خبرگزاری کار ایران

آموزش نصب قالب وودمارت (2 روش) + (چک لیست)

آموزش نصب قالب وودمارت (2 روش) + (چک لیست)
کد خبر : ۱۳۵۸۵۸۸

نصب قالب وودمارت و ابزارهای جانبی آن نیاز به آموزش دقیق دارد تا بتوان به راحتی و در زمان کمی قالب را روی سایت نصب و راه اندازی کرد. نصب پوسته وودمارت به دو روش قابل انجام است در این مقاله به صورت چک لیست آموزش نصب قالب وودمارت ارائه خواهد شد.

پیش نیاز های نصب قالب وودمارت

برای نصب قالب وودمارت باید پیش نیازهایی انجام شود که می توان به داشتن یک سایت وردپرسی، فایل اروجینال قالب وودمارت، افزونه های ضروری و جانبی، بسته نصبی آسان قالب، ابزار فارسی سازی و فعال سازی قالب وودمارت اشاره کرد.

برای نصب پوسته خام وودمارت نیاز به فایل اصلی قالب به صورت فایل zip است که در هر دو روش نصب به این فایل زیپ نیاز می باشد. افزونه های جانبی و ضروری به صورت یک یا چند فایل زیپ هستند که بعد از نصب قالب باید روی سایت نصب و  فعال شوند.

می توان قالب وودمارت را به روش دیگری از طریق فایل بسته نصبی اختصاصی نیز روی سایت نصب کرد که یک فایل zip و یک فایل php است. موضوع دیگر نصب دموها و امکانات فارسی سازی است که برای استفاده از این قابلیت ها و امکانات باید ابزار فارسی ساز و فعال سازی را بعد از نصب قالب وودمارت روی سایت نصب نمود.

آموزش نصب قالب وودمارت (2 روش)

بعد از اینکه تمام پیش نیازهای مربوط به استفاده از قالب وودمارت در اختیار قرار گرفت باید این قالب را به همراه سایر افزونه های ضروری روی سایت وردپرسی نصب کرد. در این مقاله به آموزش نصب قالب وودمارت به دو روش نصب از  پیشخوان و نصب از  طریق هاست می پردازیم این دو روش کاربردی و راحت هستند. منبع آموزش هایی که در ادامه بررسی می کنیم آموزش wordpress سایت دانشگاه وردپرس هستند.

نصب قالب وودمارت از پیشخوان

آموزش نصب قالب وودمارت (2 روش) + (چک لیست)

برای اینکه بتوانید از طریق وردپرس قالب وودمارت را روی سایت نصب کنید و سایت را راه اندازی کنید باید یک سایت وردپرسی داشته باشید و قبل از هر کاری افزونه وردپرس را روی سایت نصب نمایید. بعد از اینکه سایت آمادده شده می توان به صورت هاست یا لوکال هاست و با استفاده از آموزش قالب وودمارت، این پوسته را روی سایت از پیشخوان وردپرس نصب کنید.

چک لیست نصب قالب از پیشخوان

  1. ورود به پیشخوان وردپرس
  2. کلیک از منوهای کناری روی قسمت نمایش
  3. کلیک روی دکمه افزودن از قسمت بالای صفحه باز شده
  4. کلیک روی گزینه بارگذاری پوسته در بالای صفحه باز شده
  5. کلیک روی دکمه Choose File
  6. انتخاب فایل zip قالب از پنجره باز شده
  7. کلیک روی دکمه نصب برای نصب قالب
  8. فعال سازی قالب با کلیک روی دکمه فعال کردن

آموزش نصب قالب وودمارت از طریق هاست

آموزش نصب قالب وودمارت (2 روش) + (چک لیست)

روش بهتری که دانشگاه وردپرس برای نصب قالب وودمارت پیشنهاد می کنند، نصب از طریق هاست سایت است؛ زیرا با استفاده از این مسیر در هنگام نصب خطایی ایجاد نمی شود. برای نصب کردن قالب از این طریق فقط با آپلود فایل قالب در هاست و چند کلیک انجام می شود.

چک لیست نصب قالب از طریق هاست

  1. وارد شدن به کنترل پنل مدیریت هاست سایت
  2. مراجعه به قسمت مدیریت فایل ها
  3. ورود به فولدر public_html
  4. باز کردن فولدر wp-content
  5. ورود به فولدر themes
  6. آپلود فایل zip قالب در این مسیر
  7. خارج کردن فایل فشرده قالب از حالت زیپ
  8. ورود به پیشخوان وردپرس سایت
  9. وارد شدن به قسمت نمایش از منوهای کناری پیشخوان
  10. فعال سازی قالب نصب شده روی سایت

مزیت نصب قالب WoodMart از طریق هاست

هر دو روش نصب قالب وودمارت مثل هم است؛ ولی خطاهایی در مسیر نصب از طریق پیشخوان وردپرس وجود دارد که این مشکلات در روش نصب با استفاده از هاست ایجاد نمی شوند. در سرویس های هاستینگ بسیاری از شرکت های ارائه دهنده برای حجم فایل آپلود محدودیت وجود دارد؛ همچنین این محدودیت ممکن است در زمان پردازش دستورات اجرایی نیز به وجود آید. در این صورت فرآیند نصب قالب و آپلود فایل از روش پیشخوان وردپرس می تواند ناموفق عمل کند. به همین دلیل نصب از طریق هاست سایت یک روش بدون مشکل و پایدار خواهد بود.

مزیت نصب قالب WoodMart از پیشخوان

روش نصب قالب از پیشخوان وردپرس یک مسیر ساده و راحت است و نیازی به دسترسی به هاست سایت برای نصب قالب نیست. به طوری که تنها با استفاده از امکانات وردپرس می توان قالب را به راحتی نصب و راه اندازی نمود. البته همان طور که در قسمت قبل بیان شد آموزش نصب قالب وودمارت از این روش می تواند باعث ایجاد خطاها و مشکلاتی در مسیر نصب گردد که باعث طولانی شدن زمان راه اندازی سایت خواهد شد.

کدام روش نصب قالب WoodMart بهتر است؟

برای راه اندازی سایت با پوسته خام از روش پیشخوان و هاست استفاده می شود؛ در این دو روش می توان با این پوسته یک سایت خام را ایجاد کرد و سپس با نصب افزونه های صفحه ساز مثل المنتور و یا ویژوال کامپوزر از نقطه صفر برگه های سایت را طراحی نمود. روش دیگری برای نصب قالب وودمارت استفاده از بسته نصبی آسان است که با چند کلیک می توان قالب سایت مشابه نسخه پیش نمایش را ایجاد کرد.

چنانچه می خواهید طراحی سایت را از صفر شروع کنید و قصد نصب قالب خام وودمارت را دارید باید از روش نصب از طریق هاست اقدام نمایید؛ زیرا در این مسیر با خطا یا مشکلی مواجه نخواهید شد. همچنین برای استفاده از دموهای قالب وودمارت از طریق درون ریزی آن ها روی سایت باید از روش هاست قالب را روی سایت نصب کرد.

جمع بندی

به طورکلی دو روش اصلی برای نصب قالب وودمارت روی سایت وجود دارد؛ ولی برای راه اندازی سایت مثل نمونه پیش نمایش فارسی قالب می توان برای نصب آن از روش بسته نصبی اختصاصی استفاده کرد. از بین سه روش آموزش قالب وودمارت، نصب از طریق هاست بهتر از روش نصب قالب پیشخوان وردپرس است. کافی است قالب را دانلود و برای نصب مطابق آموزش ها اقدام کنید. در دانشگاه وردپرس بهترین نسخه وودمارت معرفی و برای دانلود ارائه شده است.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز