خبرگزاری کار ایران

نرم افزار ERP: تنها یک نرم‌افزار کافی است

نرم افزار ERP: تنها یک نرم‌افزار کافی است
کد خبر : ۱۴۰۸۳۸۴

آیا به دنبال راهی برای افزایش بهره‌وری و کارآیی سازمان خود هستید و از پراکندگی اطلاعات در بخش‌های گوناگون کسب‌وکارتان خسته شده‌اید؟

 اگر در جست‌وجوی روشی برای هوشمندسازی سازمان خود و کسب مزیت رقابتی در بازار هستید، نرم افزار ERP می‌تواند راهکار اختصاصی شما باشد.

 

از MRP تا ERP

در دهه‌ی 1960 معرفی MRP به بازار انقلابی بزرگ برای مجموعه‌های تولیدی و صنعتی بود. نرم افزار مدیریت مواد اولیه باعث شد تا سازمان موجودی انبار خود را بهتر مدیریت کند. این سیستم از الگوریتم‌های کامپیوتری استفاده می‌کرد تا میزان مواد خام مورد نیاز برای تولید را محاسبه کند. از فواید MRP می‌توان زمان‌بندی دقیق‌تر تولید، کاهش هزینه‌های انبار و بهبود عملکرد در ارسال سفارش‌ها را نام برد.

    پس از گذشت یک دهه، نیاز به برنامه‌ریزی ظرفیت، مدیریت خط تولید و مدیریت مالی منجر به طراحی MRP II شد. با کمک این نرم‌افزار، تولیدکنندگان توانستند علاوه‌بر زمان‌بندی کارآمد تولید، منابع خود را بهتر مدیریت کنند.

    با وجود خودکارسازی اکثر فرایندهای سازمان، تمام مزایای MRP و MRP II باز هم کافی نبودند. در چنین شرایطی نرم افزار ERP به میدان آمد و مهم‌ترین ویژگی آن یکپارچه‌سازی بخش‌های گوناگون سازمان بود. حالا دیگر مدیران می‌توانستند با در دست داشتن یکجای اطلاعات از قسمت‌های مختلف مانند حسابداری، منابع انسانی، مدیریت زنجیره‌ی تامین و... شرکت را به‌شکلی جامع مدیریت کنند.

نرم افزار ERP: تنها یک نرم‌افزار کافی است

یک سازمان چه بهره‌ای از نرم افزار ERP می‌برد؟

با استفاده از یک سیستم ERP می‌توانید به این مزایا دست پیدا کنید:

  1. افزایش بهره‌وری سازمان

با خودکارسازی بسیاری از فعالیت‌های سازمان، مانند ثبت سفارش، مدیریت انبار و گزارش‌گیری مالی، سرعت مجموعه بیش‌تر می‌شود و خطاهای دستی نیز کاهش پیدا می‌کنند.

2.کاهش هزینه‌ها

نرم افزار ERP با مدیریت تمام بخش‌های سازمان، هزینه‌های غیرضروری را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام‌شده توسط شرکت Business automation specialists، شرکت‌هایی که از سیستم ERP استفاده می‌کنند موفق شده‌اند تا هزینه‌های کلی خود را حدود 22 درصد کاهش دهند.

    همچنین، با یکپارچگی بخش‌های مختلف سازمان دیگر نیازی نیست برای آموزش چندین سیستم به پرسنل خود هزینه کنید. یادگیری یک سیستم برای همه‌ی افراد سازمان کافی خواهد بود.

3. مدیریت کارآمد اطلاعات

نرم افزار ERP با یکپارچه‌سازی اطلاعات بخش‌های گوناگون، دسترسی اطلاعات را برای مدیران و کارمندان آسان می‌کند و در پیش‌بینی دقیق سفارش‌ها و نظارت بر تمام بخش‌های سازمان نقش مهمی دارد.

4. تصمیم‌گیری دقیق‌تر

با اطلاعات دقیق و گزارش‌های متنوعی که نرم افزار ERP فراهم می‌کند، مدیران دید عمیق‌تری از فعالیت سازمان خود پیدا خواهند کرد و قادر خواهند بود تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری داشته باشند.

5. افزایش رضایت مشتریان

سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی با یکپارچه‌سازی بخش فروش، تولید، مالی و... سازمان را قادر می‌سازد فرایند ثبت و تولید سفارش مشتری را سریع‌تر انجام دهد و به افزایش رضایت مشتری و تبدیل آنان به مشتریان ثابت منجر می‌شود.

6. ایجاد مزیت رقابتی

تجهیز به نرم افزار ERP با اینکه ممکن است هزینه‌بر باشد اما به مجموعه یک مزیت رقابتی فوق‌العاده می‌دهد. دسترسی به اطلاعات دقیق از تمام بخش‌های سازمان و افزایش سرعت در انجام دقیق فرایندها شما را قادر می‌سازد به‌راحتی از سد رقیبان خود عبور کنید.

7. بهبود مدیریت زنجیره‌ی تامین (SCM)

در مجموعه‌هایی که کالای فیزیکی تولید و برای مشتریان خود ارسال می‌کنند، یک نرم افزار ERP می‌تواند عملکرد مدیریت زنجیره‌ی تامین را تقویت کند. تسهیل مدیریت سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی دقیق‌تر تقاضا و تدارکات، کاهش مدت زمان انتظار مشتری برای تولید و ارسال سریع‌تر محصولات، همه به بهبود روزافزون مدیریت زنجیره‌ی تامین سازمان می‌انجامد.

8. گزارش‌دهی استاندارد

یکپارچه شدن سازمان باعث می‌شود تا گزارش‌های تهیه‌شده یکدست و دقیق باشند. با این روش، دیگر اختلافی در گزارش‌های قسمت‌های مختلف وجود نخواهد داشت.

نرم افزار ERP: تنها یک نرم‌افزار کافی است

 

3 زنگ خطر که نشان می‌دهند به نرم افزار ERP نیاز دارید

اگر این 3 نشانه را در سازمان خود مشاهده می‌کنید، ممکن است به یک نرم افزار ERP نیاز داشته باشید.

  1. قسمت‌های مختلف هماهنگ نیستند

در صورتی که احساس می‌کنید بخش‌های مختلف کسب‌وکار به‌خوبی با یکدیگر کار نمی‌کنند و نظم سیستم به هم ریخته است؛ مثلاً نرم‌افزار منابع انسانی با بخش مالی هماهنگی ندارد، ممکن است نرم افزار ERP راهکار مناسبی برای شما باشد.

2. نیازهای مشتری کامل برآورده نمی‌شوند

در صورتی که از بازار رقابت دور مانده‌اید و احساس می‌کنید آن‌طور که باید تقاضای مشتریان برآورده نمی‌شود، بهتر است از نرم افزار ERP کمک بگیرید تا فرایندهای سازمان را سرعت ببخشد.

3. نرم‌افزارها و ابزارهای ابتدایی دیگر پاسخگو نیستند

شاید برای سازمان‌های کوچک و متوسط، نرم‌افزارها و ابزارهای ساده‌ای مانند اکسل و... کفایت کنند، اما مجموعه‌های بزرگ‌تر که سیستم‌های پیچیده‌تری دارند با استفاده از این ابزارها تنها خود را محدود می‌کنند.

نرم افزار ERP: تنها یک نرم‌افزار کافی است

مواردی که از نرم افزار ERP به شما نمی‌گویند

پیش از تجهیز به نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی، بهتر است ریسک‌ها و نقاط ضعف احتمالی این نرم‌افزار را در نظر داشته باشید.

1.        هزینه‌ی بالا

استفاده از نرم افزار ERP برای شرکت‌های کوچک و متوسط چندان مناسب نیست، چون هزینه‌ی بالایی دارد و ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری نداشته باشد. با این وجود، شرکت‌های بزرگ که قصد دارند با سرمایه‌گذاری این هزینه، ورق را برگردانند برای خرید این نرم‌افزار اقدام می‌کنند.

2.       سرعت پایین در تجهیز

فرایند تجهیز نرم افزار ERP می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد. اینکه دقیقاً چقدر زمان می‌برد تا سازمان شما به سیستم ERP مجهز شود، به عوامل گوناگونی مانند تعداد سیستم‌های مورد نیاز، قدرت سخت‌افزاری سازمان و... بستگی دارد.

3.      سفارشی‌سازی دشوار

بعضی از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی فرایندهای خاص خود را برای انجام کارها دارند. این سازمان‌ها علاوه‌بر تجهیز نرم افزار ERP، به سفارشی‌سازی سیستم‌ها نیاز دارند که این فرایند بر اساس میزان سفارشی‌سازی می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

 

نرم افزار ERP سیاق‌

شرکت راهکار نوین سیاق، با بیش از 20 سال تجربه در عرصه‌ی نرم‌افزارهای سازمانی، موفق به طراحی یک نرم افزار ERP منعطف و چابک شده است که با بهره‌گیری از سیستم‌ساز و BPMS قدرتمند خود می‌تواند هر نوع تغییر دلخواه شما را در هر سطحی از نرم افزار ERP ایجاد کند. فرایند تجهیز و سفارشی‌سازی سیاق، با قیمتی معقول و تنها در عرض چند هفته انجام می‌شود.

    برای نیازسنجی سازمان خود و دریافت مشاوره و دمو، با ما تماس بگیرید.

شماره تماس:

021-58921

021-88109471

021-88552415

021-88552415

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز