کمپین تبلیغات در گوگل با ماهان مارکتینگ
پیشرفت هایی که در بحث تکنولوژی و ارتباطات صورت گرفته و همچنین افزایش رقابت میان اصناف مختلف، باعث شده تا صاحبان کسب و کار برای موفقیت در زمینه کاری خود، وارد عرصه جدیدی از تبلیغات و بازاریابی شوند. مسلما در این دنیای پر رقابت اگر به همان روش های سنتی و قدیمی، بازاریابی و تبلیغات کنید، از رقیبان خود بسیار عقب افتاده و نخواهید توانست به فروش و موفقیت قابل توجهی دست یابید.
از جمله روش های نوین تبلیغات که در پی پیشرفت اینترنت و ارتباطات بوجود آمدهاند، تبلیغات در گوگل است. در حال حاضر اینترنت نقش بسیار مهمی در زندگی تمامی ما ایفا میکند به طوری که بخش عمدهای از فعالیت های روزمرهمان توسط اینترنت صورت میگیرد. جستجوهای داخل اینترنت در بستر موتورهای جستجو صورت میگیرد؛ انواع مختلفی موتور جستجو در دنیا وجود دارد که بزرگترین، مهمترین و پرکاربرترین آنها موتور جستجو گوگل است.
تبلیغات در گوگل یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی میباشد. گوگل برحسب خواسته و نیاز کسب و کارها برای تبلیغات، کمپین های مختلفی را ارائه کرده است. اما مهمترین نکته برای موفقیت در تبلیغات در گوگل، انتخاب کمپین مناسب حوزه موردنظر و مدیریت اصولی همراه با برنامه ریزی دقیق در آن است.
تبلیغات در گوگل
پیشرفت هایی که در عرصه تکنولوژی و اینترنت صورت گرفته است، دنیای تبلیغات و بازاریابی را به طور قابل چشمگیری متحول ساخته است. در حال حاضر در این عرصه، پربازدهترین روش تبلیغاتی، تبلیغ در گوگل و بکارگیری مناسب از کمپین های این ابر موتور جستجو است.
در هر ثانیه 2.3 میلیون جستجو در موتور Google انجام میشود، و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات در گوگل است. همانطور که گفته شد، انتخاب مناسب کمپین و مدیریت اصولی آن، مهمترین عوامل در رسیدن به موفقیت یک کسب و کار است. این پروسه نیازمند به تخصص است و باید آنرا به افراد با تجربه و کاربلدی که با تغییرات و زیر و بم گوگل آشنایی کامل دارند، بسپارید. در غیر این صورت نه تنها به موفقیت مورد نظر نخواهید رسید بلکه وقت و هزینه خود را از دست خواهید داد.
مجموعه ماهان مارکیتنگ با داشتن چندین سال سابقه حرفهای و درخشان در زمینه تبلیغ در گوگل از جمله بهترین آژانس های تبلیغاتی نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز محسوب میشود. این مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن کمپین های تبلیغ در گوگل را برای شما اجرا میکند. شاید در آژانس تبلیغاتی دیگری تجربه آن استفاده از کمپین های گوگل را داشته باشید اما در ماهان مارکتینگ متفاوت تر و تخصصی تر کمپین های شما مدیریت و بهینه می شوند.
انواع کمپین های تبلیغ در گوگل
گوگل برای کاربران خود و آنهایی که میخواهند در این غول موتور جستجو تبلیغ انجام دهند، انواع کمپین های با ویژگی های مختلفی ارائه داده است. این کمپین ها باتوجه به هدف و نوع تبلیغاتی که مدنظر دارید باید انتخاب شوند. فروش، مشتری راغب، آگاهی از برند، ترویج اپلیکیشن و ترافیک وبسایت از مهمترین اهدافیست که میتوانید برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. البته تیم حرفهای ماهان مارکتینگ شما را در این راه راهنمایی میکند. به طور کلی کمپین های تبلیغاتی گوگل عبارتند از:
- شبکه سرچ یا جستجو (Search Network Campaigns)
- تبلیغات دیسپلی یا نمایشی (DISPLAY CAMPAIGN)
- افزایش نصب اپلیکیشن (APP CAMPAIGN)
- محلی (Local)
- شاپینگ یا فروش گوگل ادز (SHOPPING CAMPAIGN)
- ویدیویی (VIDEO CAMPAIGN)
- کمپین (Discovery)
هر یک از کمپین های بالا جهت تبلیغ موارد خاصی از محصولات یا خدمات طراحی شده و بکار گرفته میشوند. گوگل به شما برای انتخاب کمپین مناسب محصولتان، پیشنهاداتی میدهد. همچنین تیم حرفهای ماهان مارکتینگ، مشاورهی تخصصیای به مشتریان خود میدهد تا بتوانند بهترین کمپین را با پربازدهترین استراتژی داشته باشند.
باتوجه به نوع محصول یا خدمات و همچنین هدف از تبلیغ، هز کدام از کمپین ها تاثیرات متفاوتی بر روی مخاطب هدف میگذارند. اگر شغلتان در زمینه فروش است، کمپین مناسب برای این هدف شاپینگ، دیسپلی و سرچ میباشد. اما اگر قصد برندسازی مجموعهتان را دارید، کمپین های دیسپلی و ویدیویی بهترین انتخاب است.
معیار quality score در تبلیغات در گوگل
پروسه تبلیغ در گوگل چیزی نیست که خودتان بتوانید به تنهایی از پس آن بربیایید و باید حتما در کمپین تبلیغاتی خود از دانش متخصصین فعال و حرفهای در زمینه گوگل ادز و آشنا با تغییرات این موتور جستجو استفاده کنید. برای مثال یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه تبلیغات در گوگل، معیار Quality Score است. به احتمال خیلی زیاد از خودتان میپرسید quality score چیست و چه کارایی دارد؟ در اینجا مشخصا حضور یک فرد حرفهایی و آشنا با بستر اینترنت و معیارهای آن احساس میشود.
گوگل دارای انواع کمپین های تبلیغاتی مختلفی است. پس از انتخاب مناسبترین کمپین برای کسب و کار خود، برای آنکه کمپین موردنظر بتواند برای شما مفید باشد و تا حدودی شما را به اهدافتان نزدیک کند، باید استراتژی مناسبی داشته باشید. معیارهای مختلفی در تبلیغ در گوگل وجود دارد که بررسی و توجه به هر کدام از آنها به نوعی میتواند روی بازده تبلیغات شما اثر بگذارد. از جمله این معیار ها امتیاز کیفیت یا Quality Score میباشد.
Quality Score از جمله معیارهای کیفیت سنجی تبلیغات در گوگل است. این شاخص میزان کیفیت کمپین اجرا شده در تبلیغ در گوگل را توسط معیارهای گوناگون مشخص میکند. درواقع کوالیتی اسکور مشخص میکنند که کلمات کلیدی و PPC تبلیغات شما تا چه حد معنادار و با کیفیت است. این شاخص برای هر کلمه کلیدی در یک کمپین بهصورت مجزا محاسبه میشود و به موارد مختلفی بستگی دارد.
ماهان مارکتینگ با داشتن چندین سال فعالیت حرفهای در زمینه تبلیغ در گوگل، بهترین استراتژی را برای بازاریابی محصول یا خدمات شما پیادهسازی میکند تا بتوانید به نتیجه موردنظرتان دست پیدا کنید.