8 روش برای حمل سریع و مطمئن اثاثیه منزل
اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل یکی از دغدغه های بسیاری از خانواده هاست. حال اگر این خانواده مستاجر باشد و بخواهد این کار را هر ساله انجام دهد، این دغدغه به مراتب بیشتر نیز می شود. بسیاری از افراد از ماه ها قبل از اسباب کشی استرس آن را دارند. در این مقاله قصد داریم یک چک لیست در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید یک اسباب کشی آسان، سریع و بدون خسارتی را تجربه کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
مرحله 1 : تهیه ی لیست کارها
معمولا در همه ی امور، به مهم ترین مرحله کمترین توجه می شود. شاید از نظر خیلی از افراد تهیه ی یک لیست کارها آنقدر ها ضروری نباشد. البته در این مواقع انقدر حجم کارها بالاست و استرس زیاد که باعث میشود کسی به تهیه ی لیستی برای کارهای ضروری حمل اثاثیه توجه نکند. اما تجربه ی ما در پاریس بار این را ثابت می کند که تهیه ی لیست قبل از شروع به حمل اثاثیه، کارها را منظم و سریعتر می کند. همچنین به شما این اطمینان خاطر را می دهد که قرار نیست، مرحله ای از قلم بیفتد. پس فقط کافیست 1 ساعت زمان بگذارید و تمام کارهایی که از صفر تا صد قرار است انجم دهید را لیست کنید.
مرحله ی 2 : چک کردن آب و هوا
این مرحله نیز یکی از مراحلیست که ممکن است فراموش شود. خیلی از مواقع همه ی کارها را برنامه ریزی می کنیم و دقیقا در روز اثاث کشی شرایط جوی همه چیز را کنسل می کند. ممکن است شما حتی مجبور باشید هزینه هایی را بابت کنسل کردن اثاث کشی نیز بپردازید. پس حتما شرایط جوی را چک کنید و روزی را انتخاب کنید که از نظر آب و هوایی برای حمل اثاثیه مناسب است. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت های باربری، خودرو های مسقف برای حمل اثاثیه دارند و شما میتوانید وسایل خود را حمل کنید. اما در کل بهتر است زمانی را انتخاب کنید که شرایط آب و هوا مناسب باشد. زیرا در شرایط هوای بارانی و برفی معمولا هزینه های حمل و نقل نیز افزایش پیدا می کند.
مرحله ی 3: تهیه ی وسایل مورد نیاز برای اثاث کشی
قبل از هرکاری به چک لیست خود نگاهی بندازید. برای آماده سازی وسایل برای حمل، چه اثاثی نیاز دارید. مقداری چسب پهن، کارتن در ابعاد مختلف، طناب و غیره . تمام وسایل را تهیه کنید تا در روز بسته بندی وسایل مشکلی نداشته باشید و تمام تمرکزتان صرف بسته بندی اصولی وسایل منزل باشد. حتما در بسته بندی وسایل، اجسام سبک و سنگین، وسایل شکستنی و غیر شکستنی را درست بسته بندی کنید. در زمینه ی بسته بندی وسایل منزل برای اثاث کشی می توانید از شرکت های حمل و نقل کمک بگیرید. برای مثال پاریس بار اصفهان در این زمینه نیروهای آموزش دیده و متخصصی دارد. بسته بندی اصولی وسایل منزل باعث می شود زمان بسته بندی سریع، آسیب به وسایل صفر و حتی هزینه های حمل و نقل کاهش یابد. زیرا افراد ماهر به خوبی می توانند با استفاده ی مفید از فضای کارتن ها، وسایل را درحجم کمتری بسته بندی کنند.
مرحله ی 4 : دسته بندی کردن وسایل و درج نوشته بر روی آنها
بر روی هر کارتن اطلاعات وسایل داخل آن را درج کنید.این کار باعث می شود بعد از حمل اثاثیه و باز کردن وسایل وقت کمتری را صرف کنید و دچار سردرگمی نشوید. همچنین نوشتن جنس وسایل داخل کارتن باعث می شود در هنگام حمل اثاثیه آسیب به وسایل کاهش یابد. سپس وسایل را دسته بندی کرده و در گوشه ای قرار دهید. این کار باعث می شود سرعت بارگیری وسایل به شدت افزایش یابد.
مرحله ی 5 : هماهنگی با شرکت حمل اثاثیه منزل
بعد از آماده سازی وسایل با یک شرکت حمل و نقل هماهنگی کنید. در انتخاب شرکت حمل اثاثیه دقت کافی را بخرج دهید. اینکه خودرو های ناوگان آن شرکت حتما مناسب باشند. حتما از متخصص بودن نیروهای آن ها در حمل و نقل مطمئن شوید. زیرا قرار است سرمایه و وسایل زندگی خود را برای مسافتی به آن ها بسپارید. پاریس بار سالهاست که در زمینه حمل اثاثیه منزل در اصفهان و همچنین از اصفهان به شهرهای دیگر فعالیت می کند. این مجموعه دارای نیروهای بسیار متخصص و آموزش دیده در زمینه ی حمل و نقل و بسته بندی می باشد. اگر قصد اسباب کشی در اصفهان و یا از اصفهان به شهرهای دیگر را دارید، حتما به پاریس بار مراجعه کنید.
مرحله ی 6 : حتما اثاثیه خود را بیمه کنید
بسیاری از اتفاقات خبر نمی کنند و ممکن است در مراحل اثاث کشی اتفاق بیفتد. بنابراین به شما توصیه می کنم حتما قبل از هرکاری اثاثیه خود را بیمه ی باربری کنید. پاریس بار در صورت درخواست شما این کار را برای شما انجام می دهد.
سخن آخر :
اسباب کشی یکی از موضوعاتی است که هرکسی ممکن است با ان سر وکار داشته باشد. این اثاث کشی امکان دارد برای انتقال به یک خانه ی جدید یک بار برای شما اتفاق بیفتد و ممکن است هر چند سال افرادی مجبور به آن باشند. با رعایت 6 مرحله ی مهمی که در این مقاله ذکر شد شما می توانید یک اثاث کشی سریع، ایمن، مطمئن و راحتی را تجربه کنید.