چگونه کسب وکار خود را معرفی کنیم؟
امروزه تمامی کسب و کارها به دنبال مرجعی تخصصی، معتبر با بازدهی بالا هستند
اما کجا و چگونه؟
چطور بازار هدف خود را پیدا کنیم؟
چطور بیشتر و بهتر دیده بشویم؟
چگونه کسب و کار خودمان را معرفی کنیم؟
امروزه مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذرانند دنیای حقیقی جای خود را به دنیای مجازی داده است
دیگر برای خرید وسایل مردم به بازار نمیروند به راحتی در چند دقیقه کالا های خود را به صورت مجازی از سایت های اینترنتی سفارش میدهند و درب منزل دریافت میکنند
نکات کلیدی رشد کسب و کار در فضای مجازی
برای اینکه در فضای مجازی بهتر و بیشتر دیده بشویم باید در ابتدا به دنبال مرجعی تخصصی باشیم که مختص به کسب و کار ها باشد
این مرجع باید ویژگی هایی داشته باشد تا بازدهی لازم رو برای ما به ارمغان بیاورد
* در دنیای امروز اولین جا برای جستجو گوگل است برای مثال وقتی شما به شهری غیر از محل سکونت خود سفر میکنید اطلاعی از مراکز تجاری، فروشگاه ها،تعمیرگاه های خودرو، داروخانه ها و... ندارید پس سریعا در گوگل جستجو میکنید تا مرکز ارائه خدمت خود را بیابید ولیکن گوگل به تنهایی کامل نیست زیرا دیده شدن در نتایج جستجو گوگل نیاز به صرف زمان،هزینه و تخصص کافی را دارد که کار برای اکثریت سخت میکند و فضای رقابتی ناسالمی را ایجاد میکنید.
* مسئله مهم بعدی ما اعتماد است وقتی دوستانمان به ما پیشنهاد میدن و کسب و کاری را تایید میکنن ما با اعتماد خیلی بیشتری از کسب و کار مدنظر خرید میکنیم یا وقتی در سایت های مطرح قصد خریدی را داریم نظرات خریدارها به ما کمک میکنند تا راحتتر تصمیم به خرید بگیریم پس میتوان گفت نظر دیگران در خرید ما یا مراجعه ما به مراکز ارائه خدمت دارای اهمیت بسیاری است.
* پس از عبور از فاکتورهای مهم فوق موضوع قابل بحث مسیریابی است که با گسترش روز افزون شهرها بدون تکنولوژی امکان پذیر نیست.
برای مراجع به مراکز باید توجه داشت زمانی که مشتریها از محل دقیق کسب و کار اطلاع داشته باشد و بتواند به آسانی به مرکز مدنظر خود برسد میتواند درصد خرید و بستن قرارداد را تا حد قابل ملاحضهای بالا ببرد.
* وجود یک فضای رقابتی سالم بسیار مهم است که تمامی کسب و کارها از شرایطی یکسان برای دیده شدن بهرمند باشند
* هزینه برای تبلیغات را نمیتوان نادیده گرفت اگر شخضی فعالیت خود را در شبکه های تلویزیونی تبلیغ کند مسلما بازدهی بیشتری را نسب به دیگران دریافت میکند البته اینگونه تبلیغات هزینه های بسیاری را ایجاد میکند که این هزینهها برای اکثریت کسب و کار ممکن نیست و نیز برای همه کسب و کارها مناسب نیست
* مدت زمانی که یک کسب و کار تبلیغ میکند بسیار مهم است زیرا هر چه بیشتر دیده بشویم بیشتر در ذهن مخاطب قرار میگیرم و هرچه مخاطبان بیشتری با ما فعالیت ما آشنا بشوند مشتری ها بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری خواهیم داشت
* مرجع بودن محل تبلیغ و معرفی کسب و کار را نمیتوان فراموش کرد جایی برای تمامی اصناف ایران در یک قاب
* گاهی کسب و کار ها علاوه بر معرفی فعالیت خود نیاز به محلی دارند که تمامی محصولات خود را به نمایش بگذارند ویترینی بدون محدودیت برای کالاها
جایی که بتوان در لحظه قیمت محصولات خود را تغییر داد و فروشگاه شخصی خود را داشت
* یکی از مشکلات امروزه شرکت ها و پیمانکارها نبود فضایی است برای واگذاری و دریافت پروژه هاست جایی که بتوان به راحتی با شرکت های بزرگ و پیمانکارهای با تجربه ارتباط برقرار کرد و قراردادهای خوبی را به دست آورد
* وجود محلی با کاربری آسان دارای اهمیت است محلی که بتوان بدون داشتن تخصصی خاص و پیچیده بتوان در آن فعالیت داشت و مدیریت مناسب بر فعالیت های مجازی را دارا باشد تا باعث سردرگمی افراد نشود
موفقیت در کسب و کار
علم فروش، مشتری مداری و مدیریت کسب و کار یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت در بیزینس است خوشبختانه این مهارت ها قابل یادگیری است و هر چه مهارت بیشتری در این حوزه به دست بیاورید موفقیت چشمگیر تری را خلق خواهید کرد
منابع بسیاری در این حوزه وجود دارد که عبارتند از: ( کتاب ها، ویدیو های آموزشی، سمینار ها، مقالات تخصصی و... )
لازم به ذکر است پس از یادگیری شیوه و مهارت ها باید بسیار تمرین کرد و عادت های جدیدی را در خود ایجاد کرد چرا که برای خلق یک زندگی جدید باید شخصیت جدیدی را در خود خلق کنیم و شخصیت ما مجموعهای از عادت های ماست
برای مثال یکی از تکنیک ها مدیریت کسب و کار اجتناب کردن از انجام از چندکار به صورت همزمان است
امروزه بحثهای زیادی پیرامون مفهوم چندکاری مطرح است. بعضی افراد
فکر میکنند توانایی انجام چند کار همزمان و با بهرهوری بسیار بالا را دارند.
اکنون مطالعات ثابت کرده که این عقیده کامال اشتباه است.
آنچه کارشناسان دریافتهاند این است که چندکاری در واقع «تغییر کار»
است. حقیقت این است که در یک زمان فقط میتوانید یک کار را انجام
دهید. اگر کاری را متوقف کرده و سراغ کار دیگری بروید، باید تمام توجه و
انرژی خود را به کار جدید معطوف کنید. وقتی به کار قبلی باز میگردید، صرفا
محور توجه خود را عوض کردهاید، درست مثل اینکه پرتو نور را از یک هدف
روی هدفی دیگر بیندازید. سپس باید قبل از شروع مجدد کار قبلی، خود را
به شرایط مطلوب برسانید.
شما باید قاطعانه تمرکز کنید و تصمیم به تمرکز بگیرید
از امروز تصمیم بگیرید که برنامهریزی دقیق برای کار را به عادت خود
تبدیل کنید، اولویتهایی تعیین کنید و سپس کار مهمتان را آغاز کنید. وقتی
کار روی مهمترین وظیفه یا نتیجه را شروع کردید، تصمیم بگیرید که آن را
مصمم و بدون انحراف یا حواسپرتی تا انتها انجام دهید.
یکی از تکنیکهای مورد استفاده مدیران بسیار بهرهور این است که صبح یا
بعدازظهر یا در تعطیلات آخر هفته در خانه کار میکنند. در این زمان میتوانید
بدون هیچ مزاحمتی مصمم بر کار خود تمرکز کنید.
کلید دیگر تمرکز قاطعانه اجتناب از «جذابیت حواسپرتی» است. به جای
اینکه به همه ایمیلها و تلفنهای خود پاسخ دهید، «آن ِ ها را رها کنید!» در
اتاق را ببندید، همه وسایل را خاموش کنید و همه چیز را کنار بگذارید تا
بتوانید روی وظیفهای کار کنید که در این مرحله بیشترین تمایز را در شرکت
و کارتان ایجاد میکند. وقتی این کار را به عادت خود تبدیل کردید بهرهوری،
عملکرد و خروجیتان تقریبا یکشبه دو یا سه برابر خواهد شد.
یکی از منابع مناسب برای مدیریت کسب و کار وبلاگ آکو بیزینس است که میتوانید از مطالب آموزنده آن بهرمند شوید
پس از تلاش ها بسیار و تحقیقات گسترده به عمل آمده محلی ایجاد شده که تمامی اصناف ایران بتوانند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن شعبه مجازی کسب و کار خود را راهاندازی کنند و رشد چشم گیری را در کسب و کار خود پدیدار کنند
این استارپ آپ بینظیر مزایای بسیاری را برای کسب و کارها فراهم کرده که عبارتند از:
ثبت محل کسب و کار در نقشه داخلی سایت به صورت بین الملی
امکان ثبت نظر و امتایز دهی مشتریان
نمایش نام کسب و کار شما در گوگل پس از سپری شدن زمان کافی
محل واگذاری و دریافت پروژه
ایجاد فروشگاهی مجازی و انتشار تمامی محصولات
63 روز ماندگاری و درخشش به همراه تمدید نامحدود
تبلیغات داخلی در سطح کشور
البته هنوز تمام نشده این مرجع تمامی نیاز های کسب و کار ها را برطرف میکند و خدمات فوقالعادهای را نظیر: طراحی سایت شرکتی، خبر و فروشگاهی- طراحی اپلیکیشن های اندروید و IOS- طراحی های گرافیکی- موشن گرافی- تولید محتوا متنی و ویدیو- امنیت سرور و شبکه- مدیریت سایت و... ) را نیز به صورت تخصصی و مجزا انجام میدهند
این استارت آپ محیطی را در قالب سایت و اپلیکیشن تحت عنوان آکو بیزینس فراهم آورده تا تمامی هم وطنان بتوانند به راحتی در سطح کشور فعالیت داشته باشند و شاهد رشد و پیشرفت روز افزون کسب و کار خود باشند
شما میتوانید به راحتی و با چند کلیک کسب و کار خودتان را در سطح کشور معرفی کنید و شاهد افزایش درآمد خود باشید
آکو بیزینس محل تبلیغات، معرفی کسب و کار ، ارائه خدمات و فروش محصولات شماست.