خبرگزاری کار ایران

کاربرد و نقش پنل پیامکی در کسب و کارها چیست؟

کاربرد و نقش پنل پیامکی در کسب و کارها چیست؟
کد خبر : ۱۳۵۳۰۶۷

پیامک روشی بسیار کارآمد است و در مدت زمان کوتاهی به دست مخاطب هدف می‌رسد. به همین دلیل سامانه پیام کوتاه می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای دسترسی به مشتریان بیشتر باشد.

نقش سامانه پیام کوتاه در دیده شدن و رشد کسب و کارها چیست؟

سامانه پیام کوتاه

اگرچه سال‌هاست که از پیامک‌ها کمتر استفاده می‌شوند، اما همچنان استفاده از پیامک انبوه از بسیاری از روش‌های بازاریابی دیگر تأثیرگذاری بیشتری دارد. شاید با وجود آمارها بتوان گفت که استفاده از سامانه پیام کوتاه یک روش بازاریابی همیشه سبز است که به کمک آن می‌توان بسیاری از افراد را به مشتری وفادار برند خود تبدیل کرد. در اینجا قرار است دلایلی را برای شما عنوان کنیم که نشان می‌دهند یک سامانه پیامکی چگونه می‌تواند بر کسب‌ و کارها تأثیرات مثبتی داشته باشد.

دلایل استفاده کسب‌ و کارها از سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک انبوه اخیراً به یکی از ابزارهای بی‌ نظیر برای بازاریابی تبدیل شده است. برندها و کسب ‌و کارهای مختلف از پنل‌های پیامکی انبوه برای دیده شدن و رشد برند خود استفاده می‌کنند. مزیت این روش دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبین هدف در یک برهه زمانی کوتاه است. برای اینکه از مزایای این شیوه بازاریابی بهتر بهره مند شوید، در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بهبود تعامل با مشتری

یکی از مزایای استفاده از سامانه پیام کوتاه این است که می‌توانید در هر زمانی که بخواهید تعامل خود را با مشتری حفظ کنید. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی این کار را انجام دهید. طبق آمارهای منتشر شده بیشتر پیامک‌های کوتاه تنها چند دقیقه پس از دریافت بررسی و خوانده می‌شوند. پس این شیوه در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی نتایج سریع تری از تعامل به دنبال دارد. اگر از این روش درست استفاده کنید، تبلیغات برند خود را به اندازه سایر روش‌های بازاریابی به چشم نمی‌‌آورید. پس نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد. فراموش نکنید که مشتریان امروز از تبلیغات آشکار فراری هستند. پس به دنبال استفاده حداکثری از کمپین پیامکی خود باشید.

دسترسی به مشتریان مورد نظر

کاربرد و نقش پنل پیامکی در کسب و کارها چیست؟

دسترسی به مشتریان مورد نظر

یکی دیگر از دلایل استفاده از سامانه پیام کوتاه این است که می‌توانید پیامک‌های خود را تنها برای گروه خاصی ارسال کنید. برای مثال اگر صاحب یک آرایشگاه زنانه هستید، می‌توانید با خرید پنل مخصوص از ایده پردازان، تنها به مشتریان مخاطب خود یعنی زنان، آن هم در یک برهه سنی خاص پیام دهید. این کار باعث می‌شود تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه برای کسانی نباشید که در زمره مشتریان شما قرار نمی‌گیرند.

بازاریابی بدون ایجاد مزاحمت

مشتریان امروز بیش از هر زمان دیگری کم حوصله هستند. به همین دلیل اغلب تحقیقات نشان می‌دهند که زمان زیادی را برای بررسی یک روند بازاریابی اختصاص نمی‌دهند. اما بخش عمده ای از جذابیت بازاریابی پیامکی مختصر و مفید بودن آن است. شما می‌توانید هدف خود را تنها در چند کلمه یا یکی دو جمله کوتاه بیان کنید. این کار هم برای مصرف کننده پیامک و هم برای شما بهتر است. ضمن اینکه می‌توانید در تبلیغات خود با ارائه یک لینک، مشتریان را به وب سایت خود ارجاع دهید.

ارزان بودن سامانه پیام کوتاه

سامانه پیام کوتاه را با هر شیوه تبلیغاتی دیگری که مقایسه کنید، متوجه قیمت‌های منصفانه این طرح خواهید شد. برای یک مقایسه خوب کافی است به اینستاگرام و قیمت‌های اینفلوئنسرها برای درج تبلیغ برند خود نگاهی بیندازید. شما برای دسترسی به مخاطبین هدف خود باید میلیون‌ها تومان هزینه کنید. این در حالی است که تنها بخش کمی از مخاطبان پیج مورد نظر می‌توانند واقعاً مخاطب هدف شما باشند.

از آن سو سرویس پیام کوتاه می‌تواند با هزینه ای به مراتب کمتر، صدای برند شما را به گوش همین تعداد مخاطب آن هم به صورت سفارشی شده برساند

تحویل و نتایج فوری

مزیت سرعت در پیامک‌های تبلیغاتی تنها در تحویل فوری نخواهد بود. بلکه شما به عنوان یک کسب و کار می‌توانید نتایج کمپین بازاریابی خود را نیز خیلی سریع بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. شما می‌توانید در زمان کوتاهی متوجه شوید که چه کسانی پیامک شما را دریافت و باز کرده اند و چه کسانی هنوز تعاملی با پیامک شما نداشته اند. مهم تر از این موارد شما می‌توانید ببینید که چه کسانی به پیامک شما پاسخ داده اند

سادگی در استفاده

یکی از دلایل قوی که باعث می‌شود بیشتر صاحبان کسب و کارها به سمت استفاده از پیامک کشیده شوند، امکان استفاده آسان از آن است. اغلب روش‌های بازاریابی جدید نیاز به یک متخصص برای اجرا دارند. پس شما باید علاوه بر داشتن ابزارهای خاصی، برای به خدمت گرفتن متخصصین مربوطه هزینه‌ کنید. اما در مقابل استفاده از پیامک هیچ پیچیدگی ندارد. پس شما خودتان با هر سطح دانش و اطلاعاتی می‌توانید از این سامانه استفاده کنید.

بازاریابی در سطح گسترده

کاربرد و نقش پنل پیامکی در کسب و کارها چیست؟

بازاریابی در سطح گسترده

هر روشی از بازاریابی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید مجموعه ای خاص از مخاطبین را در برمی‌گیرد. برای مثال تبلیغات تلویزیونی تنها برای کسانی کاربرد دارد که از این دستگاه استفاده می‌کنند یا تبلیغ در یک پیج خاص تنها به مخاطبان همان پیج محدود می‌شود. اما مزیت سامانه پیام کوتاه این است که می‌توانید از آن در سطح گسترده استفاده کنید. زیرا پیامک‌ها به دست تمامی افراد ساکن در کشور فارغ از مدل گوشی می‌رسند. پس پیامک را می‌توان از جمله معدود فناوری‌هایی دانست که می‌تواند نقاط جغرافیایی گسترده ای را در برگیرد.

کارآمدی سامانه پیام کوتاه

یکی از نکات مهم در مورد سامانه پیام کوتاه این است که می‌توانید آن‌ها را به صورت زمان بندی شده ارسال کنید. به همین دلیل در جایی که زمان از اهمیت زیادی برخوردار است،

کاربرد سامانه پیام کوتاه

شما برای انتخاب یک پنل پیامکی باید با کاربردهای آن به طور کامل آشنایی داشته باشید. این کاربردها بسیار متنوع و گسترده هستند، به همین دلیل تنها در تبلیغات خلاصه نمی‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از این کاربردها می‌پردازیم.

  • پیامک کوتاه بهترین ایده برای تبلیغات و بازاریابی یک برند در سطوح گوناگون است.
  • پیامک یک کانال فوق العاده مؤثر برای اطلاع رسانی فوری و دقیق درباره شعب جدید برند، طرح‌های جدید، رسیدن بار تازه، طرح‌های تخفیفی و تشویقی و مواردی از این دست است.
  • از پیامک می‌توانید به عنوان ابزاری برای ارائه کد ورود یا ثبت نام استفاده کنید.
  • از اس ام اس می‌توانید برای شرکت در قرعه کشی و ثبت نظرسنجی استفاده کنید.

نکات مهم در نوشتن پیامک تبلیغاتی

نکات مهم در نوشتن پیامک تبلیغاتی

اگر دلایل بالا شما را برای استفاده از سامانه پیام کوتاه قانع کرده اند، باید با نحوه نوشتن یک پیامک تبلیغاتی حرفه ای نیز آشنا شوید. این موضوع بسیار مهم است که مطمئن شوید پیامکی که ارسال می‌کنید، برای گیرنده مرتبط و مفید است و می‌توانید وی را نسبت به انجام واکنش ترغیب کند. به همین علت در ادامه به معرفی چند نکته کاربردی برای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

  • پیام خود را به صورت کوتاه، مختصر و البته دقیق بنویسید.
  • کلمات کلیدی و مهم متن خود را به صورت برجسته و بولد شده بیان کنید.
  • پیامک‌ها را به گونه ای بنویسید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشند.
  • مردم مستعد به تعویق انداختن کارها هستند، پس فوریت را به متن محتوای خود اضافه کنید.
  • برای بیشترین تأثیرگذاری روی مخاطب باید از کلمات قدرتمند استفاده کنید.
  • همیشه در متن پیامک خود گزینه انصراف را قرار دهید تا نشان دهید که برای مشتری خود ارزش قائل هستید.
پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز