چگونه بروشور درست کنیم؟
بروشور چیست؟ چگونه بروشور درست کنیم؟ تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ امروز در این مقاله به طور کامل و تخصصی این 3 مورد را بررسی خواهیم کرد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید!
بروشور چیست؟
بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی قابل لمس بسیار قوی به شمار می رود. به صورت کلی به متن های چاپ شده ای که در تعداد صفحات ( لت ) کم به معرفی محصول یا خدمات می پردازد، بروشور می گویند. بروشور ها در ابعاد بسیار زیادی قابل تهیه می باشند ولی 2 سایز پر طرفدار آن، A4 و A5 می باشد.
بروشور ها معمولا به صورت 2 لت و 3 لت تهیه می شوند که در هر کدام از لت ها می توان اطلاعات جدا نوشت. بروشورهای A4 به صورت 3 لت و بروشورهای A5 به صورت 2 لت طراحی می شوند.
حتما توجه داشته باشید که پس از چاپ حتما باید با خط تا که توسط چاپخانه انجام می شود. لت های بروشور را مشخص کرد تا به راحتی تا بخورد.
چگونه بروشور حرفهای درست کنیم؟
اگر شما هم قصد تهیه یک بروشور حرفه ای برای محصول یا خدمات خود دارید، حتما نکات زیر را انجام دهید! بروشور، یکی از ابزارهای قوی بازاریابی و فروش می باشد. بدون شک اگر در نمایشگاه ها، مغازه یا... یک بروشور حرفه ای و خلاقانه داشته باشید، تاثیر بسیار زیادی روی فروش شما خواهد داشت.
1. محتوای متنی و تصویری خود را آماده کنید
قبل از هر کاری ابتدا باید محتوای خود را در قالب یک فایل Word آماده کنید. با توجه به محصول یا خدمات مشخص کنید که در کدام بخش های بروشور می خواهید راه های ارتباطی، توضیحات محصول، تصویر و... قرار داده شود.
2. نوع و تعداد لت بروشور را مشخص کنید
سپس باید نسبت به محتوایی که دارید، تعداد لت، پشت و رو بودن، جنس متریال چاپی و... را مشخص کنید. توجه داشته باشید که قرار نیست حتما بروشور شما 2 لت یا 3 لت با سایزهای استاندارد باشد، به راحتی می توانید هر ابعادی که می خواهید نیز بروشور داشته باشید. مربع، مستطیل، دایره، مثلث و...
3. شروع به طراحی فایل بروشور کنید
پس از تهیه محتوا و مشخص کردن نوع بروشور، حالا نوبت به طراحی آن رسیده است. طراحی بروشور یکی از مهمترین بخش هایی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید! اگر تخصص کافی در زمینه طراحی را ندارید، می توانید این کار را به شرکت های طراحی مانند بنر ساز www.Bannersaaz.ir و... بسپارید.
در طراحی بروشور باید نکات حرفه ای مربوط به فروش و بازاریابی رعایت شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:
- رعایت رنگبندی سازمانی
- استفاده از فونت سازمانی
- یکنواختی در همه لت ها
- محتوای دسته بندی شده
- استفاده از عنوان برای هر لت ( اطلاعات تماس، درباره محصول، تعرفه ها و... )
- رعایت اصول چاپی ( اور پرینت، حاشیه برش و... )
- و...
4. ارسال فایل به چاپخانه
پس از آماده شدن طرح، باید فایل خود را با فرمت JPG، مد رنگی CMYK و رزولیشن 300dpi به چاپخانه ارسال کنید. چاپخانه های آنلاین مانند چاپ حافظ و نقش الماس می توانند چاپ را با پایین ترین تعرفه برای شما انجام دهد.
تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟ به طور کلی بروشور و کاتالوگ تفاوت های بسیار زیادی دارند. محتوای بروشور به صورت خلاصه و کلی در مورد برخی خدمات و جشنواره ها بوده و کلا تک برگ می باشد. اما کاتالوگ به صورت تخصصی هر محصول یا خدمات را به طور تخصصی بررسی می کند و شامل تعداد صفحات زیادی می باشد.
- کاتالوگ ها معمولا بیشتر از 10 صفحه می باشند در حالی که بروشور نهایت 3 الی 4 لت است.
- بروشور ها اطلاعات مختصر و فصلی دارند ولی کاتالوگ اطلاعات کلی و جامع
- بروشور برای تبلیغات استفاده می شود ولی کاتالوگ برای معرفی خدمات و محصلات
- طراحی بروشور باید خلاقانه باشد ولی طراحی کاتالوگ رسمی و طبق رنگبندی سازمانی!
- و...
کاتالوگ ها مانند کتاب ورق می خورند و اطلاعات جامع و کلی در مورد برند و خدمات ارائه می کنند. داشتن کاتالوگ یکی از الزامات هر برند می باشد. همچنین برای طراحی کاتالوگ نیز باید بسیار حرفه ای عمل کنید، داشتن یک کاتالوگ حرفه ای و جذاب یکی از اصلی ترین قدم های برندینگ می باشد.
طراحی بروشور و کاتالوگ در بنر ساز
تیم طراحی بنرساز، با ارائه کامل خدمات طراحی از سال 1392 همراه کسب و کارهای بسیار زیادی بوده است. خدمات طراحی بنرهای تبلیغاتی، سازه های نمایشگاهی، طراحی امورات چاپی و... از جمله خدمات این شرکت می باشد.
خدمات سایت بنر ساز
برخی خدمات سایت بنرساز عبارت اند از:
- طراحی بروشور
- طراحی کاتالوگ
- طراحی کارت ویزیت
- طراحی ست اداری
- طراحی سربرگ
- طراحی پاکت
- طراحی انواع سازه های نمایشگاهی
- طراحی بنر تبلیغاتی
- طراحی بنر گیف متحرک
- و...
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره 09128938665 تماس حاصل فرمائید.