دیجیتال مارکتینگم کجا بود ؟!
دیجیتال مارکتینگ روش موثری برای بازاریابی است که می توان همه معیارهای آن را اندازه گیری کرد. برای آشنایی با این روش بازاریابی تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ امروزه بازاریابی نیز با افزایش سطح دسترسی افراد مختلف به اینترنت و فضای مجازی رشد کرده و دستخوش تغییراتی شده است. دیجیتال مارکتینگ اصفهان به نوعی بازاریابی گفته می شود که از طریق اینترنت و سایر ابزارهای الکترونیکی انجام می شود. منظور از ابزارهای الکترونیکی همان موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، وب سایت های مختلف و ایمیل است. به بیانی ساده تر، هر نوع تبلیغ در فضای مجازی بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. استفاده گسترده افراد از فضای اینترنت و رشد کسب و کارهای آنلاین سبب شده تا همه انسان ها به این نوع بازاریابی روی بیاورند. به جرات می توان گفت که استراتژی بازاریابی کاملاً به بازاریابی دیجیتال بستگی دارد. همچنین بهترین دیجیتال مارکتینگ اصفهان به محبوب شدن کسب و کار شما کمک زیادی می کند.
این روزها خیلی از شرکت ها دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) را یک روش بسیار موثر برای جذب مشتری، تعامل با آنها و همچنین بالا بردن فروش محصولات خود به صورت آنلاین می دانند. به همین خاطر می توان گفت که شکل امروزی بازاریابی با گذشته فرق کرده است. آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و استفاده از آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که این نوع بازاریابی فرصت های شغلی پویا و گسترده ای را در بر می گیرد. چنانچه شما هم قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید و یا هنوز به روش های سنتی بازاریابی فعالیت می کنید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ مزایای زیادی دارد و در مقایسه با بازاریابی سنتی بهتر و موثرتر عمل می کند. در این بخش می خواهیم به برخی از مهمترین مزیت های بازاریابی دیجیتال اشاره کنیم. این مزایا به شرح زیر هستند:
- در بازاریابی سنتی شما هیچ کنترلی بر افرادی که در معرض تبلیغات قرار می گیرند، ندارید. این در حالی است که در دیجیتال مارکتینگ شما تنها مشتریان خود را مورد هدف تبلیغات قرار می دهید. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به فروش تجهیزات پزشکی باشد، افراد خاصی مشتری شما خواهند بود. شبکه های اجتماعی که به عنوان یک ابزار مهم بازاریابی دیجیتال محسوب می شود، بستر مناسبی را برای جامعه محدود مشتریان شما فراهم می کند. به عبارتی دیگر، تبلیغات در این بستر برای کاربرانی نمایش داده می شود که نیازهایشان با کسب و کار شما مطابقت دارد.
- تبلیغ در روش دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه تر از روش بازاریابی سنتی محسوب می شود. به طور کلی، هزینه تبلیغ در بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی دیجیتال کمتر است. اگر هم برای تبلیغ هزینه ای پرداخت کنید، شک نکنید که بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت. همچنین با تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام می توانید به یک برند محبوب مردم تبدیل شوید و با کمی خلاقیت، به راحتی پیشرفت کنید. از طرفی دیگر، جذب مخاطب در فضای اینترنت بسیار راحت تر است.
- روش بازاریابی دیجیتال فرصت های شغلی مختلفی را فراهم می کند. دورکاری هایی که احتمالاً بارها در آگهی های استخدام مشاهده کردید، مهر تاییدی بر این ادعاست. امروزه بسیاری از افراد در منزل به صورت دورکاری فعالیت می کنند و درآمد خوبی هم کسب می کنند. با گسترش روزافزون فناوری، اینگونه مشاغل افزایش یافته اند و استقبال زیادی هم از آنها می شود.
مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ
طراحی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ
برای اینکه بفهمید چه استراتژی برای کسب و کار شما مناسب تر است، باید ابتدا مخاطبان خود را بشناسید. سپس با در نظر گرفتن علایق و نیازهای آنها، استراتژی مناسبی را انتخاب کنید. به طور کلی، استراتژی مارکتینگ همان برنامه ای است که شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود بر روی آن متمرکز می شوید. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود، باید یک استراتژی درست و دقیق در نظر بگیرید. طراحی و اجرای یک استراتژی درست، به شما این امکان را می دهد که از رقیبان کسب و کار خود سبقت بگیرید. حال می خواهیم بررسی کنیم که چطور یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم؟
- آگاهی از پرسونای مشتریان خود: فرقی نمی کند که شما می خواهید از چه نوع بازاریابی (دیجیتال یا سنتی) استفاده کنید. قدم اول هر بازاریابی، شناختن مشتریان می باشد. هرچقدر جزئیات بیشتری درباره مشتریان خود بدانید، استراتژی بهتری طراحی خواهید کرد. این جزئیات می تواند شامل مواردی مانند محل سکونت، جنسیت، سن، سطح درآمد، سلیقه، شغل و... باشد.
- تعیین اهداف خود و ابزارهای مورد نیاز: شما برای رسیدن به اهداف خود در دیجیتال مارکتینگ به ابزارهایی نیاز دارید. ابزارها برای پیشرفت در مسیر بازاریابی مهم هستند و ممکن است با توجه به اهداف و زمینه فعالیت هر کسب و کار متفاوت باشند.
- ارزیابی دارایی های خود: از آنجایی که در دیجیتال مارکتینگ ابزارها و بسترهای زیادی وجود دارد، ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. بنابراین، بهتر است پیش تهیه ابزارها دارایی و چشم انداز کلی خود را در نظر بگیرید.
- بررسی کمپین های رسانه ای موجود: همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، در دیجیتال مارکتینگ بسترهای مختلفی وجود دارد. از موثرترین و بهترین بسترها می توان به وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی اشاره کرد. فعالیت و تولید محتوا در این بسترها تاثیر زیادی در بازاریابی دیجیتال دارد.
کسب درآمد بیشتر با روش های مختلف بازاریابی دیجیتال
کانال های مختلف یک بازاریابی دیجیتال
منظور از کانال های دیجیتال مارکتینگ، پلتفرم های دسترسی به مخاطبان بالقوه و در نهایت رسیدن به اهداف بازاریابی خود می باشد. نمی توان با قاطعیت گفت که کدام کانال بازاریابی بهتر است. شما باید متناسب با نیازها و شرایط خود، کانال مناسب را انتخاب کنید. کانال های زیادی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: بازاریابی محتوا، اصول سئو، تبلیغات کلیکی، اتوماسیون بازاریابی، روابط عمومی آنلاین، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی موبایلی.
دیجیتال مارکتینگ در اصفهان
دیجیتال مارکتینگ آریو با داشتن کادر مجرب و حرفه ای، همواره تلاش می کند تا نیازهای مشتریان خود در زمینه بازاریابی اینترنتی را برطرف کند. سابقه درخشان آژانس آریو به عنوان بهترین دیجیتال مارکتینگ اصفهان و ایران نشان می دهد که ما همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان هستیم. تسلط تیم آریو به تمام روش های دیجیتال مارکتینگ به شما در کسب درآمد بیشتر کمک می کند. برای اطلاع از خدمات دیگر تیم آژانس آریو می توانید از سایر صفحات سایت ariodigital.ir دیدن فرمایید.
تیم حرفه ای دیجیتال مارکتینگ در اصفهان