خبرگزاری کار ایران

از استانبول چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغاتی در استانبول

از استانبول چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغاتی در استانبول
کد خبر : ۱۳۹۰۵۲۰

تهیه سوغاتی جزء بخش های هیجان انگیز هر سفر است که افراد با خرید سوغاتی ها نشان می دهند که به یاد دوستان و نزدیکان خود هستند، پس با شناخت بهترین و معروف ترین سوغاتی هایی که در کشور استانبول وجود دارد، می توانید انتخاب های بهتری انجام دهید.

تور استانبول ارزان یکی از فرصت های استثنائی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ترکیه است. آشنایی با سوغاتی های استانبول نیز، هم شما را با فرهنگ این کشور آشنا می کند و هم لذت سفر را دو چندان می کند. در ادامه به سوالاتی از قبیل: سوغات استانبول چیست؟ و از استانبول چی بخریم؟ به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

کیج های محلی ترکی

کیج های ترکی، اشیاءی شبیه به سنگهای کوچک تزئینی هستند که معمولا طرح های متنوع و مختلفی دارند، نوعی اثر هنری محسوب می شوند و به عنوان سوغات ارزان استانبول می توانید بخرید و برای دوستان هنر دوست خود ببرید. این اشیا را می توانید از خرده فروشی ها و فروشگاه های مختلف خریداری  کنید.

چرم ترکیه

چرم و اشیا چرمی همیشه محبوبیت خاصی داشته و برای اکثر مردم نشانه ای از لاکچری و شیک بودن است و یکی از ویژگی های بارز افراد بااصالت استفاده از لباس و اشیا چرمی است. ترکیه به علت بازار فروش جهانی خوب و همچنین قیمت پایین تر چرم نسبت به بازار اروپا، گزینه خوبی برای خرید محصولات چرمی است. چه برای خرید شخصی و چه به عنوان سوغات استانبول.

ادویه های ترکی

یکی از جذاب ترین سوغاتی ها که می توانید از استانبول بخرید، ادویه های ترکی است. ترکیه به علت اهمیت زیادی که به ادویه می دهد، دنیایی از ادویه های خوش عطر و طعم در آن موجود است، و اهمیت آن برای مردم ترکیه به قدری است که یک بازار مخصوص ادویه دارند و ادویه ها را در ظروف مسی می فروشند که برای هدیه دادن و یا سوغاتی دادن بسیار ایده آل است.

قالیچه، گلیم و فرش های ترکیه

فرش های ترک با طرح و نقش های اصیل ترکی که مختص این کشور است و قدمت و تاریخ این طرح و نقش ها به سالیان دراز بازمی گردد، از خاص ترین و منحصربفردترین سوغاتی هایی است که می توان از استانبول خرید. فرش های ترک را که اصطلاحا آناتولی می نامند، میتوانید در اکثر بازارهای استانبول پیدا کنید. این فرش ها هم به عنوان تابلو و هم به عنوان قالیچه می تواند مورد استفاده قرار گیرد که به میزان نفس بودن و همچنین ابعاد آن بستگی دارد. برای اطلاع کامل از سوغاتی های استانبول به وبلاگ لحظه آخر سر بزنید.

سنگ های چشم زخم

اکثر مردم به وجود انرژی های منفی اعتقاد دارند و در بعضی فرهنگ ها برای دفع این انرژی های منفی از سنگ چشم نظر استفاده می کنند. سنگ چشم نظر در واقع یک تکه ی شیشه ای است که در وسط آن یک چشم طراحی شده است و افراد آن را در محل کار و یا همراه خود دارند. این سنگ ها جزو سوغاتی های معروف و محبوب استانبول ترکیه محسوب می شود.

از استانبول چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغاتی در استانبول

قهوه ترک نوری توپلار

قهوه ترک از معروف ترین قهوه ها در جهان است. اگر شما هم اهل نوشیدن قهوه باشید، قطعا این قهوه پرطرفدار را چشیده اید و یا حتی خودتان نیز از طرفدران این نوع قهوه هستید. اگر در استانبول قهوه ترک را امتحان نکنید، یکی از لذت های سفر به این شهر زیبا را از دست داده اید. در برگشت از این شهر، حتما قهوه ترک را به عنوان سوغات استانبول، همراه خود  بیاورید.

عتیقه های آنتیک ترکی

هنگام قدم زدن در بازارها و خیابان های استانبول، ممکن است اشیا قدیمی نظر شما را به خود جلب کند. مغازه های عتیقه فروشی زیادی در شهر استانبول وجود دارد که می تواند شما را در تاریخ ترکیه غرق کند. طرفداران این اشیا قدیمی و سنتی زیاد است و می تواند برای کسانی که به این اشیا علاقه دارند، سوغاتی بی نظیری محسوب شود. حواستان باشد که بیش از حد دلباخته عتیقه‌ها نشوید چراکه نمی‌توانید همه آن‌ها را با خود به خانه ببرید.

سازهای سنتی ترکی

تنبک، فلوت، باغلاما و … از سازهای سنتی و محبوب ترکیه هستند. گردشگران خارجی که به استانبول سفر می کنند، چه نواختن این سازها را بلد باشند و چه بلد نباشند، آنها را خریده و به کشور خود می برند. این سازها جزو سرمایه های تاریخی و فرهنگی ترکیه محسوب می شود و شما نیز می توانید به عنوان بهترین سوغات استانبول، از این سازها تهیه کنید.

ظرف های سرامیکی ترکی

از قرن هشتم تا به امروز، طراحی و ساخت این سرامیک‌ها تغییرات زیادی داشته و در میان ترک‌ها رواج یافته و این صنایع‌دستی زیبا را به یکی از سوغاتی های ترکیه تبدیل کرده است. اگر به طرح و نقش های مساجد ترکیه علاقه داشته باشید، این سرامیک ها نیز برای شما جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. این ظروف سرامیکی شامل بشقاب و لیوان و کاسه است و اکثر مغازه داران برای اطمینان از ارسال سالم آنها، خوشان این ظروف را به محل اقامت شما می فرستند.

از استانبول چی بخریم؟ راهنمای خرید سوغاتی در استانبول

شیرینی های ترکیه

شیرینی و دسرهای ترکی از سوغات اصیل استانبول ترکیه به شمار می‌رود.مردم ترکیه علاقه بسیاری به شیرینی و دسر دارند و به همین دلیل در این کشور تنوع شیرینی و دسر بسیاری را مشاهده خواهید کرد. معروف ترین و پرطرفدارترین آنها عبارتند از: باقلوا ، شکر پاره ، قرابیه ، شیرینی کادایف، روانی، لوکوم، آشوره ، لوکما.

 

چای ترکی

شاید به اندازه ای که قهوه ترک معروف است، چای آن معروف نباشد. نوشیدنی اصلی کشور ترکیه، از زمان های خیلی دور، قهوه بوده است. اما بعد از جنگ جهانی اول، فقر و قحطی گسترده ای در حکومت عثمانی اتفاق افتاد و چای به علت قیمت ارزان، جایگزین قهوه شد. آنن بحران و اتفاق گذشت اما خیلی از مردم ترکیه همچنان به چای علاقمند ماندند و در فرهنگ ترکیه ماندگار شد. شما می توانید چای ترک را از استانبول تهیه کرده و به عنوان سوغاتی هدیه دهید.  

پوشاک ترکیه

صنعت پوشاک ترکیه در کنار صنعت مد و فشن پا به پای برندهای مطرح جهانی، از دیرباز مورد توجه مسافران ایرانی قرار داشته، به طوریکه امروزه در خیلی از مراکز خرید مهم ایرانی نام این برندهای خوش پوش را می شنویم و به عنوان اجناس باکیفیت می شناسیم. در سفر به استانبول می توانید انواع لباس، لوازم آرایشی، کیف و کفش با کیفیت بالا را از مراکز خرید استانبول خریداری کنید.

منسوجات تولو

ترکیه تنها کشور جهان نیست که برای منسوجات زیبا معروف است، اما تنها کشوری است که دارای محصولات تولو است، مغازه ای شگفت انگیز با تعداد زیادی کالای فوق العاده و رنگارنگ که تنها در ترکیه وجود دارد. از روتختی با پارچه‌های رنگ وارنگ گلدار گرفته تا کیمونو‌های نرم و زیبا( لباسهاس ژاپنی) را در این محل می توانید خریداری کنید. فروشگاه تولوی استانبول بهشت افرادی‌ست که به دکورهای رنگی علاقه مند هستند.

جواهرات و زیورآلات ترکی

بخش قابل توجهی از بازار بزرگ استانبول به فروشگاه‌های جواهرسازی اختصاص دارد و در آن انواع جواهرات طلا و نقره به فروش می‌رسند. هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند سوغاتی خوبی از میان اجناس عرضه شده در این بازار پیدا کند.

فانوس‌های ترکی

اگر دوست دارید در سفر به کشور ترکیه وسایل تزیینی و دکوراسیون جذاب را برای خانه خود بگیرید تا یادگاری از سفرتان باشد، این فانوس‌ها گزینه مناسبی است. این فانوس‌ها از شیشه‌هایی از جنس موزاییک درست شده‌اند و بر روی آن‌ها طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ایجاد شده‌است. کافی‌ست که سری به بازار بزرگ استانبول بزنید تا فانوس‌های ترکی متنوعی را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ببینید. این سوغاتی را می‌توانید زمانی که به استانبول سفر کردید، از بازار بزرگ استانبول، معدن فانوس‌های رنگارنگ تهیه کنید.

 

سوغات ترکیه را از کجا بخریم؟

برخی از افراد برای اینکه هزینه حمل بار کمتری بپردازند، خریدهای خود را از فروشگاه های موجود در فرودگاه ها انجام می دهند. البته این گزینه را در نظر داشته باشید که این فروشگاه ها معمولاً قیمت های گران تر از سطح شهر برای لوازم خود در نظر می ‌گیرند. اگر دوست دارید که در تمام بخش ‌های مختلف این شهرها به گشت و گذار پرداخته و از اوقات فراغت خود لذت ببرید، می توانید از وب سایت های معتبری مانند آمازون به صورت آنلاین اجناس و هدایایی که برای سوغاتی در نظر گرفته اید را سفارش دهید تا در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. در غیر اینصورت می توانید از مراکز خرید استانبول این سوغاتی ها را تهیه کنید. لیست کاملی از مراکز خرید استانبول را می توانید در اینترنت با جستجوی کلمه " مراکز خرید استانبول لحظه آخری " داشته باشید و با این لیست در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و بجای گشتن به دنبال لوازم موردنیاز خود، هر کدام را از مرکز خرید مخصوص آن لوازم و کالا خریداری کنید.

پایان گشت و گذار در فرهنگ و سوغات استانبول

 در صورتی که قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است تا سوغاتی ها و مراکز خرید آن را بشناسید تا هدایا و یادگاری های به یادماندنی و زیبایی از این شهر بخرید. در این مطلب سعی کردیم تا سوغاتی هایی خاص را برای افراد سخت پسند معرفی کنیم. در صورتی که اسمی از این لیست از قلم افتاده با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و یا از تجربه خود در رابطه با این سوغاتی ها برای ما بنویسید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز