خبرگزاری کار ایران

ابتکار مدیران ایرانی برای خرید آسان تجار خارجی از بورس‌های کالا و انرژی

ابتکار مدیران ایرانی برای خرید آسان تجار خارجی از بورس‌های کالا و انرژی
کد خبر : ۱۳۷۳۵۴۴

تعدادی از مدیران مبتکر کشورمان با علم به این موضوع که عمده کشورهای همسایه ما ظرفیت تولید کشورهایی مانند ایران را ندارد، اقدام به ایجاد یک سامانه خلاقانه برای فرایند بازارسازی کرده‌ و درنظر دارند از بازارهای بورس خاورمیانه بهترین بهره را ببرند.

به گزارش ایلنا، با توجه به رقابت شدید در بازارهای مختلف در منطقه‌هایی که ظرفیت مطلوبی برای فعالیت های بازرگانی دارند، بازرگانان هوشمند به جای رقابت محض و کنار زدن رقبا از بازار، به ایجاد بازارهای جدید رو آورده و شرایط جدیدی را برای بهره‌برداری از آن بازار رقم می‌زنند.

خاورمیانه به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا، شرکت‌هایی که از تکنیک خلق بازار جدید بهره نمی‌برند، به طور معمول پس از گذشت زمان، بازار قدیمی خود را نیز از دست داده و سکو را به دیگر رقبا تحویل می‌دهند.

به منظور گریز از این واقعیت تلخ، ایجاد بازارهای جدید تبدیل به دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران شده و آنها را ترغیب کرده تا برای بازارسازی هزینه‌هایی زیادی صرف کنند که البته لازمه آن داشتن نیروهای خلاق و ایده‌های جدید است.‌

متأسفانه در ایران خلق بازارهای جدید مورد توجه شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد و بازرگانان به دلیل ترس از هزینه‌های اولیه احتمالی بازارسازی، به سمت این موضوع مهم نمی‌روند. این در حالی است که در کشورهای همسایه برای ایجاد بازارهای جدید سرمایه گذاری کلانی انجام می شود و نتیجه مطلوبی هم برای آنها به ارمغان آورده است.

به طور مثال در یکی از کشور های همسایه که هیچ‌یک از ظرفیت‌های کشورمان را ندارد، شرکت‌ها و افراد به درستی از موضوع بازارسازی بهره فراوان برده‌ اند از این جهت لازم است بازرگانان کشورمان نیز از تجربیات آنها استفاده کنند.

البته گاهی این بازارسازی‌ها به کشور ما هم مربوط می‌شود؛ به طور مثال چندی پیش با سازوکارها آشنا شدیم که نمونه خوبی برای موضوع بازارسازی است.

شرکت «کمپانی پول» واقع در استانبول با همکاری یک شرکت ایرانی به راه‌اندازی سامانه تحویل کالا در مقصد اقدام کرده است، با این تفاوت که منابع تأمین کالای آن بورس های ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

همانطور که می‌دانیم؛ موضوع بازرگانی حوزه کالا و انرژی از قبل وجود داشته و پدیده جدیدی نیست؛ اما اینکه شخص در شرکت خود در فرانسه، اسپانیا، برزیل یا حتی کشورهای دور و نزدیک آسیایی و حتی قاره آفریقا نشسته باشد و با یک سامانه کالای خود را به‌راحتی خرید کند، آن هم درحالی که کالا توسط این سامانه پس از خریداری از بازارهای بورس، بیمه شده و توسط سیستم حمل و نقل در محل دلخواه وی تحویل شود، در نوع خود خلق بازار جدید محسوب می‌شود و این موضوع گواه بر هوشمندی و موقعیت‌شناسی پدیدآورندگان این سامانه است.

بخش بازارسازی با وجود هزینه‌های مطالعاتی بالا می‌تواند بستر خوبی را برای بهره‌مندی از بازارهای آتی و خلق موقعیت جدید برای بازرگانان فراهم کند. از این رو با ارتباطی که با مدیران این شرکت گرفته شد، آنها عنوان کردند سامانه تحویل کالا در مقصد، یک سامانه جدید با رویکرد خلق موقعیت‌های تازه برای بازرگانان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها است که می‌تواند کالاهایی را که خرید آنها برای مشتریان عادی مشکل است، تسهیل کند.

این سامانه که به تازگی با حضور جمعی زیادی از مدیران و بازرگانان نوآور و همچنین کارآفرینان موفق رونمایی شده است، با آدرس اینترنتی www.companypoll.org نمونه خوبی برای موضوع مطرح شده ماست و متولیان امر بازرگانی را به ایجاد و خلق سامانه‌های اینچنینی تشویق می‌کند تا بر بستر آن شاخص اقتصاد کشور دچار رشد شود.

خالقان این سامانه با علم به این موضوع که کشورهای همسایه ظرفیت تولید کشورهایی مانند ایران یا حوزه خلیج‌فارس را ندارند، اقدام به ایجاد یک سامانه خلاقانه برای فرایند بازارسازی کرده‌اند و درنظر دارند از بازارهای بورس کلا و بورس انرژی خاورمیانه بهترین بهره را ببرند و خود را وارد این چرخه پرسود کنند.

 

*امکان استفاده از رمزارزها برای خرید به منظور رفاه بیشتر مشتریان

همچنین از دیگر مزیت‌های این سامانه برای مشتریان، امکان خرید محصولات با ارز دیجیتال یا همان رمزارزها است، موردی که به همراه مزایای بسیار آن لذت خرید آسان و بدون دردسر و با سرعت و امنیت بالا را برای مشتریان فراهم می‌کند. استفاده از ارزهای دیجیتال چند سالی است که به یک آپشن مهم در سامانه‌های خرید و فروش کالا تبدیل شده که «کمپانی‌پول» به منظور رفاه خریداران از قابلیت استفاد از این آپشن مهم برخوردار است.

این جمله معروف از «استیون جفس» متخصص بازاریابی و بازرگانی را به یاد بسپاریم که می‌گوید: «نوآوری، انگیزه برای شکستن وضع موجود و ایجاد توسعه جدید در جایی است که افراد کمی جسارت کرده‌اند». بنابراین جسارت آن را به خود بدهیم که با بازارسازی دنبال آینده درخشان باشیم که افراد کمی به دنبال آن هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز