

که از پلاستیک سخت و مقاوم ساخته شده است که عایق مناسبی برای کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از آلودگی صوتی است.

پنجره آلومینیومی دوجداره:

پنجره‌ای از جنس آلومینیوم است که با قرارگرفتن لایه‌‌ای عایق در میان پروفیل، مانع انتقال حرارت و اتلاف انرژی در پنجره آلومینیومی می‌گردد.

انواع متداول پنجره دوجداره UPVC

شرکت بهسامان انواع مختلفی از پنجره های دو جداره UPVC را به بازار ارائه می‌دهد که در ذیل شما را با بخشی از پرکاربردترین آنها آشنا می‌کنیم:

پنجره UPVC کشویی

این نوع از پنجره های دوجداره UPVC به نام پنجره‌های دوجداره ریلی نیز معروف هستند. این پنجره بسیار در خانه‌های امروزی پرکاربرد است. شما می توانید این نوع از پنجره را در آشپزخانه، پذیرایی و یا هر مکان دیگری استفاده کنید. این پنجره  UPVC می‌تواند بصورت تک ریل و جفت ریل با یک یا دو بازشوی متحرک ساخته شود. مزیت نسبی این پنجره‌ها گیر نکردن پرده‌ها و سهولت استفاده و باز و بست آن‌هاست و عیب آنها نیز آب‌بندی پایین‌تر نسبت به پنجره لولایی است.

پنجره UPVC دوحالته

پرکاربردترین نوع بازشو در پنجره‌های UPVC استفاده از یراق دوحالته است که علاوه بر کارایی یراق تک‌حالته در حالت دیگر،  پنجره از ضلع بالا حدود 20 سانتیمتر باز می‌شود . وجود این حالت باعث می‌شود بدون اینکه پنجره با  پرده تداخل داشته باشد ، تهویه هوا  را مخصوصا در تابستان داشته باشیم.

 نکته مهم: با توجه به قیمت بالاتر پنجره‌های کشویی و همچنین آب‌بندی کمتر آنها نسبت به پنجره های لولایی معمولا استفاده از بازشوی دوحالته توصیه می شود.

پنجره UPVC فرانسوی

پنجره طرح فرانسوی به طرحی اطلاق می‌شود که دوبازشوی کنار هم وقتی باز می‌شوند بین آنها پروفیل عمودی قرار نداشته باشد  و از فضای بین دوبازشو بتوان برای استفاده از فضای یک‌تکه مناظر در پنجره‌ها و یا برای عبور اجسام بزرگ از بین دو بازشو در درب‌ها استفاده نمود. البته عیب در و پنجره های فرانسوی نیز عایق‌بندی پایین‌تر نسبت به حالتی است که بین دو بازشو ستون عمودی ثابت قرار گرفته باشد.

پنجره UPVC فولکس واگنی

حرکت این پنجره ها شبیه کشویی و دقیقا مشابه درب‌های ون می باشد. مزیت استفاده از آنها سهولت استفاده مانند پنجره‌های کشویی و آب‌بندی قوی آنها مانند پنجره های دوحالته لولایی است . عیب آن نیز قیمت گران آن‌ها و احتمال خرابی آن بدلیل مکانیزم پیچیده می‌باشد

انتخاب پنجره دوجداره مناسب

پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال‌بریک

بهترین انتخاب کیفی در میان پنجره‌های دوجداره، پنجره‌های دوجداره آلومینیوم ترمال‌بریک است.این پنجره‌ها امکان تولید در ابعاد بزرگ و قدی را داراست.پنجره‌های آلومینیومی از استحکام، تنوع رنگی و مزایای زیادی نسبت به پنجره‌های دوجداره UPVC برخوردار هستند ولی قیمت تمام شده پنجره آلومینیوم ترمال‌بریک بالاتر از پنجره UPVC  هستند.

پنجره‌های آلومینیوم نرمال یا معمولی با قیمت پایین‌تر از آلومینیوم ترمال بریک نیز قابل تولید هستند. فقط با توجه به اینکه پروفیل‌های معمولی آلومینیومی بدون سد حرارتی هستند، عایق سرما و گرما نیستند و عملکرد مناسبی در برابر اتلاف انرژی مانند پنجره UPVC و آلومینیوم ترمال بریک نخواهند داشت.

مقایسه پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌بریک و UPVC   

قیمت تمام شده پنجره های آلومینیومی ترمال‌بریک بطور معمول بالاتر از پنجره‌های دوجداره  UPVC است.

استحکام آلومینیوم 27 برابر UPVC هست. البته این نقیصه با قراردادن گالوانیزه تقویتی استاندارد تا حدودی برطرف می‌شود، با این وجود استحکام و قدرت خمشی پنجره آلومینیومی بالاتر از پنجره UPVC هست.

در پنجره‌های آلومینیومی بدلیل اینکه یراق‌آلات مستقیما به فلز آلومینیوم متصل هستند در مجموع عملکرد بهتری خواهند داشت و کمتر شاهد افتادگی لنگه‌های بازشو در پنجره‌های آلومینیومی هستیم. البته در صورت ساخت استاندارد پنجره‌های UPVC این مشکلات برطرف می‌شود ولی باتوجه به اینکه اتصالات و گالوانیزه تقویتی داخل پروفیل قرار می‌گیرد و قابل رویت نیست بایستی نسبت به انتخاب سازنده خوب دقت داشته باشید.

با توجه به استحکام بالاتر پنجره‌های آلومینیومی اکثر سیستم های کشویی و لیفت اند اسلاید از آلومینیوم تهیه می‌شود. همانطور که در پاراگرافهای قبل هم اشاره شد می توان پنجره‌های قدی بزرگ بدون نیاز به کتیبه و با بزرگترین سایز بازشو در سیستم آلومینیومی تولید نمود که عملا اینکار در پنجره های UPVC امکانپذیر نیست.

مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاوم بودن در برابر شرایط جوی و عدم تغییر رنگ بر اثر تابش نور خورشید، در پنجره های آلومینیومی بالاتر است. درضمن اینکه اجرای پوشش آنادایز با استحکام، تنوع و جلوه رنگهای آن فقط در پنجره آلومینیومی امکانپذیر است.

با توجه به کاربردن آلومینیوم ترمال‌بریک در پروژه های لاکچری ارزش ملک با اجرای سیستم‌های آلومینیوم ترمال بریک بالاتر خواهد رفت در ضمن اینکه عمر پروفیل‌های آلومینیومی حداقل دوبرابر UPVC است و در نهایت نیز قابل بازیافت هستند.

عملیات نصب و تعویض شیشه و پنجره دوجداره بهسامان به سه روش زیر انجام می‌گردد:

1-    تعویض با پنجره دوجداره UPVC با پروفیل‌های درجه یک ایران

2-    تعویض باپنجره دوجداره آلومینیوم ترمال‌بریک با پروفیل آکپا

3-    دوجداره کردن و عایق‌بندی، بدون تعویض پنجره با روش وین‌تیونینگ

بهسامان انرژی یکی از شرکت‌های فعال با سابقه ۱۴ ساله در زمینه نصب و تعویض پنجره دوجداره UPVC و پنجره‌ آلومینیومی ترمال‌بریک در صنعت درب و پنجره است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب به کارفرمایان عرضه می‌نماید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز