خبرگزاری کار ایران

انتخاب یک مشاور کنکور خوب چقدر در مسیر موفقیت در کنکور ما تاثیر دارد ؟

انتخاب یک مشاور کنکور خوب چقدر در مسیر موفقیت در کنکور ما تاثیر دارد ؟
کد خبر : ۱۳۹۶۴۵۹

همانطور که برای انجام هر کاری ما نیاز به مشورت داریم برای کنکور دادن و مسائل تحصیلی هم نیازمند مشورت هستیم .

در خیلی از موارد در برابر این جمله که می‌گوییم بدون مشاوره کنکور نمی‌توان در کنکور موفق شد معمولاً افراد واکنش خوبی نشان نمی‌دهند و می‌گویند هر فرد می‌تواند مشاور خودش باشد .

واقعیت این است که کنکور در سال‌های اخیر آنقدر پیچیده و سخت شده است که اگر ما بخواهیم خودمان مشاور کنکور خودمان باشیم باید حداقل ۱۰ سال پشت کنکور بمانیم تا یک نتیجه مطلوب به دست بیاوریم و واقعاً نمی‌توان بدون مشورت گرفتن از یک مشاور کنکور خوب نتیجه خوبی در کنکور ایجاد کرد .

انتخاب یک مشاور کنکور خوب چقدر در مسیر موفقیت در کنکور ما تاثیر دارد ؟

مشاور کنکور واقعاّ چکار می‌کند و وظایفش چیست ؟

مشاور کنکور در وهله اول با اتکا به علم و تجربه‌ای که دارد کمک می‌کند که بتوانیم مسیر مطالعه و رسیدن به رتبه خوب در کنکور را ساده‌تر و پربارتر طی بکنیم و در نهایت باعث می‌شود که ما در وقت و هزینه‌هایمان صرفه‌جویی کنیم و سپس موظف است موارد زیر را برای دانش آموز کنکوری اش اجرا کند :

۱- برنامه ریزی دقیق کوتاه مدت با یک چشم انداز بلند مدت

۲- ایجاد امنیت روانی دانش آموز برای حفظ انگیزه و در مسیر نگه داشتن او

۳- معرفی منابع آموزشی دقیق و کارآمد برای هر درس

۴- نظارت بر اجرای برنامه‌ی کنکور تدوین شده

۵- شناساندن الگوهای طرح سوالات کنکور و آشناسازی دانش آموز با دیدگاه طراح کنکور

۶- برطرف سازی ضعف‌های پیچیده مطالعاتی دانش آموز کنکوری

۷- آموزش بهترین روش‌های مطالعه کارآمد همچون تندخوانی به دانش آموز

هرچند که خود مشاور کنکور برای مشاوره دادن دستمزد دریافت می‌کند و هزینه بر است اما اگر اقتصادی به موضوع نگاه بکنیم به ما کمک می‌کنند که در هزینه‌های دیگرمان مثل خرید کتاب‌های اضافی و ثبت نام کلاس های کنکور ناکارآمد صرفه‌جویی کنیم و جلوی هدر رفت وقتمان را نیز بگیریم .

تفاوت مشاور کنکور خوب و بد در چیست ؟

یک مشاور کنکور معروف به نام محمد قاسمی که مدیر سایت کنکور konkur.tv نیز هست به صورت موشکافانه‌ای ۱۴ ویژگی مهم که هر مشاور کنکوری باید داشته باشد را به تفکیک بیان کرده است که چون به نظرم خیلی خوب بیان کردند ما هم به استناد صحبت‌های ایشان در کنکور تی وی این ۱۴ ویژگی یک مشاور خوب را برای شما در پایین شرح می‌دهیم :

۱- شنونده‌ای قوی و فعال است

۲- دانش خود را با ترکیب علم شخصیت شناسی و بر اساس شخصیت مراجع منتقل می‌کند نه بر اساس تجربه شخصی خودش

۳- روش‌های یادگیری و آموزش درست را به شکل علمی می‌شناسد

۴- با دغدغه‌های رایج کنکوری‌ها مثل استرس کنکور آشنایی کامل دارد

۵- ذهن برنامه ریز و تفکر استراتژیک را به مراجع خود یاد می‌دهد و خودش هم تفکر استراتژیک دارد

۶- نظم و انضباط را می‌توان از رفتار خودش یاد گرفت و خودش الگوی نظم دانش آموزش است

۷- کلام واضحی دارد و کاملاً بدون ابهام و دقیق صحبت می‌کند

۸- بی تعارف و کاملاً صادقانه هر مسئله‌ای که باشد را بیان می‌کند

۹- منابع مورد نیاز در کنکور را به خوبی می‌شناسد و تمامی منابع موجود در بازار را به خوبی بررسی کرده است

۱۰- توان همدلی بالایی دارد و سختی‌ها و چالش های مطالعاتی هر بخش هر درس را درک می‌کند

۱۱- برای ارزیابی سطح دانش آموزش ابزارهای دقیق و علمی دارد

۱۲- با دیدگاه طراح کنکور آشنایی دارد

۱۳- حداقل کنکورهای ۱۰ سال اخیر را به شکل کامل بررسی کرده است

۱۴- سرزنش ، مجازات و تنبیه در هیچ یک از بخش‌های کاری او وجود ندارد

حتی اگر یکی از این ۱۴ ویژگی را در مشاور کنکوری پیدا نکردید آن مشاور کنکور یک مشاور کنکور خوب به حساب نمی‌آید و نباید سمت او بروید .

خوب است که ویدیوی مربوط به این ۱۴ ویژگی را در خود سایت کنکور تی وی در صفحه مشاوره کنکورش نگاه کنید .

چرا قیمت بعضی مشاوران کنکور اینقدر زیاد است ؟

به طور معمول هزینه و قیمت یک جلسه یک ساعته مشاوره کنکور بر مبنای میزان تجربه و کارآمدی مشاوری که پیش آن می‌روید باید تقریباً با هزینه یک جلسه مشاوره روانشناسی برابری کند .

انتخاب یک مشاور کنکور خوب چقدر در مسیر موفقیت در کنکور ما تاثیر دارد ؟

معمولاً وقتی سر یک مشاور کنکور بیش از اندازه شلوغ می‌شود قیمت خود را اندکی از تعرفه رایج بالاتر می‌برد اما در این میان مشاوران کنکوری نیز هستند که با برندسازی و تبلیغات گسترده و بازاریابی عصبی خیلی بیشتر از آن چیزی که عرف و رایج هست تعیین می‌کنند که کمی غیر منصفانه به نظر می‌رسد .

در این میان این شما هستید که باید آگاه باشید که کفایت و ارزش مشورت یک مشاور کنکور ارتباط مستقیم با قیمت مشاوره کنکور او ندارد ، یعنی اگر یک مشاوری هزینه کمی دریافت می‌کند و مشاور دیگری هزینه زیادی دریافت می‌کند دال بر این نیست که مشاوری که هزینه بیشتری دریافت می‌کند مشاور کنکور بهتری است .

سایت کنکور تی وی مثل سایت parents.com که در خارج کشور معیارهایی برای انتخاب معلم و مشاور کنکور تعیین می‌کند ، با دادن این 14 معیار که در بالا ذکر کردیم به ما کمک می‌کند که بهترین مشاور کنکور مناسب خودمان را پیدا کنیم .

آیا رتبه‌های برتر و قبولی های کنکورهای سال‌های قبل می‌توانند مشاوران کنکور خوبی باشند ؟

مسلماً تجربه موفق یک رتبه برتر کنکور بسیار در مسیر راهنمایی کردن مشورت دادن به شما در برنامه ریزی کنکور ارزشمند است و اگر آن رتبه برتر ۱۴ ویژگی بالا را داشته باشد شما به بهترین مشاور کنکور دسترسی پیدا کرده‌اید .

اما در اکثر مواقع اینگونه نیست و معمولاً رتبه‌های برتر کنکور فقط به صرف اعتبار سابقه بسیار درخشانی که در کنکور داشتند و موفقیتی که کسب کردند به کار مشاوره کنکور مشغول می‌شوند و با کمک شبکه های اجتماعی خود را معرفی می‌کنند و بسیاری از ویژگی‌های ۱۴ گانه یک مشاور کنکور خوب که در کنکور تی وی قید شده است را ندارند و تلاشی برای دست آوردن این ۱۴ ویژگی نکردند .

آیا مشاور کنکور باید روانشناسی بلد باشد ؟

نیازی نیست که یک مشاور کنکور تمام دانش یک روانشناس را بداند و تمامی اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی را بشناسد اما الزاماً باید مشکلات رایج کنکوری‌ها مثل استرس کنکور ، خستگی ، ملالت و دلزدگی را به خوبی مطالعه کرده باشد تا آن‌ها را به خوبی درک کند که در مسیر اجرای برنامه‌ ریزی کنکور و هدایت تحصیلی بتواند تاثیر خوبی در خارج نشدن دانش آموز از جاده کنکور بگذارد .

آیا مشاوره کنکور حضوری بهتر از مشاوره کنکور آنلاین و تلفنی نیست ؟

کار مشاور کنکور انتقال اطلاعات است و اگر بتواند به خوبی از پلتفرم‌های آنلاین و یا از طریق تلفن اطلاعات را به شما منتقل کند هیچ تفاوتی میان مشاوره حضوری و غیرحضوری وجود ندارد .

مشاوره کنکور غیر حضوری برای کسانی که دسترسی به مشاور کنکور خوب ندارند یک راه حل فوق العاده است .

توجه کنید که بعضی‌ها به طور کلی با مشاوره کنکور حضوری بازده بیشتری دارند و این یک تصمیم شخصی است و نظر قطعی در مورد آن نمی‌توان داد .

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز