خبرگزاری کار ایران

خرید لپ تاپ دانشجویی و مهندسی

خرید لپ تاپ دانشجویی و مهندسی
کد خبر : ۱۳۴۸۹۲۹

در این مقاله قصد داریم درباره خرید لپ تاپ مهندسی و دانشجویی صحبت کنیم. لپ تاپ یکی از دستگاه­هایی است که امروز نیاز افراد زیادی است و قابلیت­های فراوانی هم دارد.

امروز لپ تاپ­هایی با کاربری اداری، دانشجویی، گیمینگ، رندرینگ، مهندسی و بسیاری دیگر تولید می­شود و هر کدام هم ویژگی­های خاص خود را دارند.

با دانستن این ویژگی­ها کار شما به هنگام خرید بسیار راحت­تر خواهد شد. در این مقاله درباره ویژگی­های لپ تاپ مهندسی و دانشجویی صحبت می­کنیم و در آخر نیز بهترین راه برای خرید آنها را به شما خواهیم گفت.

لپ ­تاپ مهندسی باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

لپ تاپ­های مهندسی دارای ویژگی­های خاصی هستند که در ادامه بررسی می­کنیم. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید همراه ما بمانید.

پردازنده مرکزی یا سی­پی­یو

CPU برای یک لپ تاپ مهندسی بسیار حائز اهمیت است. این لپ تاپ­ها به‌دلیل اینکه باید نرم­افزار­های سنگین را اجرا کنند نیاز به پردازنده قوی و جدید دارند.

اگر پردازنده قوی برای این لپ تاپ­ها انتخاب نشود آنها با مشکلاتی مثل داغ کردن سی­پی­یو، لگ و هنگ­کردن سیستم روبه‌رو خواهند شد و در نهایت نیز ممکن است مشکل سخت­افزاری شدید برای آنها ایجاد شود.

سعی کنید در خرید لپ تاپ اگر قصد انجام کار سنگین با آن را دارید از سی­پی­یو­های نسل جدید و رده­بالا استفاده کنید.

منبع ذخیره یا حافظه

این قطعه مخصوص ذخیره­سازی اطلاعات و منبع اصلی برای حفظ اطلاعات است. این اطلاعات می­تواند شامل هر چیزی مانند ویدیو، عکس و دیگر اطلاعات شود.

منبع ذخیره دارای 2 نوع HDD و  SSDاست. HDD یا هارد دیسک نسل قدیمی­تر است و امروز بیشتر لپ تاپ­ها از  SSDیا درایو حالت جامد استفاده می­کنند.

SSD سرعت بیشتری دارد و یک سروگردن از HDD بالاتر است. لپ‌ تاپی با ظرفیت بالای SSD می­تواند هزینه شما را تا حد زیادی بالا ببرد؛ اما از طرفی HDD نیز پس از مدتی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و اصلا مناسب لپ تاپ مهندسی نیست. این قطعه را می­توانید بعدا ارتقا دهید و ظرفیت حافظه را بالا ببرید.

رم یا حافظه دسترسی

این حافظه به­نوعی حافظه موقت است که در اجرای نرم­افزار­ها نقش خواهد داشت. هر چقدر که رم قوی­تری داشته باشید می­توانید نرم­افزار­های بیشتری را به­شکل همزمان اجرا کنید و آنها هم بدون کرش به­کار خود ادامه دهند.

لپ تاپ­های مهندسی به بیش از 12 گیگ رم نیاز دارند تا از پس نیاز کاربر بتوانند بربیایند. در حقیقت این قطعه مناسب Multi-Tasking یا استفاده چندکاره است.

باتری

این مورد برای بسیاری از کاربران ممکن است اهمیت داشته باشد و برخی هم به آن اهمیت ندهند. به­طور کلی داشتن باتری خوب مزیتی است که هر لپ‌ تاپی می­تواند داشته باشد.

لپ تاپ به­طور کلی باتری قوی ندارند شاید برای پیدا کردن لپ تاپی با باتری خوب و شارژدهی بالا نیاز به تحقیق زیادی داشته باشد.

مدل­های مختلف مک بوک به لحاظ شارژدهی عالی هستند. در بین مدل­های مختلف لپ تاپ لنوو و ایسوس نیز می­توان نمونه­هایی با باتری قوی پیدا کرد.

صفحه نمایش

لپ تاپ­های مهندسی باید از صفحه‌نمایش خوبی برخوردار باشند. به این علت که شما برای استفاده از نرم­افزارهای مهندسی نیاز دارید که پیش­نمایش خوبی از نرم­افزار بگیرید و این مورد نیز نیازمند صفحه نمایشی استاندارد و با کیفیت بالا است.

از طرفی افرادی که از لپ تاپ مهندسی استفاده می­کنند مدت زمان زیادی پای سیستم هستند و ممکن است چشم آنها خسته شود.

اگر صفحه‌نمایش درستی انتخاب نشود منجر به آسیب­دیدگی بینایی و خسته­شدن چشم خواهد شد.

از لپ تاپ دانشجویی چه انتظاری باید داشته باشیم؟

لپ تاپ­های دانشجویی دارای سخت­افزار مشخصی هستند و نباید بیش از آن سخت افزار از آنها انتظار داشت. اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی دارید در ادامه مواردی را به شما خواهیم گفت که در این انتخاب به شما کمک می­کند.

خرید لپ تاپ دانشجویی و مهندسی

لپ تاپ دانشجویی چه سخت­افزاری باید داشته باشد؟

پردازنده این لپ تاپ­ها نیاز نیست که قدرت بسیار زیادی داشته باشد چراکه برای انجام امور سنگین نیستند. بهتر است برای آنها از پردازنده­های سطح پایین با نسل جدید کمک گرفته شود.

معمولا پردازنده CORE i3 و موارد شبیه به آن، از این دسته هستند. این لپ تاپ­ها به گرافیک رده­بالا نیاز ندارند. آنها می­تواند باتری و صفحه‌نمایشی قابل قبول داشته باشند که تنها کاربر را اذیت نکند.

برای آنها رام 4 یا 8 مناسب است و کافی خواهد بود. این لپ تاپ­ها تکنولوژی جدیدی در ساختشان ندارند و برای کاربری روزمره هستند.

کاربری لپ تاپ دانشجویی چیست؟

 این لپ تاپ­ها برای استفاده روزمره هستند و نمی­توان از آنها انتظار فعالیت­های سنگین داشت. آنها برای وبگردی، تماشای فیلم، ادیت سبک، گیمینگ سبک و اموری از این دست مناسب هستند.

به­همین دلیل این لپ تاپ­ها عموما قیمت بالایی ندارند و می­توان با بودجه محدودی تهیه­شان کرد. برای نمونه بسیاری از مدل­های لپ تاپ ایسر جزء این دسته هستند و شما می­توانید با خرید آنها نیاز خود را رفع کنید.

لپ تاپ خود را از کجا تهیه کنیم؟

شما می­توانید از فروشگاه­های معتبر آنلاین مانند دی جی تامین برای خرید خود کمک بگیرید. دی جی تامین بیش از 8 سال سابقه در حوزه توزیع لپ تاپ و رایانه­های شخصی دارد و در ابتدا نیز کار خود را با واردات قطعات آی­تی آغاز نمود.

تمامی محصولات این فروشگاه ضمانت بازگشت کالا خواهند داشت و اصالت آنها نیز توسط مجموعه تضمین می­شود. شما می­توانید خرید خود را به­صورت آنلاین انجام دهید و محصول را جلوی در منزل تحویل بگیرید.

این فروشگاه قابلیت خرید عمده را نیز خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کافی­است به وبسایت دی جی تامین مراجعه نمایید.

جمع­بندی

در این مقاله درباره خرید لپ تاپ مهندسی و دانشجویی و ویژگی­های آنها صحبت کردیم. لپ تاپ­های مهندسی باید سخت­افزار قوی داشته باشند تا بتوانند از پس نیاز کاربر بر بیایند.

در مقابل لپ تاپ­های دانشجویی اصلا برای چنین کاری ساخته نشده­اند و کاربری روزمره دارند. چنین لپ تاپ­هایی به سخت­افزار قوی نیاز ندارند و نیاز کاربر را با حداقل امکانات رفع خواهند کرد.

قیمت به­صرفه­ای دارند و تمامی اقشار جامعه قدرت خرید آنها را خواهند داشت. لپ تاپ­های مهندسی برای استفاده حرفه­ای و سنگین هستند و به­دلیل وجود سخت­افزار قدرتمند قیمت بالایی نیز دارند. برای خرید لپ تاپ خود می­توانید به وبسایت دی جی تامین مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز