خبرگزاری کار ایران

جا‌های دیدنی کیش در بهار

جا‌های دیدنی کیش در بهار
کد خبر : ۱۳۳۷۹۹۷

در سرتاسر کشور، مسافران تور لحظه آخری کیش فصل بهار را که به عنوان زیباترین فصل شناخته می‌شود، برای سفر خود انتخاب می‌کنند. طبیعت در این فصل زیباترین تصویر را از خود به نمایش خواهد گذاشت. در بهار شاهد یک آب و هوای بسیار مطبوع هستیم اما بهار در جزیره کیش نسبتاً گرم است. نکته مهمی که در رابطه با هوای بهار در جزیره کیش وجود دارد این است که گرما قابل تحمل بوده و با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از جا‌های دیدنی کیش در بهار بازدید کرد.

کیش گردی در بهار

بر اساس آمار موجود مشخص می‌شود که یکی از توریستی‌ترین جزایر ایران کیش است. این جزیره غروب‌های بسیار چشم‌نواز و سواحل مرجانی بسیار زیادی دارد. در صورتی که به دنبال خرید هستید می‌توانید از مراکز خرید بسیار مدرن و لوکس در این جزیره استفاده کنید. با توجه به جا‌های دیدنی بسیار زیادی که در جزیره است، می‌توانید با استفاده از تور لحظه آخری کیش اقدام به دیدن پارک دلفین‌ها و سواحل آن کنید. در برخی از سواحل این جزیره امکان دوچرخه سواری نیز فراهم شده است.

جا‌های دیدنی کیش در فصل بهار

از مهم‌ترین جا‌های دیدنی کیش در بهار می‌توان به سواحل مرجانی و تفریحات آبی موجود در آن اشاره کرد. در واقع سواحل مرجانی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از گردشگران و مسافران برای دیدن از آن به این جزیره سفر می‌کنند. جذابیت و زیبایی این سواحل مرجانی به قدری زیاد است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود خواهد کرد.

ساحل مرجانی

اولین جاذبه گردشگری کیش ساحل مرجانی نام دارد. این ساحل در لیست زیباترین سواحل کیش به چشم می‌خورد. در صورتی که قصد سفر با تور لحظه آخری کیش را دارید پیشنهاد می‌شود تا از این سواحل مرجانی دیدن کنید چراکه یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی جزیره به شمار می‌آید. مرجان‌ها موجودات زنده‌ای هستند که شباهت زیادی به گیاه، سنگ یا خزه دارند.

در سواحل مرجانی، این مرجان‌ها در رنگ‌های بسیار زیادی یافت می‌شوند. معمولاً مرجان‌ها در حاشیه دریا و زیر آب قرار دارند. انواع تفریحات آبی و تفریحات دریایی نیز در سواحل مرجانی کیش در نظر گرفته شده است. این تفریحات شامل غواصی و اسکوتر زیر دریایی می‌شود. در حال حاضر در جنوب شرقی جزیره کیش می‌توانید از سواحل مرجانی استفاده کنید.

اسکله تفریحی

یکی از جا‌های دیدنی هرمزگان و از جا‌های دیدنی جزیره کیش که در فصل بهار پیشنهاد می‌شود تا از آن دیدن کنید، اسکله‌های تفریحی موجود در بخش شرقی کیش است. در این اسکله‌ها تفریحات بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این، می‌توانید از صندلی‌هایی که در آن تعبیه شده است استفاده کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. کف‌سازی مناسبی که برای اسکله‌ها به وجود آمده است موجب شده تا افراد زیادی اقدام به قدم زدن بر روی آن‌ها کنند.

در اسکله کیش می‌توانید از تفریحات بسیار مهیجی استفاده کنید. این تفریحات می‌توانند قایق سواری، غواصی، اسکی و فلای بورد باشند. از طرفی تفریحات ساده و بدون هزینه اسکله، استفاده از هوای پاک و قدم زدن در اطراف آن است. در این صورت می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و امواج دریا لذت ببرید و مرغان دریایی و ماهی‌ها و لاک پشت‌های بزرگی را مشاهده کنید که در این اسکله وجود دارند. برای دستیابی و دسترسی به اسکله کیش باید به خیابان سنایی و بلوار دریا مراجعه کنید.

ساحل مرد ماهیگیر

این ساحل با یک مجسمه بسیار بزرگ ۱۲ متری که مردی تور را به سمت دریا انداخته است، شناخته می‌شود. این مجسمه یکی از مناطق دیدنی جزیره کیش به شمار می‌آید که در کرانه شرقی جزیره قرار دارد. در صورتی که قصد شناخت جا‌های دیدنی جزیره را در فصل بهار دارید، می‌توانید این مکان را در نظر داشته باشید. بسیاری از افراد و گردشگران این مکان را برای درست کردن مجسمه‌های شنی در فصل بهار انتخاب می‌کنند.

ساحل کلبه هور

کلبه هور یکی از مناطق گردشگری در جزیره محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است. این مکان در غرب جزیره قرار گرفته و از صخره‌ای با آب زلال تشکیل می‌شود که به دلیل شفافیت آب، آبزیان زیر دریا و صدف‌ها به راحتی قابل رؤیت هستند. کلبه هور از بهترین مکان‌ها جهت غواصی محسوب می‌شود. غار کوچکی در این منطقه وجود دارد که طول آن ۵ متر است. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا در فصل بهار این منطقه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شناخته شود، جاذبه‌های طبیعی در زمان مد دریا هستند. امکانات رفاهی دیگری مانند نیمکت برای نشستن و باربیکیو و نورافکن نیز در آن تعبیه شده است.

جا‌های دیدنی کیش در بهار

کشتی یونانی

در غرب جزیره شاهد یک کشتی یونانی به گل نشسته هستید که مناسب برای گرفتن عکس‌های یادگاری در زمان غروب آفتاب است. جهت بازدید از داخل کشتی نیز باید به یکی از کلوپ‌های غواصی در جزیره کیش مراجعه نمایید. در ساحل کشتی یونانی می‌توانید مجسمه‌های زیادی را مشاهده کرده و اقدام به گرفتن عکس‌های یادگاری با آن کنید. از امکانات این مکان می‌توان به شتر سواری و اسب سواری نیز اشاره کرد.

تفریحات زیادی نیز در پارک ساحلی وجود دارند، مانند غواصی، پاراسل و رستوران‌های ایرانی و لبنانی، آمفی تئاتر، کافه تریا و بوفه و تمامی این امکانات با کیفیت بسیار بالا در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌گیرند. دوچرخه سواری و ‌ایستگاه دوچرخه نیز از امکانات و تجهیزات بسیار حائز اهمیت در این منطقه هستند. در صورتی که قصد سفربه کشتی یونانی کیش را دارید باید به جنوب غربی جزیره و خیابان غروب سفر کنید.

شهر باستانی حریره

این شهر تاریخی در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جا‌های دیدنی کیش در بهار است. مکان اصلی قرارگیری شهر حریره در شمال جزیره کیش و در مجاورت مجموعه ورزشی المپیک بوده که قدمت آن به قرن چهاردهم هجری قمری بر می‌گردد. بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی که در شهر باستانی وجود دارند، باعث کاوش و پژوهش به واسطه باستان‌شناسان شده‌اند. برای مراجعه به شهر باستانی حریره باید به بلوار میرمهنا و بلوار المپیک مسافرت کنید.

جا‌های دیدنی کیش در بهار

شهر زیرزمینی کاریز

قدمت این شهر زیر زمینی در حدود ۲۵۰۰ سال است و آثار تاریخی ایرانی بسیار زیادی در آن به چشم می‌خورد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان به مرجانی بودن و جریان آب شیرین اشاره کرد. سقف‌های مرجانی که از فسیل‌هایی با قدمت بسیار بالا تشکیل شده‌اند، از جاذبه‌های شهر زیرزمینی کاریز هستند که در تمامی ایران و حتی جهان طرفداران زیادی دارند.

این سقف‌های مرجانی در زمان‌های گذشته بستر آب دریا بوده‌اند و در حال حاضر قطر آن‌ها به ۷ متر می‌رسد. در این سقف‌ها فسیل‌های بسیار زیادی را می‌توانید مشاهده کنید. با در نظر گرفتن آزمایشاتی که در آزمایشگاه مونیخ آلمان بر روی فسیل‌ها صورت گرفت، قدمت آن‌ها را بین ۵۳ تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین زده‌اند که این موضوع بسیار مهم تلقی می‌شود و نشانگر عمر بالای این سقف‌ها است.

کلام پایانی

یکی از دغدغه‌هایی که بسیاری از گردشگران و مسافران در زمان مسافرت دارند، انتخاب بهترین زمان سفر است. برای سفر به جزیره کیش پیشنهاد می‌شود تا در فصل بهار سفر داشته باشید؛ اما باید به این نکته نیز واقف باشید که در این فصل معمولاً هوای جزیره کیش کمی گرم است. البته ناگفته نماند که این گرما آزاردهنده نخواهد بود. نکته دیگری که در رابطه با سفر به جزیره کیش وجود دارد، اطلاعات داشتن در رابطه با جا‌های دیدنی کیش در بهار است. در صورتی که از مناطق گردشگری و تفریحی این جزیره در فصل بهار اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید سفری لذت‌بخش و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز