خبرگزاری کار ایران

گزارش ویدئویی از حضور پرتعداد برندهای ایرانی در نخستین همایش « یکصد برندملی »

یارمحمدی دبیر همایش: برند ملی، نشان دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است

یارمحمدی دبیر همایش: برند ملی، نشان دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است
کد خبر : ۱۳۶۰۴۳۷

اولین همایش یکصد برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی و اهدافی چون ایجاد هم افزایی در بین سازمان‌های دولتی و خصوصی با دبیری محمدرضا یارمحمدی، 31 اردیبهشت 1402 در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

به گزازش ایلنا، محمدرضا یارمحمدی، دبیر اولین همایش برندملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی گفت: آنچه که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت آن است که به این مفهوم دست یابیم "برند ملی" باید دربرگیرنده طیف وسیعی از فعالیت‌های یک ملت، شامل صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، فرهنگ، میراث فرهنگی، مردم، حاکمیت و گردشگری باشد؛ در واقع این همایش القا می کند که برند ملی نشان دهنده هویت یک ملت از ابعاد گوناگون است و می تواند نمونه عینی و مُدرنِ یک قدرتِ نرم در کشورها به حساب آید و بهترین چیزی که یک کشور می‌تواند به مردم خود و صادرکننده‌هایش هدیه دهد ،یک برند ملی قوی است.

یارمحمدی تصریح کرد: در واقع دور از واقعیت نیست که وقتی روی قطعات الکترونیکی یک محصول، کلمه ساخت ژاپن زده می‌شود، رضایتمندی خریدار نسبت به خرید آن محصول دو چندان است و یا هنگام خرید یک لباس یا محصولات مد وقتی مردم با کلمه ساخت ایتالیا روی آن لباس یا محصولات مد مواجه می شوند، حس رضایتمندی را می توان در چهره آنها دید و حس کرد بنابراین  ما تمام تلاشمان این است که به چنین رضایتمندی از سوی خریداران مبدل شویم.

وی افزود: امروزه صادرات مبتنی بر برند، نیرومندترین راه برای ایجاد و حفظ وجهه ملی است. در واقع، نگاه این همایش این است که یک مجموعه با رعایت مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، ذی‌نفعان، مشتریان، شفافیت و بخش‌های مختلف می‌تواند به یک برند ملی دست یابد.

گزارش ویدئویی از حضور پرتعداد برندهای ایرانی در نخستین همایش «یکصد برند ملی» را در زیر مشاهده می‌کنید.

در ادامه این همایش، پروفسور «کریم زارع» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده به عنوان کسی که بیش از ۵۰ سال است که در سیستم‌های دولتی و غیر دولتی وچه در دانشگاه‌های تربیت معلم، شهید بهشتی، تبریز و دانشگاه‌های آزاد و بین المللی از سال ۶۱ تدریس داشته‌ام، معتقدم اینگونه همایش‌ها موجب امید برای جوانان و دلگرمی برای نخبگان و فرهیختگان می شود و ترکیب جوانان نخبه و فرهیختگان که این همایش نمونه ای از آن است، می تواند علاوه بر امید آفرینی، زیربنای تحقق شهرهای دانش را براساس توسعه پایدار بنیان کند؛ به گونه ای که برند های ما را نه تنها در سطح ملی بلکه تا سطح بین المللی نیز گسترش دهند؛ به هرحال بنده بسیار خوشحالم که این همایش خواهد توانست شروع آینده‌ای درخشان به ویژه در بُعد رشدِتولید را در کشور رقم بزند.

هادی قوامی، معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با برگزاری این همایش افزود: ما منابع امان آنچنان فراخ نیست که بتوانیم به همه جبهه ها حمله کنیم، از این رو باید یکسری لوکوموتیو ها را راه‌اندازی کنیم و به آنها واگن ببندیم و از محل سود و منافع آنها بتوانیم بخش های دیگر اقتصاد را به حرکت درآوریم.

وی افزود: لوکوموتیوها علاوه بر مسئولیت اقتصادی، ملاحضات یک شهروندِ خوب را نیز باید بتواند ایفا کند؛ یعنی محیط زیست را آلوده نکند و به آن صدمه نزند و علاوه براینها برندهای ملی همچون لوکوموتیو ها باید به گونه ای باشند که بتوانند در راستای وظایف اجتماعی اشان  یکسری کمک های بشر دوستانه نیز انجام دهند.  همچنین در راستای این همایش سعی خواهیم داشت تا پیرامون لوکوموتیو ها، قد آنها را در حوزه اقتصادی کشور و حتی در سطح دنیا به عنوان یک برند، بلندتر کنیم.

«امین شاکری» ریاست مجمع عالی کارآفرینان کشور نیز اظهار داشت: امروز در همایش برندهای ملی، درباره رویکرد مسئولیت اجتماعی دربنگاه های اقتصادی به عنوان الزام ویک ضرورت به منظور توسعه‌ پایدار بنگاه اقتصادی گفتگو کردیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که موضوع مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه بنگاه های اقتصادی در دنیا مورد توجه است و بنگاه های اقتصادی علاوه بر موضوع اصلی فعالیت و کسب و کار خودشان، باید به موضوعاتی توجه داشته باشند که در جامعه ی پیرامون و بحث های زیست بومی  مطرح است و باید به آنها نیز پاسخگو باشند، از این‌رو مسئولیت اجتماعی یک الزام است برای پاسخگویی یک بنگاه اقتصادی به دی نفعان خود.براین اساس بنگاه‌های اقتصادی بایدبه این موضوع توجه ویژه داشته باشند چراکه منجر به رشد پایدار آن بنگاه اقتصادی خواهد شد.

«عبدالوهاب بیگ‌پور» دبیر فراکسیون سازمان مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی و ریاست گروه سازمان های علمی و اجتماعی پندار در ادامه اظهار داشت: یکی از رویکردهایی که در دولت فعلی بسیار مورد توجه قرار دارد و جزو سیاست‌های کلان نظام به حساب می آید، حمایت از سازمان‌ها و ساختارهایی است که در حوزه تولید قدم برداشته اند.در واقع یکی از راهکارهایی که می‌تواند به معرفی این سازمان‌ها و ایجاد هم افزایی بین آنها کمک کند، برگزاری چنین همایش‌هایی است که ضمن موثر بودن می تواند به توان افزایی بین سازمان‌ها و شناختشان از یکدیگر، کمک کند و فضایی متبلور ایجاد کند به گونه‌ای که نسبت به فروش محصولات، شناخت از ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی‌ای که داخل کشور وجود دارد کمکی موثر باشد. به هرحال امید می رود خروجی این همایش دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

همچنین ایمان مصدری، ریاست هیات مدیره انجمن صنفی دانش‌بنیان کشور در پایان این همایش گفت: یکی از مسائل مهمی که در کشور به دلیل کمبود حمایت در ساختارهای دولتی  در بخش خصوصی کم‌رنگ دیده می شود، کم رنگ شدن موضوعاتی نظیر مسئولیت اجتماعی در بخش خصوصی است و این برنامه با رویکرد مسئولیت اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، سازمان متخصصین و مدیران ایران، مجمع عالی کارآفرینان و بنیاد گام دوم و با هدف جلب توجه بیشتر حوزه خصوصی به مسئولیت اجتماعی برگزار شد؛ چراکه این نگاه سبب توسعه اقتصادی و توسعه پایدار می‌شود و اینکه ما خواهیم توانست با دیدی مهربانانه تر در بخش خصوصی در کنار هم قرار بگیریم و در نهایت اتحاد بخش خصوصی قطعا خواهد توانست به کمک دولت بیاید و بحث کلان را بوجود آورد که این امر نیز به نوبه خود می‌تواند برای کشور موثر باشد و امیدوارم بتوانیم با تشکیل باشگاه مسئولیت اجتماعی بحث اتحاد را ادامه‌دار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز